Alavatsakivut oikealla...???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras
Mul on ollut jo pitemmän aikaa (noin 3kk) toispuoleista alavatsakipua. Oikealla puolella. Tuntuu semmoiselta ehkä pistävältä kivulta. Lisäksi painontunnetta alavatsalla. Lääkärissä kävin kuukausi sitten ja tehtiin eri kokeita; katsottiin tulehdusarvot, tehtiin raskaustesti verestä, otettiin valkovuotonäytteet ym. Kaikki negoja eli niis ei mitään häikkää.

Mitä kummaa tää voi olla?! Välil tuo kipu on ihan sietämätöntä. Mitään veristä vuotoa ei oo ollut eikä menkkoja muutenkaan ole nyt täl hetkel ku imetän tuota meidän puolivuotiasta.

luultavasti suoli on ärtynyt jostain syystä. yritä selvittää mikä ruoka tms voi lisätä sitä. kahvin juonti? paprika? vai kenties lihas on viel raskausajasta heikos kunnos ja kun kannat vauvaasi niin se on kipeä? yleensä selvittämättömät kivut on jotain tämän tyyppisiä.

Mulla oli ja samanlaiset kivut. Kärsin niistä puolvuotta kunnes kärsivällisyys loppu ja menin ultraan... siellähän se ihan vinos poikittain eikä ees tarpeeks syvällä... Nyt täs kärsitään seurauksia :(

Mulla oli joskus ajoittain samanlaisia kipuja, välillä oli tosi tuskallista. Välillä oli pitkiä aikoja ettei kipuja ollut ollenkaan, sitten taas aikoja kun kipuja oli jatkuvasti. Loppuivat kokonaan kun umppari poistettiin 10 sitten eli olivat kaiketi jotenkin siihen sidoksissa.

ei oo kierukkaa tms.

umpparia eka epäiltiin mutta tulehdusta ei ainakaan ole.

hermo menee tän kivun kanssa. taidanpa varata sen ajan yksityiselle gynelle (ku tuntuu ettei tuol arvauskeskuksessa osata tutkia kunnolla) että katsoo ihan ultralla löytyykö mitään normaalista poikkeavaa...

onko koskaan tuntunu et sieltä nousis jotain ylöspäin/liikkuis? :)
minulla on ollu kipuja jo pitkään ja sit ne ei enää ohi menny.. meni niin koviks että lääkäriin mentävä.. ensin tutki gyne.. ei ollu poikkeavaa sit kirurgi paineli ihan eri kohdasta missä kivut oli ja sieltä löytyi jokin kohta mikä sattui ihan tajuttomasti.. sit omasta tahdosta (periksi en antanut) niin pääsin osastolle ja seuraavana päivänä kävi lääkäri ja tähystettiin maha. kolme pientä viiltoa mahaan nukutuksessa.. löytyi tulehtunut imusolmuke.. leikkasivat pois :)
(umppari on leikattu aikaisemmin) tulehdus arvot oli nolla mut kuitenki se imusolmuke oli tulehtunut. tästä tosin aikaa jo vuosia.. mutta vaadi tutkimuksia niin hoitoa saa!!!!!

No kannattaa varata lääkärille aikaa kuitenkin uudestaan.Mulla itsellä sappikivet tekee tuota kun ne vihoittee siellä.Mulla siis ei vielä ole noita kiviä vaan se on vasta hiekkaa mutta tuskaisat kivut on.Kipu oli koko alavatsalla kohtauksen ajan ja aikana ja sitten laajeni tai siis säteili koko vatsalle mutta tuolla oikealla kipua siis vain oli.Mulla ensin luultiin että on umppari mutta kipu oli ylempänä niin eivät onneksi alkaneet sitä turhaan leikkaamaan.

mulla on ollu tämän vuotta yhtenään kipua juuri samaisessa kohdassa.... pistävää, jomottavaa... menee ihan hermot kun mietiskelee mikä on ja milloin on umpparia?? hulluksi tulen mut lekuri ei löydä kipuun syytä...

onko sulle vaivan syy selvinny????

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mulla on ollu mielettömän tuskaisaa kipua oikealla puolella alavatsaa, kipu ei tunnu istuessa, maatessa, mutta kävellessä kipu alkaa heti, se on vihlovaa ja tuntuu, kuin joku vääntäisi veistä kipu kohdassa.
MIKÄ HITTO MULLA ON? Kuukautiset mulla on nyt, mut niihin se ei liity, koska kipua on ollut jo pari kk ja jatkuvasti... välillä kipu on levempää, kun taas toisinaan sietämätöntä! VASTAUKSIA PLIIS!!!

Haulla löysin tämän keskustelun, onko muilla kokemuksia? Olen käynyt gynellä ja ultrassa, ei näkynyt mitään, tulehdusarvot ja pissanäyte ok, en tiedä mitä seuraavaksi. Kovat särkylääkkeet sain, se auttaa.

Itselläni on lähes samanlaista alavatsassa oikealla puolella.. ensimmäiset kivut tulivat noin 4.vuotta sitten ja silloin leikattiin munuaisesta kiinnikkeitä pois, mutta noin vuosi leikkauksen jälkeen kivut alkoivat uudestaan.. kivut tulee ns. katkottaisesti, välillä on jopa 3kk putkeen lähes viikottain kipuja ja välillä jopa monen kuukauden taukoja, voisin jopa sanoa että toinen kotini on sairaalassa. olin juuri viikon sairaalassa osastolla jolloin tehtiin suolen tähystys.. turhauttavaa mennä noin lähes joka viikko ensiapuun ja pari kertaa joutunut koulustakin lähtemään ambulanssilla keskussairaalaan.. mutta mitään ei vaan löydy, on tehty gynekologisia tutkimuksia ja vaikka mitä, mutta mitään ei tunnu löytyvän..

Yhteistyössä