Hae Anna.fi-sivustolta

Alaluomileikkaus

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä silmäpussit, 13.10.2005.

1. visuaalinen Vierailija

Hanki yhden naisen äskettäin julkaisema leikkauspäiväkirja. Hän kuvailee kaiken kuvineen, toisaalta kauheaakin katsottavaa löytyy. Tuo on monistetyyppinen vihko ja sitä ei ainakaan saa kirjakaupasta. Pistä foorumeille kyselyä, jospas joku osaa neuvoa sen hankinnassa.

Mutta mieti ensin, haluatko tietää ne välivaiheet vai onko parempi, kun kuvittelet lopputuloksen?!

Olen käynyt itse vastaavassa leikkauksessa. Ei ole kaunista katsottavaa...

2. minulle oli. Vierailija

No itse jos olisin nyt miettimässä alaluomileikkauksesta, niin sanoisin ei koskaan. Oli se minulle sen verran kamala kokemus. Mutta minä olen minä ja monille se ei ole kovinkaan suuri juttu.

3. maria123 Vierailija

Olen toipunut reilun viikon verran alaluomileikkauksesta, ja vaikka lopullinen tyytyväisyys tietenkin selviää paljon myöhemmin, haluaisin jakaa muutaman kommentin jos vaikka joku juurikin tällä hetkellä harkitsee tai on menossa vastaavaan leikkaukseen.

-Konsultoinnissa sanottiin, että rasvapussia sidotaan kiinni niin että siitä tulee vähemmän näkyvä. Kesken leikkauksen kirurgi kuitenkin sanoi, että ohoh, täällähän onkin paljon rasvaa ja imaisi sitä pois. On mielestäni outoa, että tehtiin ihan muuta kuin konsultaatiossa sanottiin. Johtopäätös on, että kirurgit ovat kiireisiä ihmisiä, ja joissain taloissa potilaita hoidetaan liukuhinhameiningillä. Leikkausta olevassa lyhyessä konsultaatiossa kannattaa vielä itse muistuttaa kirurgille, mistä on puhuttu, että se on tuoreessa muistissa.

-Kun konsultoinnissa epäröin nukutuksen ja paikallispuudutuksen välillä, kirurgi sanoi, että jos pystyy laittamaan piilarin silmään, pystyy tulemaan paikallispuudutukseen. Ei pidä paikkaansa! Alaluomileikkaus hereillä oli pelottava kokemus. Kun kirurgin kännykkä alkoi soimaan hassulla soittoäänellä kesken leikkauksen, tuli mieleen, että toivottavasti hän nyt keskittyy siihen mitä tekee, ja aloin melkein nauramaan kesken kaiken hysteerisesti. Palaneen haju oli välillä myös inhottava. En suosittele, mutta jokainen tietää tietenkin itse miten rohkea on.

-Toinen silmäni on kiristetty silmänurkkaan niin että alaluomi menee lähes suorassa linjassa peittäen iiriksen alaosan, mikä on epäluonnollisen näköistä ja epäsymmetrinen toisen silmän kanssa (joka tehtiin ensin), jossa alaluomi mukailee iiristä ja tekee sen kohdalla pienen kuopan. Toivon todellakin, että jos tässä on tehty kohdallani virhe, saan myös korjaavan toimenpiteen. Se selviää kohdallani 3 viikon kuluttua lopputarkastuksessa.

Konsultoinnissa ei kerrottu, miten silmän muoto voi muuttua. Molemmat silmät ovat silminnähden pienemmät nyt kuin ennen. Toinen (ensiksi leikattu) on edelleen sievä ja säilyttänyt muotonsa. Pieni muutos on ymmärrettävä ja täytyykin hyväksyä, mutta toisen silmäni kanssa on kyllä selvästi otettu vapauksia.

Viimeinen kullan arvoinen vinkki on, että tarkistakaa ihmeessä kirurgin työhistoria ja kokemus etukäteen, vaikka toimenpide tehtäisiin Suomessa ja tunnetussa talossa. Ei kannata sokeasti luottaa, vaan rauhassa tarkistella ja keskustella kirurgin kanssa kaikesta etukäteen.

4. silmät Vierailija

Älkää pihdatko silmäluomileikkauksissa.Silmät ovat näkyvin ja huomiotaherättävin kohde. Muutama satanen enemmän jotta saat kunnollisen PLASTIIKKAkirurgin tekemän operaation, on kulutetun rahan arvoista.

5. maria123 Vierailija

Tarkentaisin vielä, että kirurgi todellakin oli plastiikkakirurgi, ettei jää epäselväksi. En tosin tiedä, jos hän tekee muutakin kirurgiaa. Itseäni harmittaa vain, että paikkakunnaltani olisi löytynyt toinenkin kirurgi, josta jälkikäteen olen kuullut vain hyvää sanottavaa. Valitsemastani puolestaan luin nettipalstoilta jälkeenpäin toisenkin negatiivisen kommentin (jälki oli ollut epäsymmetristä), eikä työhistoriaa ole läheskään yhtä kauan. Toivon, että olisin ottanut asioista itse tarkemmin selvää aiemmin!

