Ala-arvoista ja kallista tämä Suomen matkailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotimaan matkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotimaan matkailija

Vieras
Pitkästä aikaa lähdettiin Lappiin matkalle. Pakko sanoa, etten ihmettele miksi tämä Suomen matkailu ei vedä kunnolla, koska palvelujen/paikkojen laatu ei todellakaan kohtaa hintaa.

Hotellin saisi 2 aikuiselle ja 1 pienelle lapselle 4 päiväksi noin 1300e:llä. Halvemmalla ei oikein löydä. Aika järkyttävä hinta. Otettiin sit mökki vähän kauempaa (100km) haluttuja vierailupaikkoja. Tämä sentään oli halpa 400e/3 yötä, mutta mökissä haisee home, on kylmä, ja heti löytyi pieniä mustia papanoita tiskipöydältäkin. Ilmeisesti mökissä siis asustelee pari hiirtäkin.

Ostimme kaupasta ruokaa, mutta sitten paljastui, ettei mökissä ole yhtään kattilaa, eikä pannua, eikä uunia. Yritimme tehdä mikrossa perunoita eilen, mutta sitten kun laitoimme perunat jääkaappiin, huomasimme tänään, että jääkaapin pakastinlokero on rikki ja perunat jäätyivät sen alla. Nyt ne on ihan pilalla. Mies on ulkona ja yrittää grillata -10c lämpötilassa. Kana on koko ajan raakaa, ei hiillos ole tarpeeksi voimakas pienellä grillillä.

Kävimme joulupukin pajassa ja muutamassa muussakin paikassa, mutta kaikkialle on tajuttomat pääsymaksut ja kaikkialla vaan myydään krääsää ja oheispalveluja.

Ens kerralla suuntaamme taas lomalla ulkomaille, koska tämä oli taas tarpeeksi kotimaan matkailuista.

Jotakin varmaan 2000e on palanut tässä 4 päivässä junalippuihin, autoon, majoitukseen ja muihin kuluihin.

Mä en ymmärrä minkä takia edes matkailitte suomessa....te asutte suomessa niin sitä suomea on nähty ihan liikaa. Suomessa on tosi kallista ja ainakaan yhtään kylmempään en ikinä menis. Kiitos kun kerroit ettei tulis mieleenkään ikinä matkailla suomessa.

Ei tuo mökin hinta kyllä mikään edullinen ole, jos ei ole jonkun hiihtokeskuksen rinteen juurella. Tuolla hinnalla sa esim. ski inn huoneen rinteen juurelta suurin piirtein samaan hintaan. Ja varusteet on viimeisen päälle. Teillä on kyllä ollut älyttömän p...a tuo mökki. Jos on luvattu vuokratessa jotain muuta, niin ihmeessä valitusta menemään. Mutta kyllähän kotimaan matkailu on kallista. Itse en silti muualle lähde.

Hinnat saisi joka paikassa minun mielstäni vähintään tuplata. Ei tarvitsisi enää jonottaa kaiken maailman kioilla/golfeilla/skodilla ajelevan, joka ikistä bonuskorttia höyläilevän ja alennuskuponkia tiskillä kaivelevan roskaväen takia.

Tyypillisen suomalaista on, ettei vaadi rahoja (tai ainakin osaa niistä) takaisin, vaikka noin kalliissa mökissä on pahoja puutteita.
Juuri näin. Perus passiivis-aggressiivisen suomalaisakan käyttäytymismalliin kuuluu, että mitään asiaa ei uskalleta pyytää oikaisemaan saman tien tai edes anneta palautetta vaan kirmataan heti kotiin päästyä johonkin perkeleen facebookkiin tai kaikkein arimmat anonyymeille nettifoorumeille rääkymään ja purkamaan pettymystä. Lopputulos on se, että kukaan ei hyödy yhtään mitään eikä millään yrityksellä ole edes tilaisuutta parantaa toimintaansa.

Kukaan ei ole niin lyhytnäköinen ja torvelo kun suomalainen mamma.

Köyhien pitäisi pysyä kotona niin ei tarvitsisi ulista kaiken kalleudesta. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin perussuomalainen hinnoista märisevä köyhä jonka pitäisi saada jollain helvetin tonnilla tai parilla koko pesueelle unelmaloma.

Yhden kokemuksen perusteella ihan osaat tuon sanoa.

Me ollaan matkusteltu mukavasti ja välillä edullisestikin Suomessa.
Veikkaan että jos vertaat vaikkapa Ruotsin tai Sveitsin hiihtokeskusten hintoja ja tuon teidän nykyisen niin ette te halvemmalla reissuun pääse.

