Älä vedä välistä poliisi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "näin on"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
...Ja virassa oleville poliiseille pitäis olla pakollinen psykologinen testi parin vuoden välein. Jokaisella ketä tunnen kyseiseltä alalta, on vähintään kohtuullisia psyyken- tai muita ongelmia.

[QUOTE="Elviira";24550824]...Ja virassa oleville poliiseille pitäis olla pakollinen psykologinen testi parin vuoden välein. Jokaisella ketä tunnen kyseiseltä alalta, on vähintään kohtuullisia psyyken- tai muita ongelmia.[/QUOTE]

Seura tekee kaltaisekseen.

Poliisi on jo alottanut imagokampanjan. Helsingissä hyllytettiin poliisi joka jäi pelkästään elokuussa kiinni ratista viisi kertaa. Neljä törkeää ja yksi tavallinen.

Tämä on hieno alku. Toivottavasti poliisi tekee näitä nyt enemmänkin.

Just niin. Laitoksen pitäis vaan huolehtia et nää virassa olevat ei kaada sitä kaikkea paskaa kotona esim vaimon niskaan. Kamalia asioita oon sivusta seurannut, omista kokemuksista puhumattakaan. Mut

[QUOTE="Elviira";24550824]...Ja virassa oleville poliiseille pitäis olla pakollinen psykologinen testi parin vuoden välein. Jokaisella ketä tunnen kyseiseltä alalta, on vähintään kohtuullisia psyyken- tai muita ongelmia.[/QUOTE]

Onneksi omaan tuttavapiiriini kuuluu ainoastaan täyspäisiä henkilöitä, joista osa sattuu olemaan ammatiltaan myös poliiseja.

Mä väitän, että näitä poliisivastaisia aloituksia säännöllisesti tehtailevilla palstalaisilla on itselläään pahoja ongelmia sekä itsensä että ilmeisesti myös poliisin kanssa...;) Sen verran pimeetä tekstiä tulee aika ajoin.

[QUOTE="Elviira";24550856]Just niin. Laitoksen pitäis vaan huolehtia et nää virassa olevat ei kaada sitä kaikkea paskaa kotona esim vaimon niskaan. Kamalia asioita oon sivusta seurannut, omista kokemuksista puhumattakaan. Mut[/QUOTE]

:hug:

[QUOTE="joopajoo";24550858]Onneksi omaan tuttavapiiriini kuuluu ainoastaan täyspäisiä henkilöitä, joista osa sattuu olemaan ammatiltaan myös poliiseja.

Mä väitän, että näitä poliisivastaisia aloituksia säännöllisesti tehtailevilla palstalaisilla on itselläään pahoja ongelmia sekä itsensä että ilmeisesti myös poliisin kanssa...;) Sen verran pimeetä tekstiä tulee aika ajoin.[/QUOTE]

Se vielä puuttuis että kaikilla alalla olevilla olis ongelmia :D :D !! Ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti, se on kuitenkin ala, missä erityisesti pitäis olla kaikki muumit laaksossa. Mut sehän on vain mun mileipide :D

[QUOTE="Elviira";24550894]Se vielä puuttuis että kaikilla alalla olevilla olis ongelmia :D :D !! Ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti, se on kuitenkin ala, missä erityisesti pitäis olla kaikki muumit laaksossa. Mut sehän on vain mun mileipide :D[/QUOTE]

Pointti on se, että kenelläkään poliisilla ei ole ongelmia. Jos et usko poliisia niin poliisi käyttää pakkokeinoja

[QUOTE="joopajoo";24550858]Onneksi omaan tuttavapiiriini kuuluu ainoastaan täyspäisiä henkilöitä, joista osa sattuu olemaan ammatiltaan myös poliiseja.

Mä väitän, että näitä poliisivastaisia aloituksia säännöllisesti tehtailevilla palstalaisilla on itselläään pahoja ongelmia sekä itsensä että ilmeisesti myös poliisin kanssa...;) Sen verran pimeetä tekstiä tulee aika ajoin.[/QUOTE]

Minulla oli aina aika voimakas arvostus poliisia kohtaan, mutta voin kyllä sanoa, että itse musertivat tämän harhakuvani heistä. Minä rikoksen uhrina menin tekemään rikosilmoitusta hyvin todistein, ja sellainen asenneongelma oli vastassa, ettei tosikaan. Kyseessä ei ollut vain yksi yksittäinen poliisi. Onneksi tämä harhakuvani on nyt sitten rikottu, enkä katso poliisia enää ylöspäin, vaan ajattelen, että moni heistä on vähintään yhtä dorka, kuin kuka tahansa muukin kadun tallaaja.

Mielenterveyteen liittyvät ongelmat poliisipiirissä johtuvat suurilta osin auktoriteetin myötä tulevasta "vallanhimosta". Ihmismielelle on vaikeaa pitää eri roolit erillä toisistaan. Poliisin rooli jää usein siviilielämän vaihteessa päälle, ja sitten kun asiat (sosiaaliset suhteet pääpainona ) eivät menekkään oman mielen mukaan, on monen valtaan tottuneen hemmetin vaikea sulattaa kyseisiä asioita. Lopputuloksena räjähdysaltis auktoriteetti. Välistä vetämiseen en jotenkin usko, mutta kyllä teinien takavarikoidut kaljat varmaan maistuvat työpäivän jälkeen.

Mielenterveyteen liittyvät ongelmat poliisipiirissä johtuvat suurilta osin auktoriteetin myötä tulevasta "vallanhimosta". Ihmismielelle on vaikeaa pitää eri roolit erillä toisistaan. Poliisin rooli jää usein siviilielämän vaihteessa päälle, ja sitten kun asiat (sosiaaliset suhteet pääpainona ) eivät menekkään oman mielen mukaan, on monen valtaan tottuneen hemmetin vaikea sulattaa kyseisiä asioita. Lopputuloksena räjähdysaltis auktoriteetti. Välistä vetämiseen en jotenkin usko, mutta kyllä teinien takavarikoidut kaljat varmaan maistuvat työpäivän jälkeen.

Yhteistyössä