Kävin eilen jälkitarkastuksessa, ja minulle sanottiin vain, että toinen silmä on niin turvonnut vielä ettei voi sanoa, miltä se lopullisesti tulee näyttämään. Näkyvä turvotus mitä oli aluksi on kyllä mielestäni laskenut, mutta alaluomi on lähes täysin tunnoton. Toisessa silmässä ei ole tällaista ongelmaa. Silmät on edelleen ihan epäsymmetriset...

Joka tapauksessa, minulle varattiin uusi aika 3kk päähän, ja luotan suomalaiseen lääkäriin sen verran kaikesta huolimatta, että jos jotain todellakin on mennyt silmän kanssa pieleen, se korjataan.

Huomenna olen menossa takaisin töihin, ja nolottaa hieman, sillä toinen silmäni on kauhean näköinen. On siinä selittäminen. Mutta kestetään kuin nainen.

6. banda Vierailija

Onko joku yhdistänyt luomileikkauksiin otsankohotuksen? Miten onnistui?

7. Pussit ja rypyt Vierailija

Olen harkitsemassa alaluomileikkausta. Silmäpusseissa on lisäksi ryppyjä ja epätasaisuutta (olen vasta 30v...) voiko niille mitään? Laser/hionta??

8. Minun tarinani Vierailija

Olet kyllä vielä aika nuori tuollaiseen toimenpiteeseen, ne kai voi hoitaan vielä kasvohoidoilla kosmetologilla tai itsehoitamana. Luomileikkaukset eivät koskaan ole ihan pikkujuttu, vaikka niin aina kuvitellaan, ja tulos ei aina tyydytä kaikkia sitten kuitenkaan. En tiedä miten leikkaus on nykyään muuttunut, että luomet paranevat nopeammin. Tästä on nyt muutamia vuosia kun itse leikkautin ala-/yläluomet, vielä huonoon aikaan, kesän kynnyksellä. Siinä meni sitten koko kuuma kesä parannelessa silmäluomia, onneksi olin silloin vuorotteluvapaalla. Mitään tulehduksia minulla ei ollut, mutta mustelmat ja turvotus eivät tahtoneet parantua millään, vaikka jälkihoidonkin tein tunnollisesti ohjeiden mukaisesti, kävin lymfahieronnassa, suojasin silmäni auringolta jne. Sanotaan, että luomeni olivat täysin parantuneet joskus marraskuussa, että puoli vuotta siinä meni. Tulos oli loppujen lopuksi oikein hyvä ja olin tyytyväinen. Mutta paranemisprosessin aikana masennuin ja kaduin syvästi, että olin mennyt leikkaukseen. Monille leikkaus on ihan helppo juttu ja paraneminen nopeaa, mutta minulla se ei ollut.
    Ehkä siksi paraneminen vei kauan, koska tuloskin on pysynyt yhtä hyvänä ja kauniina monia vuosia.

9. hyvä Vierailija

Omat luomet-sekä ylä että ala..leikattu 10v sitten.Arvet täysin näkymättömät.Olen todella tyytyväinen

10. Vähän pettynyt Vierailija

Minut leikattiin joulukuussa ja silmistä näkee edelleenkin punaiset leikkausarvet ylä- ja alaluomella.
    Toinen alaluomi on turvonnut hiukan sisänurkasta ja molemmissa luomissa leikkausviillon alla on kovat patit molemmin puolin viiltoa. Etukäteen lääkäri kertoi 2-4 viikon toipumisajasta, eikä päällepäin näkyviiin jäävistä arvista ollut mitään puhetta. Jokainen tuttu edelleen kysyy mitä sinun silmille on tapahtunut. Joten kannattanee varutua vähintään puolen vuoden toipumisaikaan ja harkita tarkkaan kannattaako moiseen ryhtyä kun laserhoidoilla ja muilla kevyemmillä keinoilla saadaan nykyään hyviä tuloksia aikaiseksi.
    Lääkärini oli vanha ja en voi suositella ikääntynyttä, vaikka kokemusta onkin, kenellekään.

11. riiputettu Vierailija

Minut leikattiin pari vkoa sitten,alaluomet ja mid face lift. Muuten kaikki ok,mustelmat pois ja turvotuskin lähes mutta nämä silmäkulmissa olevat ihonalaiset "ripustustikit"!!!! Kauanko ne sulavat(lanka 3-0)? Viikon päästä töihinmeno eikä tämän näköisenä paljon nappais!

12. no- Vierailija

minulla viimeinen ripustuslanka suli n. 5 kk kuluttua leikkauksesta. aikaa leikkauksesta on muutamia vuosia. kai ne sitten vasta olivat kokonaan parantuneet. siläkulmat lievästi kurtussa kävelin kyllä ihmisten ilmoilla, eipä siinä mitään. töistä olin silloin vuorotteluvapaalla. hyvä lopputuloshan siitä lopulta tuli ja silmänaluset pysyneet oikein hyvänä/kauniina tänne saakka.
    paraneminen on kyllä hyvin yksilöllistä, joten sinulla saattaa sulaa hyvinkin nopeasti. malttia.

