R
rupikonna
Vieras
Söin e-pillereitä aknen ja epäsäännöllisten menkkojen takia reilu 10v, ja lopetin e-pillerit viime talvena. Ensimmäiset menkat käynnistettiin kesällä, ja sen jälkeen on tullut parit oikeat menkat. Nyt se akne sitten räjähti takaisin, lähinnä onneksi selän puolelle. Tarkoitus oli olla ilman ehkäisyä ja katella "tulee jos tulee" -meiningillä josko pamahtaisin paksuksi (ei ole tärpännyt). Koska ollaan oltu tuolla "tulee jos tulee" -linjalla niin lääkäri ei ole suostunut kirjoittamaan mulle edes mitään lääkevoidetta tähän akneen.
Pahenee vaan koko ajan ja paiseet ovat ihan kunnolla kipeitäkin. Nyt molemmilla on työtilanne muuttumassa ja ajattelin alkaa syömään pillereitä uudelleen, jotta ei vaan tärppäisi ennen kuin työtilanne on tasaantunut ja voi taas ajatella olevansa maha pystyssä ja jäävänsä mammalomalle jossain vaiheessa jos tärppää. Olen syönyt Diane Novaa yli 5v ennen kuin lopetin pillerit kokonaan. Pillerit olisi joka tapauksessa pitänyt vaihtaa johonkin toiseen merkkiin, kun DN kuivatti mun limakalvoja lopulta ihan liikaa.
Onko joku saanut avun akneen ihan normaaleista e-pillereistä, esim. Yasminelleista? Tai minipillereistä? Vai vaaditaanko siihen sitten aina joku aknelääkitys mukaan? Mulla on kuitenkin ikää jo lähemmäs 30v ja olen ihan rupikonna.
Kierukkaa tms harkitsen vasta sitten myöhemmin kun lapsi on tehty, mutta ainakin ensi kesään asti olisi tarkoitus hoitaa ehkäisy jotenkin, eikä kortsutkaan nappaa.
Onko joku saanut avun akneen ihan normaaleista e-pillereistä, esim. Yasminelleista? Tai minipillereistä? Vai vaaditaanko siihen sitten aina joku aknelääkitys mukaan? Mulla on kuitenkin ikää jo lähemmäs 30v ja olen ihan rupikonna.