Alavatsan tärinä

  • Viestiketjun aloittaja Käzy
  • Ensimmäinen viesti
Käzy
Onkohan kellään tietoa mistä mahtaa johtua lähes
jokapäiväinen alavatsan "tärinä" ?

Olen kolmen lapsen Äiti ja nyt viimeaikoina olen huomannut tämän
ihme "vaivan", eli noin 3 kuukautta sitten alkujaan havaitsin pientä väpätystä
alavatsassa, ja kun nyt olen siihen kiinnittänyt enempi huomiota,
niin se onkin ihan jokapäiväistä.
Sen huomaa lähinnä istuessa esim.tuolilla,
jolloin tuntuu hyvinkin voimakkaasti.
Sohvalla makoillessa tuntuu vähemmän, mutta se on lähes jatkuvaa.

En ole raskaana, eikä ole ilmavaivoja, mutta osaako joku antaa vinkkiä ?


 
äiti83
mulla ollu ensimmäisen lapsen jälkeen välillä kummallisia tärinöitä kans.. siis ihan ku olisin raskaana ja lapsi potkis.. ne jopa näkee ja tuntee kädellä mahan päältä! ja sama homma ku sain toisen muksun.. välil vieläkin "potkitaan" onkohan jotai haamu hommia? mutta tuntuu joskus vaan.. en o huomannu että liittyykö johonkin asentoon erityisesti..

jos sullakin on näitä "haamupotkuja"? eniten mulla tuli ku muksu oli jotai 3kk ikäne mu viel pojan olles parivuotiaskin niitä tuli joskus..
 
vierailija
Onko selvinnyt mistä voisi johtua? Voisin toki lääkäriltä kysäistä, mutta tuntuu ettei vaiva ole (vielä) niin akuutti, varmaan nauraisi päin naamaa.. Minulla on jo 6-vuotias lapsi, ja tätä värinää olen pistänyt merkille nyt viimeisen kolmen kuukauden ajan. Kaksi edellistä kiertoa tärinää oli parin päivän ajan ennen vuodon alkamista, mutta nyt on jatkuvaa. Eli välillä tulee pieni, vajaan 5 sekunnin paussi, mutta sitten taas jatkuu. Elämässä ei ole ollut sen kummempia muutoksia, stressiä toki aika-ajoin. Jos tämä jatkuu vielä näin häiritsevästi, pakko käydä lääkärissä.
 
vierailija
Miulla on kans ruvennut tulemaan tän kuvauksen mukaisia. Luulen, että se saattaisi liittyä gluteeniin jollain tavoin. Raskautta epäilen, olenhan mies. Tosiaan tuntee kädellä kun iho liikkuu tuon mukana, ja tosi paikallinen. Ei kipua. En jotenkin yhtään hoksaa, mitä tuollainen "räjähtely" voisi olla.
 

Yhteistyössä