Akvaario asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ollaan hankkimassa jossain vaiheessa akvaariota, mitä mieltä olette onko parempi ostaa uus kuin käytetty? Mites tykötarpeiden kans, kannattaako niitä käytettynä hankkia? Onko liikkeissä suuria eroja hintojen suhteen? Ja minkä kokoista suosittelette? Luin ettei alle 100 litrasta kannattais aloittelijalle ottaa.

Riippuu toki mitä kaloja sinne ajattelitte laittaa, esim kultakalat vaativat paljon tilaa ja 100 tankkiin niitä ei suositella kuin yksi.
aqua-web sivuilla kannattaa käydä kurkkimassa, siellä myös annetaan palsta, josta useinkin saa ilmaiseksi esim kasveja ja kaloja.
Käytettynä minä olen kaikki ostanut, altaan jos ostaa, niin en suosittele mitään jyrsijällä ollutta, yleensä on lasit ihan naarmuisia.
Varmistat vaan, että on ehjät silikonit tai uusit jos haluat.

Meillä oli 250l akvaario ja oltiin aloittelijoita. Iso akvaario on helpompi pitää puhtaana ja muutenkin hoitaa. Me ostettiin se käytettynä, molemmissa omat hyvät puolensa, onko käytetty vaiko uusi, käytetty on tietty halvempi ja sen voi saada tykötarpeineen halvalla, kun taas uusi on aina uusi, mutta tykötarpeet maksaa hurjasti + tietty kalat. Liikkeiden hintaeroista en osaa sanoa mitään. Mutta iso kannattaa laittaa.

Käytetystä ei aina tiedä, missä kunnossa on silikonit. Akvaarion liikuttelu/siirtäminen on riski, joten kyllä mä sen uutena ostaisin.

Akvaarioliikkeissä on paketteja, joissa tulee kaikki mukana tai sitten on nettikauppoja, joista voi tilata tykötarpeita monesti edullisemmin kuin liikkeestä.