Miten ajoissa varasit lomanne? Se ei jutussasi tullut ilmi ja herättää heti ajatuksia oletkohan ollut niin viime tinkaan liikkellä kyselemättä tarjouksia tai ottamatta yhteyttä suoraan lomakohteesi matkailuinfoon?

Suomessa on ongelmana lähinnä se, että matkailupuolen nettitarjonta on heikkoa suhteessa muuhun maailmaan. Saat helposti kivan hotellihuoneen Amsterdamista, mutta Rovaniemeltä vain penkomalla netin kautta ja soittelemalla eri välittäjille. Se on työlästä ja hyydyttää matkaintoa.

Suomessa on hyviä mökkejä, kivoja matkailukohteita ja hinta-laatusuhde järkevä. Joten jos jatkossa vielä harkitset matkaamista perheen kanssa Suomessa, niin kannattaa nähdä vaivaa. Ota luuri käteesi ja soita. Se on toki vanhanaikaista, mutta ikävä kyllä monet kivat mökit löytää vain niin. Osa mökkivuokraajista ei edes osaa markkinoda mökkiään, mutta ovat saattaneet käydä ilmoittautumassa matkailuinfoon. Näin olen itse löytänyt meille kivoja ja siistejä mökkejä kohtuuhinnalla.

Koska maailmalla on epävarma tilanne, niin kotimaassa tarjoat ainakin lapsillesi turvallisen loman. Eikö sekin ole tärkeää?

Mä en ymmärrä minkä takia edes matkailitte suomessa....te asutte suomessa niin sitä suomea on nähty ihan liikaa. Suomessa on tosi kallista ja ainakaan yhtään kylmempään en ikinä menis. Kiitos kun kerroit ettei tulis mieleenkään ikinä matkailla suomessa.

Lapsi halusi tavata joulupukin ja vierailla hänen luonaan ja emme itse ole vierailleet muutamilla sukulaisilla yli 10v. Yksi sukulainen tavattiin, mutta pukkia ei päässyt tapaamaan.

Ei tuo mökin hinta kyllä mikään edullinen ole, jos ei ole jonkun hiihtokeskuksen rinteen juurella. Tuolla hinnalla sa esim. ski inn huoneen rinteen juurelta suurin piirtein samaan hintaan. Ja varusteet on viimeisen päälle. Teillä on kyllä ollut älyttömän p...a tuo mökki. Jos on luvattu vuokratessa jotain muuta, niin ihmeessä valitusta menemään. Mutta kyllähän kotimaan matkailu on kallista. Itse en silti muualle lähde.

No ei ole, vaan yritimme lähelle Rovaniemiä. On tämä siinä mielessä halpa, että halvimmat muut vaihtoehdot oli yli 1000e. Soittelin jopa Bed&breafastitkin läpi sielläkin olisi ollut 200e/henk/yö majoitus eikä edes omaa vessaa.

Tyypillisen suomalaista on, ettei vaadi rahoja (tai ainakin osaa niistä) takaisin, vaikka noin kalliissa mökissä on pahoja puutteita.

No itseasissa mökin vuokraaja toki kertoi, ettei mökki ole luksusmökki, mutta sekin voi tarkoittaa tosi eri asioita. Mulle kattilat tai esim vessapaperi ei ole luksusta. Tai edes sakset. Eipä ollut juuri vaihtoehtoja, joten oli toki onni, etttä edes tämän mökin sai.
Annan toki palautetta, mutta vuokraaja ei ole vastannut puhelimeen.

Mutta eipä tämä kotimaan matkailu tule houkuttamaan edes tulevaisuudessa kuin pakosta, mutta eipä se tämän mökin syy ainostaan ole.

Hinnat saisi joka paikassa minun mielstäni vähintään tuplata. Ei tarvitsisi enää jonottaa kaiken maailman kioilla/golfeilla/skodilla ajelevan, joka ikistä bonuskorttia höyläilevän ja alennuskuponkia tiskillä kaivelevan roskaväen takia.

Meillä ei ole mitään halpisautoa, eikä myöskään mitään kauppojen bonuskortteja.

Toki varmaan olisi, jos harrastaisimme matkailua kotimaassa.

Köyhien pitäisi pysyä kotona niin ei tarvitsisi ulista kaiken kalleudesta. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin perussuomalainen hinnoista märisevä köyhä jonka pitäisi saada jollain helvetin tonnilla tai parilla koko pesueelle unelmaloma.

Ilmeisesti köyhät käy lomalla keski-Euroopassa/muissa rantakohteissa, koska siellä ei ole tarvinnut ulista hinnoista, ja laatukin yleensä parempaa kuin suomalainen, jos ei ota ihan halvinta.

