Hae Anna.fi-sivustolta

alasti saunaan

Viestiketju osiossa 'Ulkosuomalaisena' , käynnistäjänä suomipoika, 21.12.2005.

1. löylypyyhe Vierailija

Jokainen fiksu ihminen käyttää ns löylypyyhettä, jos haluaa verhoutua. Uimapuvun tai bikinien käyttö saunassa on erittäin epähygieenistä ja monissa paikoissa myös kiellettyä.

2. Minä olen yli nelikymppinen nainen, enkä minä itse ole koskaan harrastanut yhteissaunomista.
    Muistan, kun olin ujo 17-vuotias teinityttö niin meillä oli meidän suvun kesken sukujuhlien
    yhteydessä yhteissaunomistilaisuus. Minä osallistuin kyllä siihen, mutta uimapuku päällä.
    Ainoa kerta, kun olen joutunut vieraiden miesten kanssa alsti saunaan oli kerran Englannissa.
    Olin silloin nuorena naisena opiskelemassa siellä. Minut oli kutsuttu tutustumiskäynnille eräälle kuntosalille ja sen kokeilukerran jälkeen menin saunaan, koska siellä piti olla naisten vuoro. Siellä kuntosalilla oli siis vain yksi sauna. Kun olin alastoman istumassa saunan ylälauteilla, niin sinne tulla tupsahti ryhmä japanilaisia liikemiehiä. He katsoivat minua ensin hyvin uteliaaasti ja alkoivat sitten hyvmyilemään hyvin leveästi. Minun vartalossani ei ole mitään häpeämistä, olen uhkea ja sopusuhtainen nainen, mutta tapoihini ei kuulu saunoa alasti vieraiden miesten kanssa.
    Joten lähdin aika nopeasti pois saunasta. Mainitsin kuntosalin vastaanottovirkailijalle sauna
    reisusstani ja siitä, kuinka sinne tulla pelmahti japanilaisia miehiä. Vastaanottovirkailija pahoitteli kovasti tapahtunutta ja sanoi, että oli sattunut jokin väärinkäsitys.
    Minusta saunominen on intiimiä ja herkkää puuhaa ja minä saunon aina alastomana. Sauna on minulle sekä fyysinen että henkinen puhdistautumispaikka eli peseydyn ja kylven pitkään ja hartaasti ja rentoudun samalla niin, että minulla on aina hyvä mieli, kun tulen pois saunasta.

3. uusi kokemus Vierailija

Aina puhutaan, että naiset esim. 14-18 saunaan ja miehet 18- .
    Mutta kertaakaan ei ole päässyt sellaiseen saunaan missä molemmat
    puoliskot olisivat ilkosillaan. Tietääkö kukaan löytyykö tämän tason
    saunoja Tampereelta ja mistä ja millä hinnalla? Parasta olisi tietty kun
    jotkut haluaisivat samaan saunaan vastapuolen kanssa - pois lukien oma mami.

4. Käynyt Vierailija

Vielä pari vuotta sitten Vuokatin Katinkullassa (Saunamaailmassa) uitiin, suihkuteltiin ja saunottiin yhdessä vauvasta vaariin. Alaikäisten olisi pitänyt olla siellä aikuisen seurassa, mutta näköjään hihittelevät varhaisteinit harvemmin liikkuvat vanhempiensa kanssa.

Tuo jos mikä on sellainen paikka missä saa maksaa siitä, että on pilannut oman kroppansa sellaiseksi ettei sitä enää kehtaa muille näyttää. Tätä voisi verrata siihen että ei jaksa siivota kämppäänsä ja lopulta se on siinä jamassa, ettei kehtaa vieraille näyttää.

Nyt tuokin paikka on rempattu lähemmäs Sharia-lakia. Näin se Suomikin kansainvälistyy...

5. Aivan asian ohi Vierailija

Meillä on tänään saunavuoro ja siksi avasin tämän ketjun, jonka otsikon luin virheellisesti olevan "Alati saunaan" :)

Ajattelin, että mahtaako ulkosuomalaisia/ainakin ketjun aloittajaa ärsyttää se, että Suomen-vierailuillaan luultavasti hyvinkin nopeasti isäntäväki panee vieraita varten saunan lämpiämään.

6. saunojaa Vierailija

Minulla on pyyheliina erillisenä sitä varten, kyllä siellä hien saa pintaan. Kuka nyt yleiseen saunaan alsti menisi. Olisi jotenkin epähygienista. Kotosanussa eri juttu.

