akvaario kokeilu jatkuu :D *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sehän selviää yksin kertasella laskuopilla.. kerrotaan mitat vain. meinaat varmaan piikki silmiä niillä maon näkösillä kaloilla. tarvivat ehotoomasti erittäin hienon hieman, hieno hiekka on helpoin pitää puhtaana, verrattaen tuohon sinun nykyiseen pohjaan.

Millasta hoitoa akvaario ja kalat vaatii? Entä hoidon ja ruokinnan hinnat? Pystyykö laittamaan samaan taloon kissan kanssa?

Paljonko suurinpiirtein menee raahaa laittaessa? Siis itse akvaario,hiekat,kasvit.. ja mitä sinne nyt pitääkään hankkia?

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
sehän selviää yksin kertasella laskuopilla.. kerrotaan mitat vain. meinaat varmaan piikki silmiä niillä maon näkösillä kaloilla. tarvivat ehotoomasti erittäin hienon hieman, hieno hiekka on helpoin pitää puhtaana, verrattaen tuohon sinun nykyiseen pohjaan.

juu just niitä :) en mä niitä tosissaan meinaa hankkia ennenkuin elinolot on sopivia... ja nyt koitan pähkäillä että mitä monnisia/nuolioita meille tulee... se riitänee noin aluks :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostusta:
Millasta hoitoa akvaario ja kalat vaatii? Entä hoidon ja ruokinnan hinnat? Pystyykö laittamaan samaan taloon kissan kanssa?

Paljonko suurinpiirtein menee raahaa laittaessa? Siis itse akvaario,hiekat,kasvit.. ja mitä sinne nyt pitääkään hankkia?

mitä tänään katselin noita akvaarioita kaupassa niin hinnoisaan en oli... 400-500?
huutiksesat saattaa löytyä kyllä käytettynäkin
eipä noi ruuat paljoa maksa, mutta ne kaikki muut oheistarvikkeet, veden testaus ym jutut on hintavia

Mistähän olet mittanauhasi ostanut, tai megasuperhyper barbikalasi?! Aika riskaabelia olisi myös metrin mittainen pytty ilman keskitukea jalustassa.

Kyllä, kasvit tarvitsevat kunnon valaistuksen, kaloille se on yks hailee.

Ja jos hiekkapuhallushiekkaa käytät niin varaudu melkomoiseen urakkaan, että saat sen samentamattomaksi. Sitten on kyllä helppohoitoinen, kun on kunnolla perustettu. Ja ehdottomasti kasvilnnoitteet sinne heti alkuunsa. Tosin voi olla aika ralli pohjanvaihto kun kalatkin ui jo vedessä...

Kyselijät, menkää aquawebiin.

Tässä saan testattua saanko linkitettyä kuvan tänne...

Näköjään ei onnistu isonnettava kuva laittaa mutta linkki kuitenkin, josko toimisi, mun 300-litrainen:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5548923.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Justjust:
Mistähän olet mittanauhasi ostanut, tai megasuperhyper barbikalasi?! Aika riskaabelia olisi myös metrin mittainen pytty ilman keskitukea jalustassa.

Kyllä, kasvit tarvitsevat kunnon valaistuksen, kaloille se on yks hailee.

Ja jos hiekkapuhallushiekkaa käytät niin varaudu melkomoiseen urakkaan, että saat sen samentamattomaksi. Sitten on kyllä helppohoitoinen, kun on kunnolla perustettu. Ja ehdottomasti kasvilnnoitteet sinne heti alkuunsa. Tosin voi olla aika ralli pohjanvaihto kun kalatkin ui jo vedessä...

Kyselijät, menkää aquawebiin.

no tuo nyt sattuu olemana metrin levyinen... hyvin näyttää toimivan vaikka ei ole mitään keskitukea jalustassa... ei ole mun murhe jos tuottaa ongelmia uskoa mittanauhan tulosta..
nyt on valaistus kasveille kunnossa... vaikka eipä ne nyt iha kuolleita ollut entisenkään valon kanssa :D
ajattelin ostaa ihan akvaarioliikkeestä sitä mustaa hiekkaa... ja mitä tohon perustamsieen tulee niin sain jo täällä aiemmin hirveät haukut kun en kypsytellyt viikkotolkulla... hyvinpä nuo kalat tuolla hengissä uiskentelee... ja on sitä ennenkin hiekkaa vaihdettu vaikka kalat siellä on jo ollut... eikä ne ole aiemminkaan siihen kuolleet... että luotto on kova siihen että onnistuu tälläkin kertaa :) ja tuleepahan sitten kunnolal putsattua myös koko akvaario :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tilaisuus:

Näköjään ei onnistu isonnettava kuva laittaa mutta linkki kuitenkin, josko toimisi, mun 300-litrainen:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5548923.jpg

hieno on :) mitä noi kasvit tossa oikealla alhaalla on?

Miksi tuota vettä on noin vähän. Näyttää typerältä, eikös sitä laiteta yleensä siihen yläkehykseen saakka, niin näyttää "kuva" edestäpäin ehjältä. Onkos tuossa päällylasia ollenkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja 0000:
Miksi tuota vettä on noin vähän. Näyttää typerältä, eikös sitä laiteta yleensä siihen yläkehykseen saakka, niin näyttää "kuva" edestäpäin ehjältä. Onkos tuossa päällylasia ollenkaan?

vettä pitäis lisätä, siinä ei ole päällä laseja ollenkaan... itsekkin sitä aluksi ihmettelin.. mutta ei siihen edes saa sellaisia.. tai ainakaan siinä ei niitä uria ole... eikä mies muista että siinä olisi koskaan niitä ollutkaan... joten vettä täytyy lisäillä sinne suht usein

ostettiin ruottista 454l allas, juwelin paketti. sis. ulkosuodati,sisäsuodatin,hiekka,juurakot, oikea allaskaappi ja hintaa oli 380e. blocketista löyty. suosittelen kathoon sieltäki :) nyt on hakusessa 250-230l allas ,tuon pienen 128l olen myyny. hakioita ootellessa

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilaisuus:

hieno on :) mitä noi kasvit tossa oikealla alhaalla on?

:D Tarkoitat ehkä kääpiökeihäslehteä, jota on molemmissa laidoissa etualalla. Kuva on tosi huono, oli otettu pari viikkoa sitten, kun yritin ikuistaa monnisten kutupuuhia, mutta olivat liian vikkeliä. Tuo oli ainoa kokokuva, minkä tuli nappastua, joulukoristeineen.... Nyt mun on ihan pakko laittaa tän hetken tilanne siitä oikeasta päädystä, kun siirsin punaisen miekkakasvin näkyvämmälle paikalle. Vaihdoin aaltomiekan kanssa päikseen, kun oli ennen siellä keihäslehtien ja kriinumin takana:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5553303.jpg

Eikä mullakaan ole muuten kansilaseja, varsinkin miekkakasvit kasvattavat monesti kukkavarsia ja uusia taimia vedenpinnan yläpuolelle. Usein saa täyttää ja vaihtaa vettä, mutta ei ainakaan kärsitä liian kuivasta huoneilmasta. :)