Luojan kiitos Lapissa ei käy köyhät haisemassa, sotkemassa ja tartuttamassa tauteja.
Onneksi Lapissa käy vain jalosukuiset britit ja japanilaiset rikkaat turistit, kylvämässä rahaa silmät ja suut täyteen.

Juuri näin. Perus passiivis-aggressiivisen suomalaisakan käyttäytymismalliin kuuluu, että mitään asiaa ei uskalleta pyytää oikaisemaan saman tien tai edes anneta palautetta vaan kirmataan heti kotiin päästyä johonkin perkeleen facebookkiin tai kaikkein arimmat anonyymeille nettifoorumeille rääkymään ja purkamaan pettymystä. Lopputulos on se, että kukaan ei hyödy yhtään mitään eikä millään yrityksellä ole edes tilaisuutta parantaa toimintaansa.

Kukaan ei ole niin lyhytnäköinen ja torvelo kun suomalainen mamma.

Vuokranantajalle on vähän vaikea valittaa, kun ei vastaa puheluihini, kuten kerroin jo aikaisemmassa viestissä. Ei mua silloin kiinnosta tämän mökin vuokra, koska se on pienehkö kustannus vrt kaikkeen muuhun täällä, eikä se yhtään tule muuttamaan mielipidettäni kotimaan hinnoista/laadusta.

Yhden kokemuksen perusteella ihan osaat tuon sanoa.

Me ollaan matkusteltu mukavasti ja välillä edullisestikin Suomessa.
Veikkaan että jos vertaat vaikkapa Ruotsin tai Sveitsin hiihtokeskusten hintoja ja tuon teidän nykyisen niin ette te halvemmalla reissuun pääse.

Edellinen kokemus taisi ollla todella pitkän ajan takaa, ja silloinkin kyllä kokemus ole sellainen, ettei ole tullut kokeiltua kuin pakon edessä.

Toki Suomessakin on halpoja paikkoja, ne on sellasia, joissa ei ole pahemmin kysyntää tai on joku sesonkin ulkopuolinen tarjous.

Jos pitää valita, että onko 4 päivää mökillä keskellä ei-mitään Suomessa tai samalla hinnalla 2 viikkoa vaikka Espanjassa, niin ei tarvitse miettiä.

Joskus olemme pitkään jossakin Euroopan maassa ja huomaamme kyllä, miten elämän on paljon halvempaa siellä (ruokailu yms).

Miten ajoissa varasit lomanne? Se ei jutussasi tullut ilmi ja herättää heti ajatuksia oletkohan ollut niin viime tinkaan liikkellä kyselemättä tarjouksia tai ottamatta yhteyttä suoraan lomakohteesi matkailuinfoon?

Suomessa on ongelmana lähinnä se, että matkailupuolen nettitarjonta on heikkoa suhteessa muuhun maailmaan. Saat helposti kivan hotellihuoneen Amsterdamista, mutta Rovaniemeltä vain penkomalla netin kautta ja soittelemalla eri välittäjille. Se on työlästä ja hyydyttää matkaintoa.

Suomessa on hyviä mökkejä, kivoja matkailukohteita ja hinta-laatusuhde järkevä. Joten jos jatkossa vielä harkitset matkaamista perheen kanssa Suomessa, niin kannattaa nähdä vaivaa. Ota luuri käteesi ja soita. Se on toki vanhanaikaista, mutta ikävä kyllä monet kivat mökit löytää vain niin. Osa mökkivuokraajista ei edes osaa markkinoda mökkiään, mutta ovat saattaneet käydä ilmoittautumassa matkailuinfoon. Näin olen itse löytänyt meille kivoja ja siistejä mökkejä kohtuuhinnalla.

Koska maailmalla on epävarma tilanne, niin kotimaassa tarjoat ainakin lapsillesi turvallisen loman. Eikö sekin ole tärkeää?

Varasin toki myöhään, koska emme tiennet saammeko lomaa. Toki katsoin 10kpl netin sivusotja läpi ja soittelin varmaan 20 paikkaan. Torit, lomarenkaat yms kävin läpi. Ei ollut kovin vaikeaa, kun mökkejä löytyi vapaana 3kpl.

Ei tätäkään mökkiä helposti löytynyt, koska puuttuu aika moneesta portaalista.

Turvallista? Ne edellä ajavalle ei tänään käynyt kovin hyvin. Iltalehden etusivulla on suru-uutinen. Itse en tykkää ajella lapsen kanssa jäisillä teillä pimeässä. Jos ei aja, niin sitten ei kyllä voikaan tehdä mitään, vaan istua mökissä. Meille tuli 5 kertaa äkkipysähdys poron takia. Onneksi oli hyvä auto alla.

Yhteistyössä