Ajokortin uusiminen..jos on menettäny väliaikaisen kortin noin 8-9 vuotta sitten..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pallos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pallos

Vieras
miten onnistuu?

tietääkö joku?
hölmöilin nuorempana ja menetin toisen vaiheen ajokorttini ennen kun sain pysyvän eli en ole koskaan saannut pysyvää ajokorttia..aikoinaan sanoivat että joudun käymään inssin uudestaan jos haluan kortin takaisin mutta eipä ollut silloin rahaa ajaa sitä inssiä uudestaan taas ja asia jäi..

Ja menetin tämän väli aikaisen kortin noin 9-vuotta sitten ja nyt alan kaipaamaan sitä takaisin..eli pitääkö minun nyt sitten mennä kokonaan uudestaan alusta asti ajamaan ajokortti eli autokouluun vai tietääkö joku että riittääkö siihen pelkkä inssi ja saa kortin vai?
kuitenkin vielä osaan ajaa autolla joten en haluaisi käydä koko koulua taas uudestaan :/
Eli jos olisi mahdollisuus saada helpommalla se ajokortti takaisin.
eli B luokan kortti.

[QUOTE="vieras";27063803]Joo, niin se vaan on että autokouluun uudestaan, joudut alusta asti käymään kaikki jutut läpi. :([/QUOTE]

siis koko autokoulun jos kuitenkin on perusasiat päässä ja autolla osaa ajaa..huh,aika rahastusta on kyllä.
tietysti itse hölmöilin mutta kuitenkin.. :/ taitaa jäädä sitten haaveeksi tuo ajokortin uusiminen jos se pitää taas aloittaa alusta koko ruljanssi.

Ei tarvitse, pitää tehdä vain uusi inssi ja teoriakoe

tosin JOS hankit BE tai C korotuksen, niin silloin ei tule mitään ylimääräisiä kokeita tai maksuja.

Eli autokoulu ei tartte koskaan ikinä käydä kokonaan uudestaan, vaikka tulisi 5 vuoden ajokielto (oikeus saa määrätä 5 vuotta, poliisi vain 6 kuukautta)

Itelle on käynyt noin, menetin väliaikaisen kortin. Olin tosin "vain" kolme vuotta ilman korttia. Inssi ja teoria piti käydä uudelleen. Yhden ajotunnin kävin ottamassa ennen inssiä (meni heti läpi) ja ei sitä teoriaakaan tarvinnut harjotella yhtään ja läpi meni heti. Autokoulun toinen vaihe piti myös käydä kahden vuoden sisällä siitä kun oli käynyt inssin ja teorian uudelleen.

siis koko autokoulun jos kuitenkin on perusasiat päässä ja autolla osaa ajaa..huh,aika rahastusta on kyllä.
tietysti itse hölmöilin mutta kuitenkin.. :/ taitaa jäädä sitten haaveeksi tuo ajokortin uusiminen jos se pitää taas aloittaa alusta koko ruljanssi.

Tarkoittaako tämä sitä, että olet ajanut ilman korttia, vai mistä tiedät, että osaat ajaa? Se, että osaa ohjata autoa jossain pellolla, ei tarkoita, että osaisit käyttäytyä liikenteessä oikein. Päinvastoin se, että olet 9 vuotta sitten menettänyt korttisi, osoitti että et osannut silloinkaan ajaa autoa ja käyttäytyä oikein liikenteessä.

Yhteistyössä