alamahavaivat etenkin oikealla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielenkiinnosta kyselisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielenkiinnosta kyselisin

Vieras
Minulla on aika gynelle ensi viikolla, mutta ihan vaan haluaisin kuulla mitä mieltä olette vaivoistani, jos jollakulla olisi ollut vastaavaa. Minulla on hormonikierukka, ollut noin reilu vuoden.

Olen luullut tässä että mulla on ovulaatiokipuja, kun siltä nämä aluksi tuntuivat, mutta nyt on ollut sellaista että etenkin oikea puoli alamahassa on kipeä, välillä vatsa on kosketusarka myös alaselkä kipeä, istuessa ja yskiessä oikealle sattuu ja välillä astuessa, joinakin päivinä parempi, sitten taas niin kipeä että otan särkylääkkeen. Syksyn aikana vaivaa oli silloin tällöin lievänä ja laitoin ovulaation piikkiin, nyt vaiva on pahentunut ja koko viikon ollut kipeämpi ja varsinkin tuo oikean puolen kipu mietityttää. En edes tiedä onko ovulaatiota kun on hormonikierukka, siitä saa vähän monenlaisia vastauksia, siis saattaa olla tai ei ole...?!? Papassa kävin juuri, muutaman viikon päästä pitäisi tulla vastaus. Onko kenelläkään ollut vastaavaa alkaa jo huoletuttaa tämä ja osaakohan se terveyskeskus gyne miettiä mikä voisi olla ...toivottavasti ei mitään vakavaa. Kiva jos jollakin olisi kokemusta.
Niin virtsatulehduksia minulla on ollut, voisko tämä olla sitä? pieni kouristus tuntuu virtsaamisen jälkeen mutta ei muuten kirvele.

Se voi olla hiivaa, minulla siihen liittyi alavatsakivut, vars. toisen munasarjan kohdalla. Voi olla että olet saanut sen virtsatietulehdukseen syödystä antibiootista. Niin minä sen onnistuin saamaan... Muuten, jos gynekologi määrää sinulle hiiva-antibioottia, (esim. Diflucan), kannattaa syödä maitohappobakteereita ja käyttää myös paikallisesti (Gynodact tms.) emättimen bakteerikantaa tasapainottavia kapseleita. Minä nimittäin onnistuin saamaan vielä emätintulehduksen sitten sen hiivalääkkeen avustuksella. Hiiva ja emätintulehdus liittyvät toisiinsa.