alavatsakivut ja lääkäriin meno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eilen illalla alavatsa oli hieman kipeä ja tunnusteltaessa oikealta alhaalta tosi arka, se meni kuitenkin ohi ja aamulla ei kipua enää tuntunut. Tänään päivällä sain yhtäkkiä pahoinvointi-kohtauksen (en oksentanut mutta ihan lähellä oli). tärisin ja olin ihan kalpea.
Tänään illalla on ollut aalloittain vatsa kipeenä, enemmän oikealta puolelta alhaalta. Välillä kipu on aika voimakasta ja välillä menee ohi.. vähän niinku kuukautiskivut..

Onko kellään muulla ollu samantyylistä kipua?

Menkat oli reilu viikko sitten joten raskaana en ole. Kysta mulla on ollut vuosi sitten (halkasijaltaan n.7cm joka hävisi itsekseen)...4 keskenmenoa sen jälkeen.

No varmaan kannattais käydä näytillä ettei oo umppari. Mulla ei umppari ollu edes kovin kipee mutta leikkauksessa poistettiin iso ja selvästi tulehtunut umpilisäke...

[QUOTE="vieras";28839108]No varmaan kannattais käydä näytillä ettei oo umppari. Mulla ei umppari ollu edes kovin kipee mutta leikkauksessa poistettiin iso ja selvästi tulehtunut umpilisäke...[/QUOTE]

oon luullut et umpisuoli oireilee tosi kovana kipuna joka tulee yhtäkkiä.. miten tajusit hakeutua lääkäriin?
Mun kivut on enemmän kuukautistyylistä, vatsa on turvoksissa ja kova ja aaltoilevaa kipua joka on lähinnä oikeella alhaalla (normaalit kuukautikivut mulla siis koko alavatsalla).Epäilen et olis tullu uus kysta :/

-ap

No mulla se alkoi yöllä niin että särki vähän ylävatsaa ja oli jotenkin huono olo. Sain kuitenkin nukuttua ja aamulla se tuntui enemmän oikealla alhaalla, mutta levossa ei koskenut ollenkaan. Kävellessä ja hyppiessä tuntui oikealla, mutta ei mitenkään kovasti. En varmaan olisi edes mennyt lääkäriin ellen olisi synnyttänyt muutamaa viikkoa aikaisemmin, ajattelin et jos onkin kohdussa jotain tms. Oli umppari. Voi toki olla sulla uus kystakin, mut kävisin kyllä näyttämässä. En tiedä miten pahaks mulla olis päässy jos en olis sinä samana päivänä menny lääkäriin...

Mun kaverilla oli kysta munajohtimessa, oli kovasti kipeä useamman päivän. Epäiltiin sappikiviä, virtsatietulehdusta jne. Lopulta joutui leikkaukseen ja kysta ja toinen munasarja ja johdin piti poistaa. Kannattas käydä lekurissa.

Yhteistyössä