Alapään "kunto ja näkö# synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maikki

Jäsen
04.05.2004
194
0
16
Aika turha aihe..tai turhamainen =)
Mutta itsestä tuntuu että ulkonäkö siellä muuttui täysin.Ja aika kamalaksi.
Minua jouduttiin leikkaamaan ja ompeluvaiheessa luultavasti oltiin hätäisiä...jäi ylimääräinen "lerppa" roikkumaan.En tarkkaa osaa kuvailla. Sit tuntuu että peräaukkokin pullottaa enemmän kuin ennen.Eikä siis ole pukamia.
Siitä lerpasta kun mainitsin,sanoivat ettei ainakaan ennen seuraava synnytystä kannata tehdä mitään.No,nyt toinen synnytys on tulossa niin pitänee etukäteen mainita.Tiedä sitten korjailevatko samalla vai pitäneekö ihan johonkin korjaus leikkaukseen mennä.
Se ero entiseen on myös siinä että tuntuu että ison hädän jälkeen ei saa kunnolla puhtaaksi muutakun vedellä.Paperi ei enää riitä.

Ongelmat on monet :ashamed:

Kyllä se selvästi muuttunut on... rumempi se on, ei siitä mihinkään pääse. En tosin ole koko värkkiä koskaan mitenkään kauniina pitänytkään, aina ollut eripituiset häpyhuulet muutenkin...

Minua ei tarvinnut ommella eikä tullut edes pieniä repeämiä, mutta niin se vaan on vielä muodottomampi kuin ikinä. Onneksi ei sitä tarvitse sen enempää kahtella... kohan roikkuu mukana ja hoitaa hommansa :)

Mäkin sain ompelun tuloksena ulompaan häpyhuuleen vastaavan ylimääräisen "liharoikalepoimun", miten sitä kutsuiskaan. Jälkitarkastuksessa sanottiin vaan, että tuikitavallista on, ei tehdä asialle mitään. Aiemmin ajelin aika usein alapään karvoja, nyt en oikein jaksa eikä huvitakaan, on tuo poimukin paremmin piilossa :)

Eipä tuo juuri haittaa. Ajattelen vain, että muisto lapsen syntymästä. Muuten en osaa kuvailla eroa aiempaan. Jotenkin vaan tuntuu, että alapää ei ole vieläkään täysin palautunut, vaikka synnytyksestä jo yli 9 kk.

On se erinäköinen. Ekassa synnytyksessä sitä leikattiin tosi paljon. Arpi on aika näkyvä ja alaviistoon lähtee semmonen kolonen. Monta vuotta olen kärsinyt "kakkatuskista". Niin, että yrittää pidättää kakkaa, kun kakkaaminen aiheuttaa niin paljon kipua, että se pelottaa jo etukäteen.

Tokan synnytyksen jälkeen asia muuttui, kun tajusin, että joskus auttaa, kun tukee kädellä vähän välilihaa kakkauksen aikana. Sinne suoleen oli ilmeisesti tullut joku semmonen pussukka, johon kökkö aina kerääntyi. Taisi johtua alunpitäen siitä ekasta synnytyksestä ja huonoista lantionpohjalihaksista. :o

No nyt tän tokan synnytyksen jälkeen oon ollut viisaampi ja oon tehnyt niitä lihaksia säännöllisesti ja ahkerasti. Kakkakin on alkanut tulla normaalistimmin, eikä enää melkein koskaan tule kakatessa verta.

Mun miehen mielestä mun #&%?$!* on tosi kaunis. Niinkuin joku Orkidea tai muu ihmeellisyys :D Ja se on kuulemma toimivakin. On se mun omasta mielestäkin ihan hyvä. Se ei oo enää semmonen löysä, ku oli sen ekan synnytyksen jäljiltä.

En ole kyllä koskaan kattonu sinne :o ! Enkä tajua, miksi pitäis :/ .
Mulla ei oo tapana kulkea vehje palkjana maailmalla, ja jos mies tahtoo vaihtaa vehkeen uudempaan, niin kyllä sitten mullekkin kelpaa mies aibvoilla, kiitos, eli mielelläni vaihdan sen sellaseen, millä on aivot.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 08:08 Outoko kirjoitti:
Mulla ei oo tapana kulkea vehje palkjana maailmalla, ja jos mies tahtoo vaihtaa vehkeen uudempaan, niin kyllä sitten mullekkin kelpaa mies aibvoilla, kiitos, eli mielelläni vaihdan sen sellaseen, millä on aivot.

Kuitenki piti tänne tulla viisastelemaan. Lukeeko missään ylläolevassa että olisi tapana kulkea vehje paljaana???

Mutta ehkä teillä onkin sitten kaksi aivotonta kotona :laugh: :laugh:

Ja minun tapauksessani värkin näkö häiritsee siis MINUA ei miestä. Eikä pelkästään näkö, vaan se myös tuntuu erillaiselta.

Tuohon, että se tuntuu erilaiselta, niin kannattaa vaan tehdä sitkeesti niitä lantiopohjan lihaksia, vaikka se ei ookkaan mitään maailman mukavinta tai helpointa. Mun täytyy keskittyä joskus ihan kauheesti, että saan niitä tehtyä. Mies kysyy, että mitä sä mietit, niin vastaan, että oo hiljaa, kun mä teen niitä lihaksii.

Se on auttanu mulla siihen, miltä tuntuu esim yhdynnässä. Ei enää lörtsy sillai. Tuntuu hienolta, kun tuntuu, että miehen penis on siellä sisällä. Oli pitkään niin, että ei tuntunut, ekan lapsen jälkeen, kun en viittinyt jumpata alapäätä ollenkaan.

Miksei sinne sitten saisi katsoa? Kai nyt jokainen nainen on edes JOSKUS kattonut, että miltä se näyttää? Ja kyllä mulla on usein tapana kuljeskella vehkeet paljaana. On ollu kuuma kesä. Oli se minkänäkönen tahansa, siitä kannattaa yrittää pitää edes pikkuisen. Onhan se aika tärkee loota.

Jeps eli ilman muuta lantionpohjalihaksia harjottamaan :attn: .Mulla on kolme synnytystä 6 vuoden sisään ja kanssa tommonen ylimääränen lerppa,mutta siihenkin tottuu.Ja vaikka se alussa tuntu hirveeltä ni nykyään en ees muista sitä,mieskään ei oo koskaan kommentoinu värkin näöstä tai muusta.Tsemiä sulle ap,kyllä se siitä =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 15:53 vieras kirjoitti:
\

Kuitenki piti tänne tulla viisastelemaan. Lukeeko missään ylläolevassa että olisi tapana kulkea vehje paljaana???

Ja minun tapauksessani värkin näkö häiritsee siis MINUA ei miestä. Eikä pelkästään näkö, vaan se myös tuntuu erillaiselta.

Minusta ihminen, jota vehkeen ulkonäkö häiritsee on aivoton, oli sitten mies tai nainen. Eli en kyllä vois kunnioittaa miestä, joka on kiinostunu siitä, miltä _se_ näyttää, siinä määrin, että sillä avioelämään jotain vaikutusta olis.

Ja on pakko viisastella, jos porukka miettii näin outoja :o

Minusta ihminen, jota vehkeen ulkonäkö häiritsee on aivoton, oli sitten mies tai nainen. Eli en kyllä vois kunnioittaa miestä, joka on kiinostunu siitä, miltä _se_ näyttää, siinä määrin, että sillä avioelämään jotain vaikutusta olis.

[/quote]

samaa mieltä, todella epärelevantteja täällä jotkut miettii. elämä jättää jäjet, kypykypy

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 10:05 Ilmeisen outo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 15:53 vieras kirjoitti:
\

Aivoton?ettet vain liiottelisi ;)

No asiaa hei, mulla oli sellainen lerppa ja lääkärini lähetti korjausleikkaukseen. Eipä hankaa lerppa enää, ei tunnu omituiselta, eikä haittaa muutenkaan. Eihän se nyt ole vaan ulkonäköasia, vaan haittaahan se kun hankautuu housuissa rikki. Ne joilla ei sellaista ole ollut eivät tiedä mistä puhuu.

Juu, lerpat pois ehdottomasti! Ainakin jos hankaa, niin onhan se tielläkin.

Ei oo mun mielestä yhtään tyhmää tai aivotonta miettiä tämmösii juttuja. Enemmänkin aivotonta on se, että ei itse edes tiedä, miltä oma #&%?$!* näyttää.

Kyllä tosiaan jokaisen nyt tulisi tietää minkä näköinen on sieltäkin.Katselettehan luultavasti joka päivä peiliin?Eikö?

Joo ja lerppa tosiaan häirii myös muutenkin kuin ulkonäöltään.Vessassa ei välttämättä pärjää pelkällä paperilla kun se meinaa sattua ettei saa tarpeeksi puhtaaksi.Ilman housuja jos hippaisee niin tuntuu ärsyttävältä jalkojen välissä.Sringit ei tunnu enää hyvältä jne.
Kyllä minäkin luultavasti korjautan pois tämän tulevan synnytyksen jälkeen.

Yhteistyössä