Aktiivinen herpes ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anne

Vieras
Käytättekö te muut, joilla herpes aktiivisena, lääkettä siihen raskauden aikana? Vai meneekö se teillä ohi itsestään? Onko se mahdollinen estolääkitys sama kuin mitä sen hoitoon käytetään (aciclovir)?

Olen lukenut jostain aikaisemmin että herpes paranee itsestään, mutta neovola-lääkärini suorastaan tyrmistyi kun kuuli että minulla on nyt herpes aktiivisena ja en käytä lääkettä, määräsi sitä siis samantien. Vielä lähtiessäni sanoi että jos se leviää ns. sisälle niin lapsi saattaa mahdollisesti saada tartunnan kohdussa ollessaan.
En siinä sitten älynnyt kysyä että mitä se tarkoittaa... Pelottaa koko ajan että sairastutan lapseni... Olen ihan pihalla :(

Meillä vastasyntynyt sai herpestartunnan.Oli 6 viikkoa teho-osastolla ja lääkärit käskivät varauta pahimpaan.Tartunnan lähde jäi epäselväksi.Virus tuhosi jo keuhkoja, mutta lapsilla ne onneksi uusiutuvat.Pitkä matka ei ollut enää aivoihin, mutta Luojan kiitos poika parani ja on nyt terve 17v nuorimies.
Käsittääkseni tartunta tule synnytyksessä jos herpes aktiivinen. Jos odotusaikana sairastat, niin ei kai tartu.

jos puhumme huuliherbeksestä vastaan: ihan kuule voit normisti käyttää rasvoja rakkulaan, kosksa se vaikuttaa paikallisesti eli aine ei lähde verenkiertoon. ja joo, tämän on sanonu lääkäri. jos alapään herbeksestä puhe, en tiä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tieto:
Tarttuu myös odotusaikana jos rakkulat leviävät emättimeen ja sitä kautta kohdunsuulle

no ei kai kukaan huuliaan eka rappaa ja sitten pimpsaa?

no tuskinpa, mutta onko nyt kyseessä sukuelinherpes, niin sit kai voi tarttua jos leviää( tätä en tullut hetki sitten ajatelleeksi )

Yhteistyössä