Alavatsa kivut ovulaatiosta menkkoihin saakka..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nereida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nereida

Jäsen
04.05.2010
693
0
16
Raasepori
Hei! Mieltäni askarruttaa, kun minulla alkaa alavatsakivut ovulaation aikaan, ja tunnen selvästi ovulaation, silloin kipu vahvimmillaan. Rintojanikin särkee, enemmän oikeaa rintaa. Minua huolestuttaa koska alavatsa kivut ja tissisäryt jatkuvat menkkoihin saakka, ja myös koko vuodon ajan, eli yhteensä kipuilen pari viikkoa kuussa! Näin on ollut nyt pari kuukautta, ja ihmettelen suuresti mistä mahtaa olla kysymys, sillä ennen lapsen saantia minulla ei edes ollut menkkakipuja useimmitenkaan! Eli, minua ei niinkään menkkakivut menkkojen aikana huolestuta, vaan se kipuilu joka jatkuu ovulaatiosta menkkoihin? Onko normaalia? :) Mietin jos minulla olisi jokin hormonaalinen häiriö, sen verran kovia kivut ovat.

Osaisiko joku viisas sanoa tähän jotain. Lääkäriin menen kyllä jos tämä jatkuu näin!

Mulla on ollut ovulaatiokipua ja senjälkeistä kipua ja vuodon aikaan, syynä vatsaonteloon vuotava veri.
Vatsaontelossa on yleensä aina tippa jotain nestettä mutta mulla esim oviksen aikaan sinne vuotaa verta ja se aiheuttaa kovia kipuja. Ne kivut kestää välillä melkein sen pari viikkoa ennekuin veri on poistunut...ja sit tuleekin jo uutta menkkojen aikaan.

Kiitos vastauksesta Yainaba! Nyt herätti lisää kysymyksiä tämä, eli jos minulla olisi samalla lailla kuin sinulla, niin onko vatsaonteloon vuotava veri vaarallista? Vaikuttaako hedelmällisyyteen? Kiitollinen kaikista vastauksista. Hyi kun ajatukset vaan myllää ja mietin kokoajan kaikkia kauheita vaihtoehtoja kipujen syyksi :(

Mulla on ihan samaa, oviskivut helvetilliset ja aina oikealla puolella. :/ Nämä kivut tuli toisen lapsen jälkeen. On kyllä ultralla n. vuosi sitten katsottu muista syistä, muttei kai siellä mitään ollut, kun ei sanonut.

Voi hitsi vie :( Kävin joulukuussa viimeksi gynellä, ja silloin kaikki todettiin täysin normaaliksi. "Kehittyykö" endometrioosi nopeasti? Alkaako se näin äkillisesti? Huomenna varaan ajan gynelle, mutta kuulisin mielelläni lisää asiasta tietäviltä! Kiitos!

Minulla myös kovat munasarjakivut ovulaatio ajankohdasta kuukautisiin saakka. Luin että munarakkulat kasvavat mutta eivät puhkea(?) ja kipu voi johtua siitä. Minulla ei ovulaatiota tapahdu ainakaan joka kierrossa. On todettu pcos eli lienee tällä vaikutusta asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nereida:
Kiitos vastauksesta Yainaba! Nyt herätti lisää kysymyksiä tämä, eli jos minulla olisi samalla lailla kuin sinulla, niin onko vatsaonteloon vuotava veri vaarallista? Vaikuttaako hedelmällisyyteen? Kiitollinen kaikista vastauksista. Hyi kun ajatukset vaan myllää ja mietin kokoajan kaikkia kauheita vaihtoehtoja kipujen syyksi :(

Ei se ole vaarallista. Ei ainakaan mulla ole aiheuttanut mitään toimenpiteitä eikä vaikuta raskautumisiin...mulle on tulossa kymmenes lapsi ja olen aina tullut helposti raskaaksi.

Mietin että voisikohan olla että olisin raskaana.. se olisi se suurin toive... mutta viime kierrossakin rinnat kipuilivat enkä ollut raskaana. ja nännit eivät ole kosketusarat, vaan rinnat särkevät aaltomaisesti muuten. lämpö oli äsken 37,3 eli koholla. mutta se johtuu varmasti tästä helteestä!

Minulla on väliajoin kipua oviksesta menkkojen alkuun asti. Tässä kuussa sitä toisin on ollut huomattavasti useammin. Pari päivää oviksesta alkoi jomotus, sitten muutama päivä ok ja nyt eilen ja tänään jatkunut. Mistä lie nämä ns kivuttomat päivät?

Vatsa on erittäin turvoksissa. Tässä vaiheessa mainittakoot vielä sen että ruumiinlämpö edelleen 0,5 astetta korkeampi kun normaalisti. Tämä kai kertoo sen ettei täti ainakaan ole nyt puhkeamassa (ruumiinlämmön putos muutoin havaittavissa). Ikävä kyllä en muista tarkalleen milloin viime kuussa täti ollut kylässä joten mittaillaan lämpöä ja tutkitaan milloin kuukautiset alkais!

Yhteistyössä