7. sekasaunoja Vierailija

Jännää, ihan Helsingissä asun ja tänä kesänä+syksynä nyt olen kolmessa kaupungin yleisessä saunassa ollut - jokainen niistä ollut joko aina muutenkin sekasauna tai sit sekasaunavuorolla ollaan avokin kanssa menty. Sompasauna on sekasauna, hermannin saunassa on sekavuorot ja kivinokan saunominen on kanssa sekasaunaa. Kotiharjun varattava puoli on kanssa sekapuoli, vaikka yleisellä puolella onkin mies-nais -erottelu. Sieläkin on tullut joskus oltua.

Mut joo. Ehkä nettifoorumeilta katsottuna maailma on jotenkin toisenlainen eikä tämmöistä ole olemassa?

8. 28v/190cm Vierailija

Rauhalahden kylpylän höyrysauna Kuopiossa. Esittelen urheilijan kehoani mielellään siellä, taas huomenna. Kahdenkesken naisen kanssa saatan sooloilla enemmänkin? Welcome!

9. vierailija Vierailija

Seka saunoja mullakin vain kakarana ollessa. Kun olin rippikoulun käynyt mut
    vietiin aikuisten toimesta saunaan kun olin hävinnyt jonkun vedon heille.
    Sitä häpiää minkä minä tunsin kun mut vietiin alaste kädet selkäni taakse sidottuna heidän eteensä seisomaan. Ja mut runkattiin monen ihmisen voimalla
    tyhjäksi. Paikalla oli naisia sekä heidän ukkoja mikä siinä oli mulle niin outoa.
    Sitä olen jälkeen päin ihmetellyt monta kertaa.

10. Mulle oli käynyt käry kun olin tehnyt pahojani. Poika heti sinne saamaan selkääsi
    komensi äitini. Ja minä pyöräni päälle sekä sinne missä muija oli ottamassa mulle
    vitsaa valmiiksi. Minä sisälle porukan eteen ja minua ruvettiin heti riisumaan piiskausta varten. Isäntä ehdotti mulle poika saunan pesu penkille selälleen, Ja pyyhe sen silmille sekä runkkausta kun on pojalla jo noin komia toikin sen osa.
    Ja kaikki katseli minua haaroihini missä se oli pystyssä ja vain odottamassa sen
    tyhjennystä. Mutta jos poika arvaa väärin se saa tota minkä mun vaimoni "löysi"
    pihalta. Ja mut vietiin saunan pesu penkille selälleni sekä käteni sidottiin kiinni.
    Pyyhe mun kasvoilleni ja heillä pieni neuvottelu kuka pojan runkkaa. Joku kävi
    mun kaluuni kiinni ja kun laukesin pyyhe pois mun silmältäni. Kuka sut runkkasi
    äsken, Minä arvasin väärin ja koipeni heti yläs sekä isäntä löi kunnolla 5 kertaa minua takapuolelle. Pyyhe uudestaan mun kasvoilleni ja uusinta mulle. Nyt arvasin oikein ja minua nussi porukan vanhin nainen heti. Kyllä mun äitee vielä
    hyvän päälle ymmärtää sanoi isäntä meille. 2 arvausta multa meni pieleen mutta
    taas poikaa onnisti. Talon emäntäkin tahtoi minua mutta sen ukko oli eri mieltä.
    Lopuksi se tuli kuiteskin minua naimaan, Ei hyvä tuli mulle heti mieleen mutta sen
    tiedon pidin omanani. Leikki heillä jatkui kunnes mulla teki lakon se osani ja mut vietiin pesulle. Sitten takas asunnon puolelle ja mulle vaatetta päälleni. Poika ja talon vanha emäntä laittoi käden mun haaroihini sekä kopeloi minua hetken. Äiti
    riisu pojalta housut alas isäntä käski äitiinsä. Ja tuli itse mun selkäni taakse sekä
    minä olin nopeasti housut uudestaan alhaalla. Poika vois käydä minua aina välillä
    naimassa kun on sun isäsikin jo kuollut se sanoi ja jatkoi mun kopeloimistani.
    Mulle sen poika nosti housuni takas yläs ja vei mut pihalle.Jos tulet naimaan
    mun äitiäni minä sen sulle korvaan. Eli ei rahaa sulle mutta koulusta tulee sut hakemaan likka joka on monen mieleen sanoi se ukko mulle.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri