Akuutti kysymys pian 1v päikkäreistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa kyydissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaa kertaa kyydissä

Vieras
Poika täyttää sunnuntaina 1v. Olen lukenut että juuri näiilä tietämin kahdet päikkärit vaihtuvat yksiin.
Tänään yritin laittaa pojan ekoille päikkäreille, yritti kyllä kiitettävästi nukahtaa mutta lopulta meni huutamiseksi. Otin pois sängystä ja nyt on ihan ok oloisena tuossa vieressä.
Voiko tämä muutos tapahtua ihan näin yhtäkkiä?
Nyt mulla ei ole hajuakaan sen loppupäivän rytmistä....

Yleensähän ne aamupäivä unet jää pois ja sit normaleille päikkäreille mennään n. 11-12 aikoihin! Ulkoilkaa 10-11 maissa ja sitten päikkäreille ruuan jälkeen! Toki mun muksut otti viel joskus 1v nä ilta unet iltapäivällä jos jäi päikkärit lyhyeks! MIten parhaalta tuntuu :)

Tuo meidän poika on ollut näissä nukkumisasioissa kuin kello. Kahdet päikkärit nukkunut puolivuotiaasta alkaen. Muutostahan tämä vuosi on ollut alusta alkaen!
Minua äitinä on suuresti helpottanut selkeä rytmi.

mulla kans tenava 1v2kk ja nukkuu kahdet unet ihan mielellään. puoli 11 ekoille unille ja sit 15-15.30 toisille unille. nukkuu n. puolitoista tuntia kerrallaan. illalla sit yöunille 20.30-21.00

Mun 1v3kk on nyt jättäny toiset päikät pois. Herää edelleen kamalan aikasin ja päivät hirveää kiukkuitkua kun väsyttää. Nyt nukahtaa max tunniksi tossa 10 ja 11 välillä. On ip sikaväsynyt, mutta ei millään nuku enempää.

Meillä meni siirtyminen yksiin uniin niin, että jonkin aikaa nukkui päivästä riippuen yhdet tai kahdet. Ja tosiaan ne aamupäiväunet jäivät sitten vähitellen pois. Minuakin selkeä rytmi helpotti kovasti, joten jonkin aikaa piti vaan mennä päivä kerrallaan.

Kiitos vastauksista! Ukki lähtee nyt lapsen kanssa rattailla ulos, varmaan nukahtaa siihen.
Ja jatkossa toisaan mentävä päivä kerrallaan kun varmaan hakusessa nyt tämä nukkuminen.

Yhteistyössä