Hae Anna.fi-sivustolta

Alanya=PETTYMYS!

Viestiketju osiossa 'Turkki' , käynnistäjänä Keimo, 30.05.2005.

1. Rillipää Vierailija

Alanyassa mun oli huono mennä uimaan, kun rannassa on
    liukasta kiviluiskaa ja vielä huonompi röhniä merestä rannalle.

Löysin hyviä hiekkarantoja Antalyaan päin, menin dolmuksella.

Kaipaan lokantaseja, mulla ei ole turkkilaisten käytöksestä mitään valittamista, mielestäni fiksumpia kuin töllöt
    kreikkalaiset (oon opiskellut kreikkaa ja turkkia).

Ps. Onko totta, että turkkilaiset ovat taitavia ja helliä rakastajia? Kantsisko kokeilla? Luotanko turvaseksiin?

2. MMM Vierailija

Miksi kysyt monikossa ei suomalaisistakaan voi kysyä mitään tollasta yleisesti. Joku on ja joku ei. Mieluummin em. ovat pikasellaisia. Kulttuurista johtuen nuoret eivät pääse harjoittelemaan ainakaan vastakkaisen sukupuolen sukupuolen kanssa kuten me. Nuoret miehet eivät ymmärrä naisista juuri mitään koska ovat harjoitelleet paljolti toistensa kanssa. Taitavaksi ei tule kuin harjoittelemalla riittävästi.

3. pena Vierailija

miksi mennä turkkiin jos ei tykkää ja sitten valittaa pysykää suomessa on ihmiset mukavia eivät puhu eivatkä taputtele hyviä rantoja on vaikka kuinka paljon eikä ole liian kuuma ei tarvi kalliita aurinkorasvoja halpoja ostoksia voi tehdä kirpiksellä

4. 3 kertaa Vierailija

Totuushan on, että Alanya on hieno ja siisti lomakohde, jossa on erittäin ystävällisiä ja rehellisiä ihmisiä.

5. ÖÖ Vierailija

Totuuksia matkakohteista EI ole, on VAIN mielipiteitä. Kauneus on katsojan silmissä... Kävin Alanyassa (harmi kyllä) koska sitä kovasti kehuttiin ja ylistettiin. Pettymys oli todellakin suuri mutta onneksi nyt saatiin eriäviäkin mielipiteitä!

6. juupa juu Vierailija

Mitäpä jos ottaisit selvää Turkkilaisesta kulttuurista ja heidän tavoistaan juhlia. Kyllä naisetkin juhlivat sielläkin päin maailmaa. Miehet ovat mitä ovat, mutta niinpä ovat turisti tytötkin. Vaikka huomaavat miehen olevan naimisissa tai muuten varatun, niin eipä paljoo menoa haittaa. Syytä taitaa olla molemmissa sukupuolissa, yksin on hieman vaikeaa suhdetta aloittaa. Tottahan se on että moni paikallinen nainen on kypsä elämäänsä, varmasti haluaisivat olla vapaampia, mutta mitäpä me olemme toisia arvostelemaan. Tosin en oikein usko, että he ihan yhtä rietasta elämää haluaisivat viettää kuin turistit. Mitä tulee Alanyan siisteyteen, vilkaiskaapas hieman ympärillenne, kyllä meilläpäin Suomea ainakin on koiranp...kasoja, rikottuja pulloja ym. Ja on täälläkin aika monella naisella silmät mustana, ei se elämä meilläkään niin loisteliasta ole!!!

7. Pienempi parempi Vierailija

Menkää Kemeriin. Siellä riittää vielä ystävällisiä ihmisiä ja on siistiä.

8. Mr. Man Vierailija

Tälle palstalle on viimeaikoina joku laittanut järjestelmällisesti vain huonoja ""kokemuksia"" Alanyasta. Tuo on aivan selvästi tarkoitushakuista ja osa myös selkeästi täyttä valhetta. Minä ja moni tuttavani olemme käyneet turkissa aika usein, emmekä ole koskaan törmänneet tuollaisiin juttuihin mistä joku nykyään täällä kirjoittelee nimimerkkiä vaihdellen.

Tai sitten on niin, että tietynlaisilla ihmisillä menee herne nenään pienimmästäkin asiasta ja sitten vähän suurennellaan asioita tietoisesti. Jotkut eivät yksinkertaisesti vain tule toimeen vieraissa kulttuureissa vaan kaikista asioista pitää itkeä ja valittaa. Niitä ihmisiä näkee matkoilla silloin tällöin. Nyt aivan selvästi joku sellainen on löytänyt tämän foorumin.

9. Keimo Vierailija

Minä avasin tämän keskustelun ja kirjotin OMAN mielipiteeni paikasta. Alanya ei vaan yksinkertaisesti toiminut minun kohdallani. Olen käynyt 2 kertaa bulgariassa, Kreetalla ja Lanzarotella joten en voi väittää että olisin mikään kokenut matkaaja, mutta näistä paikoista Alanya oli valitettavasti melkeinpä surkein. Anteeksi nyt kaikki alanya-fanit,mutta kaikki eivät voi pitää samoista asioista eikä teidän tule vetää hernettä nenään heti kun tulee hieman negatiivista palautetta kyseisestä paikasta. Kiitos ja anteeksi!

10. Tapio Vierailija

Makuasioista ei voi kiistellä. Minä olen perheineni lomaillut Kreetalla ja Costa Del Solilla (Fuengirola) Alanyan lisäksi. Alanya vetää aina vaan vaikka seuraava kohde löytyykin Kreikasta. Erityisesti Costa Del Sol oli perheelleni melkoinen pettymys, olemme kaikki asiasta samaa mieltä. Kaikki myös pidämme Alanyasta vaikka ihan jokainen lomamatkamme ei sentään sinne suuntaudukaan. Mutta lähes joka toinen suuntautuu.

11. loogista Vierailija

Ikävää että epäonnistuit lomakohteesi valinnassa noin totaalisesti. Et selvästikään pidä Alanyasta. Mutta näinhän se menee, yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta, turha noista asioista on väitellä. Varmasti moni on samaa mieltä sinun suosikkikohteestasi kuin sinä olet Alanyasta. Kiitos ja anteeksi.

12. jussi Vierailija

Olin kemerissä 1997 1vk ja paikka oli todella kammo mesta,kädestä repiöitä ilmastoituihin kauppoihin.turkkilaiset varmaan luulee,et ne on keksinyt ilmastointiin tarvittavan tekniikan.Ravintoloiden edessä jampat esittelee suomalaisia kelakorttejaan ja yrittää repiä kädestä sisään.Olen sitä mieltä,että turkkissa viihtyvät lähinnä masokistit ja puutteessa elävät naishirviöt.

13. Torakka-farmi Vierailija

5-vuotta sitten olimme jossain Blue Villagessa. 4-tähteä oli hotelli saanut ilmeisesti torakoiden koon vuoksi - melkein olisi voinut talutushihnaan laittaa. Kuuluivat kalustoon kuin kissat ja koirat meillä - kukaan ei välittänyt edes siirrella niitä pois näkyvistä, siellä ne sätkivät sellään. Jopa matkatoimisto FritidsResor palautti matkarahoja takaisin.
    Ei ole mukavaa nukkua sängyssä, jossa torakanpesä.....
    Se siitä maasta......

14. nello Vierailija

tää on ihan vaan jussille...
    en ole masokisti enkä puutteessa oleva naishyrviö... rakastan kyseistä maata... mitä kauppiaisiin tulee, ne on joskus yliampuvia... se on niiden elinkeino... ne ei muuten saa rahaa ruokaan ihan samalla tavalla kun mekin täällä suomessa...
    oon käyny nyt muutaman vuoden putkeen alanyassa ja tänä kesänä taas!!
    ettäs sillei!!
    ja 1997 oli vähän eri meininki ihan ympäri maailmaa...

15. MMM Vierailija

Onko sinulla siellä, joka vuosi sama elätettävä huonosti ruokittu? Todennäköisesti, koska jos turkkilainen saa otteen se helpolla helppaa. Poika osaa nähtävästi sopivasti sekoittaa pääsi.

16. Mr. Z Vierailija

Kumma juttu kun kusettaa, voisi sanoa...

Kaikkea asiatonta paskaahan tuolla yleisellä Riiviöosastolla toki on vielä enemmän, mutta sanokaa nyt hyvät ihmiset, mikä tuossa Turkissa on, että ihan matkailuun liittyvät perustellut mielipiteet herättävät puolustajissa (ja pienemmässä määrin vastustajissakin) tällaisen älämölön?

Aloitus oli aivan asiallinen, perusteltu ja kertoi henkilökohtaisen kokemuksen ja mielipiteen. Ei nyt sattunut olemaan summattuna positiivinen, mutta analyyttinen ja muuta kuin tyyliä ""ihana paikka"" tai ""paska paikka"", mikä ei paljoa kerro.

Anteeksi vaan, mutta noin keskimäärin - silloin kun taustoja on tuotu esiin - tuntuu, että Turkki-fanit ovat kuitenkin aika vähän mualimaa kiertäneitä henkilöitä. Onko sillä jotain tekemistä tuon kiihkeän puolustusasenteen kanssa? En tarkoita, että ""maailmanmatkaajat"" omaisivat ""oikeat"" mielipiteet, mutta antaahan se ainakin vähän enemmän perspektiiviä arvioida asioiden tolaa jos on nähnyt useita eri maita ja paikkoja.

Kuten ylläolevasta voi päätellä, en ole Turkkifani, mutta ei minulla ole mitään paikkaa vastaankaan. Päinvastoin. Mieli tekisi matkustaa sinne, olen käynyt vain päiväseltään retkellä Turkin puolella ja viettänyt sitten viikon verran työmatkalla Ankarassa.

