Alatteko leikkimään vieraiden lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enYmmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enYmmärrä

Vieras
Jos teille esimerkiksi tulee jonkun tutun lapset kylään,niin jutusteletteko ja leikittekö näiden lapsien kanssa?

Mä ihmettelen erästä ystävääni,joka ei puhu lapselleni mitään,saati että olisi kiinnostunut lapsen leikeistä/leluista tms.
Lapsi koettaa esitellä lelujaan ja kertoa jotain ja häntä ei kiinnosta.

Olenko mä vaan niin lapsellinen,että heittäydyn kyllä lasten kanssa lattialle leikkimään miettimättä ja ihan varmana koetan jutustella lapsille jne ?

No, yleensä mua ei kiinnostaisi leperrellä pikkulapsille. Mutta kohteliaisuudesta saatan sen tehdäkin. Joskus harvoin sattuu, että lapsi on oikeasti niin hellyttävä, että tekee mieli jutella. Mutta yleensä en millään viitsisi.

Alkuperäinen kirjoittaja enYmmärrä:
Jos teille esimerkiksi tulee jonkun tutun lapset kylään,niin jutusteletteko ja leikittekö näiden lapsien kanssa?

Mä ihmettelen erästä ystävääni,joka ei puhu lapselleni mitään,saati että olisi kiinnostunut lapsen leikeistä/leluista tms.
Lapsi koettaa esitellä lelujaan ja kertoa jotain ja häntä ei kiinnosta.

Olenko mä vaan niin lapsellinen,että heittäydyn kyllä lasten kanssa lattialle leikkimään miettimättä ja ihan varmana koetan jutustella lapsille jne ?

Minä en leiki vieraitten lasten kanssa,jos menen kylään niin en mene sinne leikkimään lapsen kanssa. Tottakai jos lapsi tulee tervehtimeen yms niin jutellaan,mutta en mä lattialle mene leikkimään ja se lelujen huomioiminen voi olla aika rasittavaa kun on menossa se 20 leegoukko.Yleensä siis keskustelen aikuisten kanssa..lapset leikkiköön keskenään.

Samoilla linjoilla muittan kanssa...menen kylään juttelemaan perheen aikuisten kanssa ja lapset voi leikkiä keskenään. Tottakai jos lapset tulee jtn lelua esittelemään vaihdan muutaman sanan lapsien kanssa mutta en kans mee lattialle sen enempiä leikkimään. Ihan samalla lailla ku mä kaipaan aikuista juttuseuraa, mun lapset kaipaa leikkiseuraa toisista lapsista, ei mua siellä leikin seassa tarvita :D

jotkut lapset on valitettavasti opetettu siihen että aikuisen täytys kokoajan huomioida. "katso kun mulla on ihanat vaatteet/kengät/tukka/lelu jne"se on rasittavaa. Mä leikin lasten kanssa kyllä, mutta jos olen kylässä niin haluan keskustella "aikuisten" asioita kun siihen harvoin mahdolisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Kun me mennään kyläileen (tai meille tullaan) niin kyllä aikuiset on seuraa aikuisille ja lapset lapsille..
Näin meilläkin. Tosin kyllä mä juttelen niille lapsillekin, mutta leikkimään en ryhdy.

Tuli vielä mieleeni, että ap. hyvä, ei tosta kannata ottaa nokkiinsa. Mulla viileä käytös johtuu osittain siitä, että en ole "hyvä juttelemaan" lapsille. Jos ei kiinnosta, niin sitä on vaikea teeskennellä. Kyllähän lapset sellaisen huomaa, vai mitä. Jotkut meistä ovat jäykkäniskoja, eikä tämä vieraiden lasten kanssa oleminen oikein luonnaa. Myös sitä hiukan kritisoin, että aina juuri NAISILTA odotetaan sitä lapsille lepertelyä, harvemmin miehiltä...

Alkuperäinen kirjoittaja bitch :
Tuli vielä mieleeni, että ap. hyvä, ei tosta kannata ottaa nokkiinsa. Mulla viileä käytös johtuu osittain siitä, että en ole "hyvä juttelemaan" lapsille. Jos ei kiinnosta, niin sitä on vaikea teeskennellä. Kyllähän lapset sellaisen huomaa, vai mitä. Jotkut meistä ovat jäykkäniskoja, eikä tämä vieraiden lasten kanssa oleminen oikein luonnaa. Myös sitä hiukan kritisoin, että aina juuri NAISILTA odotetaan sitä lapsille lepertelyä, harvemmin miehiltä...

pitää muuten niin paikkansa.lapset jää aina naisten seuraan kun miesväki lähtee omiin juttuihinsa... ( miks tää alleviivaa kaikki :kieh: )

En leiki, enkä mitenkään ylihuomioi ja hössää. Juttelen kyllä lapsille. Enkä jaksa sietää lapsia, jotka vaatii koko ajan aikuisten huomiota. Aikuistenki pitää voida jutella keskenään kyläillessä.

Yhteistyössä