Hae Anna.fi-sivustolta

Alanya=PETTYMYS!

Viestiketju osiossa 'Turkki' , käynnistäjänä Keimo, 30.05.2005.

1. Raato Vierailija

Miten jollain voikin kaikki mennä noin pieleen? Sinun mielestäsi ihmisetkin olivat tunkeilevia, eikö niin? Muiden mielestä he ovat ystävällisiä.

2. lithiis Vierailija

Aivan. Kuumaahan pitäisi nimenomaan juoda. Sitten vielä noista feikkivaatteista: eivät itse asiassa kaikki sitä ole vaan valmistavat lisenssillä niitä siellä. Laatu on aivan yhtä hyvää kuin Suomessa ostettaessa. Olen pari kertaa käynyt Alanyassa ja mennään taas kesällä tyhjällä matkalaukulla ja takaisin tullaan ""feikki""vaatteiden kanssa.

3. Matkaillut Vierailija

Joku tuossa epäili että Turkissa kävijät eivät ole paljoa matkustelleet. Eppäillä soppii mutta itse olen käynyt useita kertoja Kreikassa, Espanjassa, mukaan lukien Kanarian saaret (siellä viimeksi helmikuussa ja kylmää oli), tehnyt Keski-Euroopan kiertomatkan, Ruotsin reissuista nyt puhumattakaan. Kaikken paras lomamaa mielestäni on Turkki jossa olen käynyt parikymmentä kertaa, niistä pari kertaa Alanyassa josta en kylläkään kovin paljon pitänyt.
    Menenkin mieluummin Sideen, Marmarikseen, Icmeleriin, Kemeriin tai Bodrumiin, kohteita kyllä riittää. Puhtaampaa Turkissa on kuin Kreikassa ja Espanjassa, niissä katujen varsilla olevat roskikset haisee eikä niitä tyhjennetä likikään niin usein kuin Turkissa.

4. sara Vierailija

Olen käynyt 24 eri maassa ja Turkissa 18 eri kertaa ja 4 eri lomakohteessa.
    Minun mielestäni Turkki on paras ja erityisesti Alanya sieltä löytyy kaiken ikäisille ohjelmaa.
    Hyvät rannat ja palvelu.

5. siististi Vierailija

Tuohon ei juuri ole lisättävää. Siisteydestä sen verran, että ainakin Kreetalla on yleisesti ""likaisempaa"" kuin Alanyassa. Tosin pidän Kreetastakin tosi paljon ja varmasti menen sinne jo viimeistään vuoden kuluttua. Ainoa kerta kun olen törmännyt torakkaan sattui Espanjassa.

6. Rauno Vierailija

""ripuloin koko viikon, hotellihuoneesta ei ollu lähtemistä mihinkään. vaimo kävi alakerran supermarketista ostamssa tuliaisiksi omenateet. kyllä oli turha matka. kohta on lääkäriin aika,""

Voi,voi nyt jollain taas paha olo.Tässä on auttava linkki sinulle häiriintynyt ihminen joka terrorisoit tätä palstaa:

http://www.mawell.com/clinic/salla/mielenterveystoimisto/

7. Info Vierailija

Turkki on luusereiden kohtauspaikka. Objektiivisen tiedon mukaan täysi törkymaa, jossa ei mitään hyvää. Paino sanoilla EI MITÄÄN.

Kuinka tuollaista soopaa ja selvää valehtelua näillä palstoilla voidaan sallia: ""olen käynyt kaikissa Euroopan maissa lomalla ja kyllä Turkki on ylivoimaisesti paras"". Siis olette joko hulluja tai tyhmiä, joka tapauksessa sivistymättömiä tolloja.

8. female Vierailija

Asiaa puhut. Ja ""kokeneille"" matkailijoille tiedoksi: matkailu EI rajoitu ainoastaan Eurooppaan (kaikki kertovat kuinka ovat kolunneet Kreikat sun muut...) Kokeneeksi matkailijaksi EI todellakaan voi sanoa turistikohteet kolunnutta suomalaista. Ja joo niin joku ääliö tähänkin varmaan kertoo asiantuntevasti ettei Turkki ole osa Eurooppaa... Käykääpä immeiset muillakin mantereilla!!! Muuallakin kun turistikohteissa.

Niin ja siitä paskasuudesta...kaikki Euroopan lomakohteet on järjestäen paskasia koska turistit sotkee. Turkkia on vaan mainostettu niin siistinä kun se sitä ei todellakaan ole. Turkki, varsinkin Alanya on epäsiisti jo pelkästään huonon maisemasuunnittelun ja ennen muuta käsii hajoavien paikkojen vuoksi.

Niin ja tuli vaan mieleen, suurin osa Turkin ja turkkilaisten rakastajista lienee naisia?? Ei saa miestä suomesta?? Kaikki kun tuntuu ylistävän turkkilaisia miehiä...ja miehiähän ne turkkilaisten rakastajat ylistää koska ainakaan turistikohteissa ei helposti pääse kosketuksiin naisten kanssa.

Mielipiteitteni taustalla 28 vuotias nainen, käynyt ruotsissa, norjassa, venäjällä, virossa, latviassa, irlannissa, turkissa, bulgariassa, espanjassa, egyptissä, intiassa, thaimaassa, australiassa, japanissa, meksikossa ja perussa.

9. tohtori Vierailija

10. Sääliksi käy Vierailija

On se kumma juttu, että joitakin yksilöitä stressaa suunnattomasti se että mihin muut, itselle täysin tuntemattomat ihmiset matkustavat. Hohhoijaa, ei muuta voi sanoa kuin että meitä on moneen junaan. Miksi pipo kiristää?

info-poju: Oletkos ihan oikeasti idiootti vai onko tuo pelkkää pelleilyä?

11. kauan sitten Vierailija

Itse olin siellä vuonna -94 ja samanlaiset fiilikset jäivät minullekin.
    Nyt on varattu matka Marmarikseen (jossa ollaan myös oltu) ja toivotaan, että fiilikset ovat yhtä hyvät kuin siellä edellisellä kerralla.
    Hauskaa kesää!

12. valinta Vierailija

Mistä johtuu, ettei omia tuntemuksiaan saa esittää? Ap kirjoittaja esitti mielestäni varsin perusteellisen OMAN tuntemuksensa Turkista. Perheemme, johon kuuluu 15 v. ja 10 v. lapset käy Turkissa n. joka toinen syksy. Syynä on yksin kertaisesti syysloma. Kesälomalla emme missään nimessä ko. kohteeseen matkusta, joulu on niin pyhä juttu, että silloin matkakohde on tarkoin harkittu, hiihtolomalla ulkoillaan joko Suomen tai Ruotsin lapissa tai alpeilla. Syysloma on niin tylsään aikaan, että ainoaksi vaihtoehdoksi jää joko Rhodos, Kos, Kypros tai Turkki. Viikossa ei juurikaan muuta tehdä kuin löhötään. Turkki on ollut, ei tosin enää, varsin edullinen kohde meidän perheelle. Emme käy diskoissa ja inhoamme hotellihenkilökunnan pakkomyyntiä - pakenemme iltaisin kaupungille katselemaan ja haistelemaan ""paikallista iltaelämää"". Alanya ja Marmaris ovat yllättävän epäsiistejä ja epäaitoja turistikaupunkeja verrattuna Kreikkaan - voisivat ottaa jo opikseen. Lisäksi monien mainitsema ystävällisyys on meidän perheen mielestä läpinäkyvää feikkiä. Kotimaassa paikallisesta Prismastakin saa asiallisempaa ja sydämestä tulevampaa palvelua. Jos pikkusielut eivät saa kotimaassa omasta mielstään huomiota, annetaan heidän nauttia Turkkilaistesta vieraanvaraisuudesta - heidän rahoillaanhan pieni vähemmistö elelee esim. Saksassa talviaikoina. Oi, sanoinkohan jotakin sopimatonta - siis turkkifanaatikothan eivät halua riisua lappuja silmiltään! Jotta ei tulis negatiivinen kuva perheestäni niin kerron, että olemme ystävystyneet muutamien Alanyan ja Marmariksen monitoimiyrittäjän kanssa ja keskustelemme heidän kanssaan talvikautena s-postin välityksellä. Annamme vaimoni kanssa mm. liiketoimintaan liittyviä konsulltineuvoja heille (=valmistuautuvat Eu:iin liittymistä varten). Valitettavasti emme näe yksittäisille yrittäjille kovinkaan ruusuista tulevaisuutta. Kovin on kivinen tie edessä minkä huomaa esim. hintojen nousuna ja palvelutason madaltumisena eli katetta valtuuttatuonnille ei ole syntynyt entiseen malliin. Kertokaa minulle, mistä johtuu etteivät esim. englantilaiset ole näin aktiivisesti puolustamassa Turkkia ja turkkilaisuutta? Johtuuko se siitä, että he matkustavat aina lomillaan vain hakemaan itselleen parasta mahdollista tuotosta?

13. 22 maata kiertänyt Vierailija

""Alanya ja Marmaris ovat yllättävän epäsiistejä ja epäaitoja turistikaupunkeja verrattuna Kreikkaan""

Molemmissa lomailleena olen kyllä vahvasti toista mieltä.

""Lisäksi monien mainitsema ystävällisyys on meidän perheen mielestä läpinäkyvää feikkiä""

Olen saanut kokea Turkissa sellaista aitoa ystävällisyyttä jota harvemmin saa kokea missään, ei ainakaan missään Prismassa. Se on tietenkin toinen juttu, että me ihmiset koemme jutut eri tavalla. Joku kokee sen tungetteluksi jonka toinen kokee ystävällisyydeksi. Joku ihminen kun on ahdasmielisempi kuin joku toinen.

14. Murheellista Vierailija

Mikä näitä ihmisiä vaivaa kun ovat niin huolestuneita muiden matkailutottumuksista, että pitää kirjoittaa oikein pitkä lista siitä, kuinka väärässä MUUT ihmiset ovat kun eivät satu olemaan samaa mieltä kuin nämä pikkusielut. Mikä ihmisiä nykyään vaivaa? Minusta tuntuisi aika oudolta, jos itse alkaisin yhtäkkiä stressaamaan täysin tuntemattomien ihmisten matkailutottumuksista. Silloin pitäisi pikaisesti katsoa peiliin ja kysyä että hei, missä mennään. Jotkut nauttivat siitä kun voivat arvostella muita tällaisilla anonyymifoorumeilla. Se on monelle ainoa keino päteä.

15. Hille Vierailija

Yli 20 vuotta välimeren maissa matkanneena voin vain todeta, että älkää hyvät ihmiset uskoko kaikenlaisia höpinöitä, joita tässäkin ketjussa on paljon. Itse menin ensi kerran Turkkiin muutama vuosi sitten erittäin isoilla ennakkoluuloilla varustettuna. Jäin kerralla koukkuun ja nykyään käyn aika harvoin enää muualla. Turkki on nykyään yksi välimeren puhtaimmista ja miellyttävimmistä lomakohteista. Myös ihmiset siellä ovat aidosti ystävällisiä, esim. Espanjassa vastaavanlaiseen ystävällisyyteen ei törmää vahingossakaan.

16. arja Vierailija

Hei, valitettavaa, että kokemuksesi Alanyasta oli kielteinen. Täytyy kuitenkin muistaa tietyt kulttuuriin ja uskontoon liittyvät seikat sekä puute missä kuitenkin suurin osa paikallisista asukkaista elää. Todellakin ympäristö on rähjäistä, mutta kauniita paikkoja löytyy myös. Hinnat todellakin nousevat vuosi vuodelta ja toivon, ettei Turkki hinnoittele itseään ulos suosittujen lomakohteiden joukosta. Olen vuosikaudet nauttinut Turkista ja tämän kesän matkakin tuli jo tehtyä. Ymmärrän kuitenkin oikein hyvin kannanottojasi ja kyllä niissä on paljon paikkansa pitäviä kommentteja ja asioita, joissa toivoisi muutosta. Kulttuuri, uskonto, naapurimaat, historia jne. vaikuttavat kuitenkin vielä vahvasti, vaikka sitä ei haluta myöntää. : )

17. todellinen pettymys Vierailija

tultiin muutama viikko sitten sieltä, ja voin kertoa pettyneeni miesten ja naisten käytökseen. ja nimenomaan suomalaisten. oikein hävetti!!! oli meille lasten kanssa neljäs kerta siellä, enkä koskaan ole nähnyt känniläisiä örisijöitä, mutta nähtävästi hekin ovat löytäneet paikan omakseen. huijaamisesta sen verran,me ainaski itse huijattiin paikallisia enemmän kuin he meitä. suurissa merkkitavaraliikkeissä ei osattu antaa viiskymppisestä oikein takaisin, no ei muuta kuin tyynesti ulos...ja makoisat naurut perään ;) . tosin tällä kertaa joutui tappelemaan yhden taksikuskin kanssa vaihtorahoista (ajoimme tälläkin kertaa taksilla neljästi päivässä). jos ympäristön siisteyttä vertaa suomeen (Gumus- hotellin vieressä epäsiistiä aluetta) ei siellä ainakaan mäyräkoiran raatoja näkynyt. liikenne oli tänä vuonna rauhallisempaa kuin vuosiin, uskalsimme jopa ylittää pääkadun juoksematta. Ihana päiväohjelma oli vaihtaa kuulumiset ravintoloiden sisäänheittäjien kanssa. Heidän kysyessä mitä kuuluu, kohtelias vastaus KIITOS HYVÄÄ, ENTÄPÄ ITSELLESI!!! muutama sana siellä täällä, ei tarvinnut tuppisuuna olla, ja samalla vaivihkaa hintataso ja ruokalista tuli katsottua. Ainut huono puoli tänä vuonna oli, pääkadun varrella ei ollut enää myyntirekeissä vaatteita ym... mistä olisi ollut helppo valita ohimennessään tuotteita.
    Lentokoneessa takaisin tullessakin Finnairin henkilökunta oli todella tylyä, kannattaisi vaihtaa alaa jos ei asiakaspalvelussa viihdy!!!

18. Mr. Z Vierailija

Tuosta ystävällisyydestä. Ihmiset todellakin kokevat asiat eri tavalla ja vanha totuus on myös, että joitakuita voi huijata kaiken aikaa, kaikkia voi huijata jonkun aikaa mutta kaikkia ei voi huijata kaiken aikaa.

Muistanpa kun eräs ystäväni kertoi ensimmäisestä matkastaan USA:han. Joku palveluammatissa oleva oli sydämellisesti tiedustellut ""how are you?"" ja ystäväni alkoi oikeasti selittää, mitä kuului ja miltä tuntui. Kunnes hetken kuluttua tyrmistyneenä tajusi munanneensa itsensä. Kysyjää ei olisi voinut vähempää kiinnostaa ystäväni kuulumiset. Kysymyshän oli vain amerikkalaista käytösfeikkiä.

19. ziwi Vierailija

Alanya on PASKA paikka ja piste..................

20. l Vierailija

Toden totta alanya on paska paikka. Kun joku aiemmin ilmotti ettei ollut löytänyt hotellinsa vierestä kuollutta mäyräkoiraa...en oikein ymmärtänyt sun pointtia, mutta viime syksynä alanyassa ollessani lojui eräänä aamuna hotellini allasbaarin vieressä kuollut kissa. Ja alanya on edelleen paskasin ja ällöttävin paikka missä olen käynyt. Jos joku ääliö luulee että turkkilaiset ihmiset on ystävällisiä niin luulkoon...ne on ystävällisiä just niin kauan kun on pakko ja VAIN ja ainoastaan rahan takia. Yksikin pikkupoika,siinä 10 vuotias, löi minua jalkaan myymillään koruilla kun en ostanut niitä, että ei siellä ainakaan lapsille kotona hyviä tapoja tai ystävällisyyttä opeteta. Rahan takia ne turistien perseitä nuolee.

21. Sinulle I Vierailija

Tottakai rahan takia. Mutta ei vain Turkissa myös Kanarialla, Kreikassa, Bulgariassa, Thaimaassa, Brasiliassa, Sisiliassa, meillä täällä Lapissa!!!
    Elinkeinohan se on. Tyhmä on se joka ei asiaa oivalla. Luuletko että jossakin ulkomailla sinun valloittavaan persoonasi on niin rakastuttu, että olet saanut hyvää palvelua :D, voi pikku typerystä.
    Itse asun turisti rysässä ja olen myös työskennellyt turismin parissa ja tiedän varsin hyvin että meininki on rahat pois toki yrittäen luoda myös asiakkaalle mielihyvän hyvästä palvelusta. Sellaisille turisteille jotka ovat ystävällisiä ja hyvän tuulisia pystyy itsekkin olemaan aidosti ystävällinen ja hyvän tuulinen, mutta kaltaisillesi marisijoille ""täällä on kaikki huonosti"" tyypeille ei siiten jaksa niin mukava olla vaikka siitä maksettais joskus olis tehnyt mieli lyödä poronsarvella otsaan! Aikuisena osaa hillitä onneksi itsensä, mutta lapset on niin ihanan avoimia olit varmaan ansainnut sen pikkupojan lyönnin :) :)
    Nimim. olen ystävällinen asiakaspalvelija niinkauan kuin minulle ollaan ystävällisiä.