Ankaraan voisin mennä uudelleen koska tahansa, sillä siellä ei ollut tyrkyttäviä kaupustelijoita, joita turistirannikolla oli ja jotka ovat oikeita ilon pilaajia. Mutta jokuhan ei sellaisista välitä. Luulisi vaan ymmärtävän, että joku toinen voi hyvinkin kokea moisen ahdistelun tympeäksi ja ärsyttäväksi. Mutta ei ymmärretä vaan leimataan tiukkapipoksi. No, ehkä nämä leimaajat ovat samoja ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä että esim. kerrrostalossa he saavat elää kuten itse haluavat ja aamuyön desibelibileistä huomauttava naapuri on suvaitsematon niuho.

Vaan mitäpä näistä. Jokainen saa matkustaa ihan minne itse haluaa ja pystyy. Olivatpahan vain mietteitä näin KESKUSTELUpalstalle kirjattuina.

17. ihanaa Vierailija

Turkki on hieno matkailumaa.

18. ss Vierailija

Mitä ihanaa? Mikä on niin ihanaa?

19. Cassu Vierailija

Totta, aloitus oli asiallinen, myös sinun kirjoituksesi oli asiallinen..Vaan pistääpä hymyilyttämään yleistyksesi Turkki-faneista...

20. Mr Z:lle Vierailija

Meitä Turkkifaneja on monenlaisia. Ei kannata yleistää, minäkin olen matkustanut rantalomilla parikymmentä vuotta kerran pari vuodessa ja euroopan rannat on aika hyvin koluttu. (useita kertoja Italiassa, Espanjassa, Kanarialla, Kyproksella, Kreikassa). 7 vuotta sitten matkustin eka kerran Alanyaan ja heti tuntui ""kodilta"". Voipi olla että olen edellisessä elämässä ollut turkkilainen, koska kaikki siellä tuntui kotoiselta ja mukavalta;) Ihan ykkösenä ihmisten ystävällisyys, perheestä ja ystävistä välittäminen. Olen ajatellut muuttaa sinne kokonaan aikanani. Olen myös tavannut lomillani paljon suomalaisia jotka ovat myös matkustelleet monissa maissa ja ihastuneet Turkkiin ikihyviksi ja tulleet aina uudelleen ja uudelleen. Kannattaakin käydä mahdollisimman monessa kohteessa ja tutustua eri maiden kulttuureihin, vaikka minä en enää juuri muualla käy. Hyvää matkaa kaikille Turkkiin tai muualle menijöille!

21. Pulu Vierailija

Onhan Alanyan lähellä lovely DimCay-joki! Rakastan puhtaassa viileässä pulahtelua ja pikku kopsujen nauttimista.
    Siellä on elävää musiikkia ja hyvää ruokaa.
    Illan hämärtyessä on sykähdyttävää kietoutua kuin liaani
    intohimoisen rakastajani (=turkkilainen) huikeita tuntemuksia tuottavaan syleilyyn!

22. Horgos Vierailija

Tulin Alanyasta muutama päivä sitten. Paikka oli ihan ok, ihmiset lähinnä huvittavia. Noin 90% turkkilaisista ihmisitä jotka yrittivät hieroa kauppaa vaatteista kanssani tai, yrittivät saada syömään ravintolaansa oli asunu suomessa. Tai vähintään joku sukulainen oli asunu täällä: Terve mistä päin sinä olla, minä asunu Rovaniemi 5 vuotta, minu veli asunu Järvepää 3 vuotta. Joo tätä sai kuulla lähes jokaiselta jampalta.
    Kyllähän siellä koitetaan kusettaakin sen minkä kerkee. Feikki vaatteissa mielettömät lähtöhinnat. Sit siitä vaan tinkimään ja juomaan teetä kun muutenkin on jo kuuma. Jos kauppoja ei synny niin saat tappavan katseen niskaasi.Migros ja Kale on ainut paikka missä pysty asioimaan hyvin mielin.
    Kyllä aion lähteä joskus uudestaan, mutta en ehkä heti seuraavalla lomalla...

23. Mr. Z Vierailija

Niin, kirjoitinkin, että TUNTUU ja KESKIMÄÄRIN. Tuntumiset on tuntumisia ja keskimääräistähän ei ole olemassakaan. Ketään ei ole tarkoitus loukata tai halveksia. Jokaisen mielipide ja mieltymys on yhtä oikea. Kummastella ja hämmästellä ja jutustellahan saa ja on ainakin yksi tämän palstan tarkoituskin, luulen ma.

Hyviä matkoja kaikille, Turkkiin tai minne vaan!

24. Raato Vierailija

""juomaan teetä kun muutenkin on jo kuuma""

Niinpäniin, siinä tuli taas esiin totaalinen asiantuntemattomuus. Kuumassa ilmanalassa pitäisi juoda nimenomaan lämmintäkin juomaa, tee on siihen juttuun yksi parhaista vaihtoehdoista.

25. ja Vierailija

ripuloin koko viikon, hotellihuoneesta ei ollu lähtemistä mihinkään. vaimo kävi alakerran supermarketista ostamssa tuliaisiksi omenateet. kyllä oli turha matka. kohta on lääkäriin aika,

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri