alapää juttuja (voihan nolous)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ihan ekaks kysyn että jos mä haluan esim gynelle ni soitanko terveyskeskukseen vai minne,yksityiselle ei ois varaa...vai kelpaako tavan yleislääkäri?

mä en tiiä mistä tää johtuu mutta alapää tuoksahtaa kalamaiselle,oon käyttäny maitohappo kapseleita ja ne on kyl poistanu hajun,mut nyt sit eilen ajoin karvat pois ja nyt haisee taas,ja ku kurkkasin ni on ihan punasena paikat...en tiiä sitte onko ihan tulehdus vai mikä mut ei toi hajukaa oo kiva homma...

tuohon on ihan lääkettä, en muista diagnoosia, mutta en tiedä miten tedän kunnassa menee, meillä jos oot alle 25 tai synnyttänyt 2v sisällä ni sitten ilmaiseksi pääsee ehkäisyneuvolaan ja siellä tarvittaessa saa gyneltä reseptin

ok,kiitos tiedosta.seuraan muutaman päivän ja jos ei oireet poistu ni sitte soitan gynelle.kai mä nyt sit samaan syssyyn sanon tänki että aina yhdynnän jälkeen,varsinkin seuraavana päivänä ja ehkä vielä senkin jälkeen haju alakerrassa on ihan järkyttävä,vaikka peseydyn hyvin aina seksin jälkeen...en tiiä sitte onko se vaan siitä että ku meidän "aineet" kohtaa ni haju on aika tuju etten sanois....vai mistä se haju johtuu tietäiskö acco??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ok,kiitos tiedosta.seuraan muutaman päivän ja jos ei oireet poistu ni sitte soitan gynelle.kai mä nyt sit samaan syssyyn sanon tänki että aina yhdynnän jälkeen,varsinkin seuraavana päivänä ja ehkä vielä senkin jälkeen haju alakerrassa on ihan järkyttävä,vaikka peseydyn hyvin aina seksin jälkeen...en tiiä sitte onko se vaan siitä että ku meidän "aineet" kohtaa ni haju on aika tuju etten sanois....vai mistä se haju johtuu tietäiskö acco??

ph:n muutoksista. Yhdyntä muuttaa emättimen pH:ta joskus, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Siihen voi ostaa apteekista ilman reseptiä pH:n tasapainottajaa. Kannattaa kysyä apteekista tarkemmin valmisteista, mutta sinuna menisin ensin gynelle ja ottaisin selvää tilanteesta ja kertoisin ton kaiken siellä ja sitten gyne voi kertoa paremmin mitä just sun pitäisi tehdä ja miten jatkossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:

ph:n muutoksista. Yhdyntä muuttaa emättimen pH:ta joskus, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Siihen voi ostaa apteekista ilman reseptiä pH:n tasapainottajaa. Kannattaa kysyä apteekista tarkemmin valmisteista, mutta sinuna menisin ensin gynelle ja ottaisin selvää tilanteesta ja kertoisin ton kaiken siellä ja sitten gyne voi kertoa paremmin mitä just sun pitäisi tehdä ja miten jatkossa :)

kiitos.mä oonkin käyttäny just noita ph:n tasapainottajia ja kyllähän ne aika tehokkaasti sen hajun poistaa,mutta eiköhän sitä oo hyvä käydä lääkärillä tarkistuttamassa asia.

Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:

kiitos.mä oonkin käyttäny just noita ph:n tasapainottajia ja kyllähän ne aika tehokkaasti sen hajun poistaa,mutta eiköhän sitä oo hyvä käydä lääkärillä tarkistuttamassa asia.
juu, toi kalamainen haju oli merkki jostain titynlaisesta tulehduksesta jonka nimi ei nyt oo mulla muistissa. Siihen saatava lääke oli MUISTAAKSENI reseptilääke, eli sen voi saada vain lääkäriltä tai gyneltä.

Taudin nimi on bakteerivaginoosi, ja se hoidetaan Flagyl -tabletein tai -emätinpuikoin, jotka ovat reseptivalmiste.

Ihanko on yleistä, että terveyskeskuksista löytyy gynekologeja jossain päin Suomea? Meillä tavalliset tk:n yleislääkärit hoitavat gynen asiat, lähimmälle gyenkologille on matkaa 35 km.

Alkuperäinen kirjoittaja meimikki:
Taudin nimi on bakteerivaginoosi, ja se hoidetaan Flagyl -tabletein tai -emätinpuikoin, jotka ovat reseptivalmiste.

Ihanko on yleistä, että terveyskeskuksista löytyy gynekologeja jossain päin Suomea? Meillä tavalliset tk:n yleislääkärit hoitavat gynen asiat, lähimmälle gyenkologille on matkaa 35 km.

joissakin kaupungeissa tk:n yhetydessä toimii ehkäisyneuvola, jossa voi päästä gynelle/kätilölle.

Yhteistyössä