Ajokortissa edelleen "väärä" sukunimi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei tule sakkoja jos menet uusimaan ajokortin "myöhässä". Ainoastaan jos sut vaikka poliisi pysäyttää ja näytät ne väärät paperit ja sattuu olemaan oikeen v-mäinen poliisi niin voi kirjottaa sakot. Mulla oli reilu 2v vanha ajokortti, ja sanoin aina vaan kun piti jossain papruja näyttää, etten ole kerennyt/muistanut uusia, koskaan ei mitään tullu. Mun kaverilla oli ajokortti 7 vuotta tyttönimellään, ja meni sinä aikana 2 kertaa naimisiin. Sitten uusi kortin kun poliisit oli naureskelleet että ens kerralla me halutaan tietää sun oikee sukunimi.
 
Joo kannattaa käydä. Siinä vaiheessa viimeistään virkailijat huomaavat vanhan sukunimen ku 45-vuotiaana joutuu toimittamaan optikon todistuksen näkökyvystä. Ja sitä en tiedä sakottaako poliisit jos ajaa autolla ratsiaan ja kortti on vanhalla sukunimellä, luulen että antavat vaan kehoituksen uusia sen. Henkilökortti on kätevä hlötodistus mikäli ei omista ajokorttia.

Eiks toi 45 oo kuorma-autokortti, b-kortissa ikä taitaa olla korkeampi?
 

Similar threads

Yhteistyössä