13. Heli Vierailija

Moik
    oliisko tureita kertomuksia taas miten alaluomet parantuneet,itsellä leikkauksesta kolmisen vko ja alaluomet varsinkin aamulla tosi turvonneet ja muhkuraiset...pahemmat siis kuin ennen leikkausta...hirvittää hieman et jääkö tällaisiksi vai olenko vai kärsimätön

14. jaanaa Vierailija

E jää, mutta joillakin kestää todella pitkään, ennenkuin kokonaan turvotukset ym:t kiristykset häipyneet. Tähän leikkiin kun yrhtyy niin aikaa ja malttia täytyy olla.
    Ainakin omalla kohdallani toista kertaa ei tule.

15. yökyöpel Vierailija

Minä olen sellainen yökyöpeli ja valvoja, ja joskus silmänaluset ovat hitusen tummat ja vähän silmäpussia pukkaa, mutta ei haitta. En kuitenkaan muuta elämäntapojani valvomisen suhteen, koska aina olen näin tehnyt, ihan kymmeniä vuosia. Hyvillä voiteilla ne pussukat saan kyllä häiytettyä kun on tarpeen. Pussileikkaukseen en aio mennä ja siihen riesaan rueta. Itsehän pussini kannan.

16. jassoooo Vierailija

Kokemukset kiinnostaisi. Onko alle 25-vuotiaita? Silmäpussini häiritsevät normaalielämää jo, mietin niitä koko ajan.

17. tuore tapaus Vierailija

minulla on nyt alaluomileikkauksesta aikaa kolmisen viikkoa.mustelmat ja turvotukset hävinneet kokonaan,vain arvet punoittavat ulkonurkissa.huolenani on nyt silmien eriparisuus,toinen silmä selkeästi pienempi.onko muilla ollut vastaavaa tilannetta kolmen viikon kohdalla ja onko tilanne korjautunut itsekseen ajan myötä?tiedän että leikkauksesta on vasta vähän aikaa kulunut,mutta hirvittää kyllä selkeä kokoero silmissä.

18. Laserleikkaus? Vierailija

Onko kenelläkään teistä kokemusta laserista alaluomileikkauksessa? Kuulisin mielelläni miten on mennyt.

19. marfors Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulle tehtiin sekä ala- että yläluomileikkaus ArtiaClinic:lla Virossa. Kohtuuhintainen plastiikkakirurgian erikoisklinikka ja olen todella tyytyväinen työn jälkeen. Tällä klinikalla myös tunnettuja kirurgeja, joka herätti aikoinaan oman luottamuksen.

20. Muistakaa oikeutenne kuluttajina. Epäonnistuneiden esteettisten leikkausten korvauksista ei juuri puhuta. Tämä on erittäin väärin, koska leikkauksia tehdään paljon ja myös epäonnistumisia on paljon. Asiakkaan hakiessa apua/korjausta, heille pääsääntöisesti tarjotaan korjausleikkauksia tms. täydellä hinnalla. Eihän se näin mene! Palveluntarjoajan velvollisuudet on kirjattu lakiin.

Kuluttajaturvallisuuslakia (920/2011) sovelletaan kaikkiin kuluttajapalveluihin ja kulutustavaroihin, ellei niiden turvallisuudesta ei ole säädetty erityissäädöksin

http://www.tukes.fi/fi/Toimialat/Ku...tajapalvelut/Vaatimuksia-palveluntarjoajalle/

http://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/

21. Muistakaa oikeutenne kuluttajina. Epäonnistuneiden esteettisten leikkausten korvauksista ei juuri puhuta. Tämä on erittäin väärin, koska leikkauksia tehdään paljon ja myös epäonnistumisia on paljon. Asiakkaan hakiessa apua/korjausta, heille pääsääntöisesti tarjotaan korjausleikkauksia tms. täydellä hinnalla. Eihän se näin mene! Palveluntarjoajan velvollisuudet on kirjattu lakiin.

Kuluttajaturvallisuuslakia (920/2011) sovelletaan kaikkiin kuluttajapalveluihin ja kulutustavaroihin, ellei niiden turvallisuudesta ei ole säädetty erityissäädöksin

http://www.tukes.fi/fi/Toimialat/Ku...tajapalvelut/Vaatimuksia-palveluntarjoajalle/

http://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/

22. Utelias '74 Vierailija

Onko kenelläkään viimeaikaisia kokemuksia Eeva Siitarin tekemistä alaluomileikkauksista?

23. vierailija Vierailija

Hei.

Ei ole Eevasta, mutta viimeaikaisia kokemuksia löytyy eroonsilmapusseista.blogspot.com

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri