Alaselkäkipuun apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
auts ja outs, oon sitte vissiin rehkiny silviisiin että tuo alaselkä on todella kipeä, tänäaamuna en kyenny enää edes pesukoneesta pyykkejä kumartumaan ja tosiaan vielä 2kk laskettuun aikaan, olis kiva saada tähän selkäkipuun helpotusta mutta mistä? Mä ajattelin et josko neuvolasta ois saanu aikaa fysioterapeutille mut niinköhän ne raskausajan vaivoihin fyssariin laittaa? en tiedä onko tämä selkä kipeä siitä että mulla on asento väärä vai siitä että olen tosiaan esikoista nostellut (painoa hällä 14kg) ja kanniskellut päivittäin, ja muutenkin siivoillu jne.

Niin ja vinkkejä millä tota selkää helpottaisi? Mä olen kuullut myös sellasista tukivöistä vai miksikäs niitä nyt sanotaan, mutta auttaako ne nimenomaan alaselkäkipuihin?

Mulla kanssa kipeytyi selkä esikoista odottaessa, ja sain tk:n fysioterapeutilta sellaisen tukivyön mikä auttoi tosi hyvin. Ja sitten sain Selkäliiton edustajalta tosi hyvät odottajan selkäjumppa-ohjeet, joita tein välillä ihan säännöllisestikin, niistä oli kans apua. Pitäis löytyä selkäliiton sivuilta (jotka tosin nyt just näkyy olevan päivityksessä, etten voinut tarkistaa).

Pitää muuten alottaa itse nyt heti tuo selkäjumppa, esikoinen nyt 1v5kk eikä selkä vieläkään oikein palautunut, ja huhtikuussa tulossa pikkukakkonen :heart:

minulle annettiin lähete jumpparille joka neuvoi jumppaliikkeet ja suositteli tekeen näitä piilovatsalihaksia säännöllisesti siis niitä mistä sai sairaalata ohjeet synnytyksen jälkeen tämäs siis kolmosta oottaessa

Kokeile sitä lämmitettyä jyväpussia. Mulla auttaa yhtä hyvin kuin 1000 mg parasetamolia. Lääkettäkin voi siis tarpeeseen ottaa, sillä hirmuinen kipu ja jäykkyys aiheuttaa noidankehän, sillä selkälihakset jännittyvät vain lisää kun yrität huomaamattasi suojata kipeää kohtaa. Ja kevyttä liikuntaa ja lepoa.

Mulla on nyt 35 viikkoa koossa ja tämä vaiva on ollut pari viikkoa. Kramppeja tulee erityisesti silloin kun supistaa. Oletan, että tästä kärsitään koko loppu aika.

lisäisin edellisee viestiini että kahdesden raskauden aikana jouduin käyttämään panacodia juuri todella pahoihin selkä kipuihin kun ei enään käveleen tahtonut pystyä tosin lääkärit ei määrää sitä välttämättä mielellään codeiinintakia mutta yöt sillä sai nukuttua kyllä

Mulla auttoi lepo, lämpöpussi ja hieronta. Parasta tietty ennaltaehkäsy välttämällä kipua aiheuttavia liikkeitä ja asentoja. Tsemppiä, mulla selkäkivut vaivasi n. 6-7. kuulla, nyt on muutaman viikon ollu helpompaa.

Yhteistyössä