22. Tiedoksi Vierailija

Sinulle, joka ihmettelit 10-vuotiaan pojan käytöstä: Ei ollut kaunista käytöstä ei. Turkissa suurin osa lapsista käy koulua, mutta on myös niitä perheitä jotka lähettävät lapsensa kadulle myymään koruja, kukkia, kiillottamaan kenkiä yms. Joskus on tehnyt mieli ostaa jotain näiltä suurisilmäisiltä kaupustelijoilta, mutta niin kauan kuin turistit kartuttavat heidän kassaansa, isät lähettävät lapset kadulle, eikä kouluun. Tämä ei ole likikään niin pahaa toimintaa kuin mitä tapahtuu monissa muissa Aasian maissa, joissa lapsia jopa silvotaan että saisivat paremmin rahaa kerjätessään. Poika luuli sinun ostavan, jos katselit koruja ja lapsen kiivaudella hermostui kun et ostanutkaan. Isä lyö poikaa pahemmin kotona ja poika tietää sen. Pointtini: älkää ostako lapsilta, älkää tutkiko tavaroita jos teillä ei ole aikomusta ostaa.
    Muuten, se mäyräkoira viittasi varmaan kaljakoppaan...

23. ihan niin Vierailija

Kannattaisi yleensäkin vähän tutustua maan tapoihin ja kulttuuriin jo ennen matkaa, näin saa matkastaan paljon enemmän irti ja osaa sitten suhtautua oikein eteen tuleviin ""outoihin ja kummallisiin asioihin"". Jotenkin tuntuu (voin olla väärässäkin) että nämä kummastelijat ja kauhistelijat eivät ole kovin paljon matkailleet, kun kaikki vieras tuntuu niin ""väärältä"". Matkailussahan (minusta) on juuri tarkoitus avartaa katsomustaan ja nähdä ja kokea asioita joita ei Suomessa voi. Olen matkustanut kahdenkymmenen vuoden ajan noin parissakymmenessä maassa ja nauttinut erilaisista kokemuksista ympäri maailmaa. Ihania muistoja on monesta paikasta ja kaikkein hauskinta on ollut kun on tutustunut paikallisiin ja saanut kurkata vähän syvemmälle eritavalla elävien ihmisten elämään. Lasten kanssa ollaan yhdessä mietitty että miten erilaista voi olla tässä tai tuossa maassa ja miksi jossain tämä on sallittua ja sopivaa ja tuo taas ei. Täytyy sanoa että aika ahdasmielistä porukkaa ne jotka eivät löydä muuta kuin valittamista esim. Alanyasta. Olen käynyt sielläkin monta kertaa ja menen taas kohta. Yksi parhaista lomapaikoista minun mielestäni.

24. voi,voi Vierailija

niinhän se on aina ollut,että yksi tykkää äidistä,toinen tyttärestä.Asiallinen aloitus,turhaan provosoidutte puoleen tai toiseen,jokainen näkee asiat omalla laillaan...

25. Uuno Vierailija

Ystävällisyys ja avarakatseisuus näyttävät puuttuvan ainakin tämän palstan keskustelijoilta. Minusta matkailussa on mukavaa kun voi ihan itse päättää mihin menee ja mistä nauttii. Onneksi olen itse käytännössä tavannut harvoin reissuillani matkailijoita, joilla asiat ovat yhtä huonosti kuin täällä joillakin. Jos ei tiedä mihin menee, niin kannattaa sitten pysyä aina ystävällisessä Hesassa ja näytellä keskisormiaan siellä. Jos ei siedä muiden ihmisten erilaista käyttäytymistä niin siinä tapauksessa on parasta potkaista ensin muija ja muksut pellolle ja jäädä sitten kotiin yksinään murjottamaan. Hyvää matkaa kaikille avarakatseisille matkailijoille! Huomenna suunnataan Alanyaan ja toivottavasti koemme taas jotain pientä uutta ja erilaista!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri