Äkkiä ruoka-apuja!!!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten ja missä valmistatte risoton?
Tarkoitus olisi ihan ensimmäistä kertaa tehdä risottoa.
Ruokaa pitäisi tehdä 7hlö:lle joten mitenkään pientä annosta en ole tekemässä.
 
Sipulit ja kasviksia freesataan maustetussa öljyssä, päälle vettä ja kun kiehuu, laitetaan riisi.
Jos käyttää lihaa, sen voi laittaa sinne kasvisten kanssa heti aluksi, raaka kala kannattaa kypsentää erikseen pannulla ja lisätä ja sekoittaa riisiin, kypsän kalan voi lisätä sinne riisien ja kasviksien sekaan.
 
Eka ruskistan isossa paistinpanissa jauhelihan, maustan sen. Sipulia ruskistelen siinä myös. sit lisään reilusti vettä, niin että seuraavaksi lisäämänni riisit saavat tarpeeksi vettä keittyäkseen. Lihaliemikuutio saattaa mennä sekaan myös. Sitten loppupuolella lisään he-ma-pa -pussin (tai he-ma-po). Jos tekee esim 700 g jauhelihasta, ni vois laittaa kattilaan, ni mahtuis sit riisiäkin enemmän ja riittää varmaan salaatin kanssa 7 hlölle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Öööö, isossa teflon kattilassa
Öljyä ja riisit. Sitten nestettä aina desi kerrassaa, hämmennät koko ajan. kun kypsää niin voit ja parmesaanit sekaan.

siis täh? nevör höörd tämmösestä, meillä ei olisi ikinä risottoa, jos siinä vieressä pitäisi kytätä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Öööö, isossa teflon kattilassa
Öljyä ja riisit. Sitten nestettä aina desi kerrassaa, hämmennät koko ajan. kun kypsää niin voit ja parmesaanit sekaan.

siis täh? nevör höörd tämmösestä, meillä ei olisi ikinä risottoa, jos siinä vieressä pitäisi kytätä.

niinpä, sun "risotto" ei ole sitä oikeaa risottoa. Mä oletin myöskin ap:n haluavan ihan oikeaa risottoa, eli tuon tyylistä kuin Tuhmahauva neuvoi tekemään.
 
tuo maku.fi resepti on myös ihan hyvä, sitä voi muunnella mieleisekseen, mutta siinä näkee vähän määriä ja valmistustapaa. Ton kun tekee tuplana niin pitäisi riittää seitsemälle oikein hyvin, jos tuo reseptin määrä on 4 hlön pääruoka tai 6 hlön alkuruoka.
 

Similar threads

V
Viestiä
5
Luettu
520
Aihe vapaa
vierailija
V
R
Viestiä
19
Luettu
887
V

Yhteistyössä