alapaine kohonnut!

  • Viestiketjun aloittaja huolestuja
  • Ensimmäinen viesti
huolestuja
Hei, minulla on alapaine kohonnut n. 80 yläpaine n. 115 ja painoa tulee lisää kokoajan n. 700 g / viikko. Rv 37+. En kuitenkaan huomaa turvotusta vaikka painonnousu siihen viittaakin...Ei päänsärkyä. Voisiko viitata raskausmyrkytyksen alkamiseen kuitenkin?
 
99
Mulla alapaine tänään 99 ja laittoivat lähetteen synnärille. Pari viimeistä kertaa ollut koholla. Onneksi ei tosin muita raskausmyrkytyksen oireita, kuten päänsärkyä, turvotusta tai protskua virtsassa. Nyt viikkoja 37+5
 
Hei haloo...
Itse olisin ikionnellinen jos mulla olisi tässä vaiheessa (rv 36+5) Sun painelukemasi. Normaali verenpainehan on n. 120/80 eli Sulla ei ole mitään aihetta huoleen. Itselläni on jo muutaman viikon ajan alapaine ollut n. 90-97 (normaalisti 75-80) ja vaikka valkuaista ei vielä virtsasta ole löytynytkään, raskausmyrkytyspelko kummittelee takaraivossa ja joudun ravaamaan neuvolassa 2-3 kertaa viikossa. Ja kuten edellinen nimimerkki kertoi, lääkitys aloitetaan vasta kun alapaine on 100.

Eli nauti hyvä ihminen raskaudestasi kun kaikki on hyvin!!!
 
Minde
Ei se nyt ihan noinkaan mene niinkun jotkut tässä ketjussa kirjottivat. Mun norm. verenpaine 120/60 ja loppuraskaudessa 160/88. Laitettiin polille ja käynnistykseen, tosin oli turvotustakin tosi paljon. Toisena käynnistysaamuna alapaine 104, illalla kiireelliseen sektioon. Oli tosi pienestä kiinni ettei mulla olis tota ihanaa pientä herraa tossa ja kaikki vaan myrkytyksen ja hitaiden lääkäreiden syytä. Kannattaa ottaa vakavasti ja mennä polille jos siltä tuntuu. Mulla ei missään vaiheessa ollut päänsärkyjä.
 
*
loppuraskaudessa normaalistikin verenpaine kohoaa hieman. sinänsä nuo sinun lukemasi kuulostavat erinomaisilta, itseläni normaali tilassa alaapaine on 80 ja käynnistys tehtiin sitten kun alkoi toistuvasti nousta yli 100.

Eli avainkysymys on se mikä on sinun lähtötasoverenpaineesi? 60, 70? Muistaakseni mulle neuvolassa sanottiin että jos alkaa verenpaine lähtötasosta kohota 20 yksiköllä ni sitten tarkkaillaan. Ota neuvolaasi yhteys.
 
hah hah nauroi lääkäri
Jos alapaine yli 100 silloin aletaan huolestua.
Meilläpä työterveyslääkäri vain nauroi, kun pt:n alapaine kipusi sataan... sydänoireet ja kohonnut verenpaine lienee ollut hyväkin vitsi tälle 'alan ammattilaiselle'? Eipä siinä muuta, valitus idiootista ja vaihto sellaiselle lääkärille, jonka huumoritaju ei ollut ihan yhtä hyvin kehittynyt.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
No huhhuh jos on ollut käynnistyksiä jne alapaineilla 100. :/ Minulla tuo nimittäin on noussut sataseen ja päällekin 105. Rv 24 menossa.. Ahdistavaa. :( Huomenna lääkäriin.
 

Yhteistyössä