Hae Anna.fi-sivustolta

Albenasta palanneet lomalaiset

Viestiketju osiossa 'Rantalomat' , käynnistäjänä salt, 06.07.2008.

1. salt Vierailija

Hei, kävijät tältä kesältä! Minkälainen hintataso? Pitääkö paikkansa että hinnat nousseet roimasti? Tietty kalliimmat hinnat löytyy ranta/ostoskadulta, mutta onko teillä kokemuksia syömisestä (hinnoista) kaupungin ylärinteellä olevista ravintoloista?

2. mukava matkustaa Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Terkut helteisen lämpimästä Albenasta!
    Saavuimme juuri kotiin.
    Hinnat kuulema nousseet roimasti viime kesältä (kuulimme siellä, että jopa 33%? ), mutta silti hinnat vielä edulliset verrattuina kalliisen Suomeen.
    Kalleimmillaan söimme (kolme hlöä) keskustassa n.33€ juomineen..
    Mutta hieman kauempana keskustasta voi syödä tosi paljon halvemmin.
    Olut oli halpaa ja muutenkin alkoholi.
    Mutta limut samoissa hinnoissa melkein kuin Suomessa.
    Minne hotelliin olette menossa? Kiva paikka muuten tuo pieni Albena!

3. salt Vierailija

Kiitos tiedoista. Menemme elokuun loppupuolella Flamingoon. Odotukset korkealla!

4. eli siis... Vierailija

5. mukava matkustaa Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oli hinnat nousseet tai ei... paikkana tykkäsimme Albenasta. Rauhallinen ja ainakin oppaat sanoivat, että SB ja Kultahietikko ovat tosi ruuhkaisia,saa olla tosi tarkkana taskuvarkaista.
    Tuolla oli (vaikka turisteja riittikin) leppoisampaa. Mutta oli myös tekemistä, pelattiin tennistä ja minigolfia. Ja ranta oli aivan ihana!
    Flamingo on ihan keskellä Albenan "keskustaa"..ihan kivan näköinen, paljon ruotsalaisa. Kävimme kerran syömässä hotellin ravintolassa, ihan edullista pastaa.
    Hauskaa lomaa!

6. kippe66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    hei, palasimme juuri aurinkoisesta Albenasta, Vita Parkin Villasta, all inclusivesta nauttineina. Hotelli oli hyvä; ruoka monipuolista ja palvelu pelasi, uima-allasalue riittävä, mutta kuitenkin hallittavissa niin, että pieniäkin lapsia helppo pitää silmällä. Ranta lasten kanssa matkustettaessa paras tähän mennessä kokeilluista.
    (Käyty Välimerellä aiemmin.) Leveästi hienoa hiekkaa, siistiä, matalaa. Onhan siellä sitten tivolimeininkiä iltasella. Emme ajatelleet työntää lapsiamme (5 kpl) vauhtihärveleihin vaan opettaa nauttimaan merestä, hiekasta yms. mutta tulipa testattua banaanivene ja trampoliinipomput vaijerien varassa. Ja hauskaahan se oli. Ainoa harmi oli, että kahdella pojalla tuli jonkinlaista tautia matkalla. Toinen oksensi pari kertaa, toinen oli väsynyt, ei syönyt kahteen päivään ja vaelsi yhden päivän kuin aave mukanamme. Nyt ollaan kotona,mutta minulla vatsaoireiden sijasta lihaskipua joka puolella kehoa. Liekö joku virus. Onko tuttua kenellekään? Tällä matkalla napsimme ensimmäistä kertaa maitohappobaktereita purkista koko porukka ja ensimmäistä kertaa myös ilmeni sairastelua. Hygieniataso vaikutti kyllä samanlaisesta kuin Välimeren maissa - ei ainakaan huonommalta. Mukavia lomia Bulgarian kävijöille ja muillekin.

7. siellä ollut Vierailija

Kyllä on tuttua sairastuminen Albenassa. Olimme aivan kesäkuun alussa Flamingo-hotellissa, kolme aikuista ja kolme lasta, 10-, 3- ja 1-vuotiaat. Matka meni hyvin ja paikanpäällä kaikki ok, mutta kun pääsimme kotiin:( Kahden päivän kuluttua kotiinpaluusta oli viisi meistä sairastunut: nivelkipuja, vatsavaivoja, lämpöä, kurkkukipua, kauhea yskä, nuha. Vaivat kestivät tosi pitkään, pakkohan sitä oli lääkärin pakeille lähteä. Neljä meistä söi antibioottikuurin, vaikka labrassa ei mitään löytynytkään. Pahimmat vaivat sai pieni 1-vuotias matkaaja: korvatulehdus, keuhkoputkentulehdus, silmätulehdus ja kurkkutulehdus. Ei ole kyllä aivan normaalia, että kuudesta matkalaisesta viisi sairastuu ja vieläpä erittäin rankkaan tautiin!

8. Vastaaja Vierailija

Me palasimme myös viime yönä Albenasta ja ihan kiva reissu oli. Ilmat suosivat koko viikon, lämpöä n. 30 astetta joka päivä ja parina päivänä puolipilvistä. Nyt saa taas katsella tätä ankeaa harmautta ja vesisadetta.

Juuh, ainakaan Albenan edullisesta hintatasosta en puhuisi mitään. Ainoastaan olut ja tupakka halvempaa kuin Suomessa, kaiken muun saisin Suomesta samalla hinnalla. Tulihan sieltä vaatteita raahattua lapsille ja itselle ja vähän muutakin roinaa, mutta ei siinä säästämään päässyt.

Myös syöminen oli kalliimpaa kuin olin kuvitellut. Meidän porukan ruokavalio kun koostui lähinnä pizzoista ja pastoista, niin samaan hintaan söisin kotimaassakin.

Flamingo oli ihan hieno hotelli, ranta oli ihana (tosin aamupäivisin liian ruuhkainen), kylä ihan jees ja ihmiset pääasiassa mukavia. Kävimme myös taksilla Kaliakran niemimaalla ja Balchikissa siellä puutarhassa. Ihan kiva reissu, mutta ehkä liian hieman lämmintä lasten kanssa.

Muita vaivoja ei (vielä) ole ilmennyt, kuin että likalla (5 v.) alkoi puolessa välissä lomaa lähteä ääni ja tuli nuha. Oletan sen kyllä johtuvan kloorivedestä, koska on aina ollut sille herkkä. Viime yönä kuitenkin lentokoneessa alkoi oksentelu ja sitten tuli molemmista päistä. Nyt alkaa kuitenkin jo rauhoittumaan. Toivotaan ettei sen kummempaa kenellekään ilmene. Oma maha oli kyllä paikan päällä pari päivää aika heikossa hapessa.

9. matkakuumeinen-78 Vierailija

Siellä ollut ja muutkin joilla,on 1-vuotias. Söikö lapsenne tyytyväisenä ravintolan antimia vai ostitteko purkki ruokaa? Entäs miten teitte maidon kanssa? Olemme itse lähdössä Albenaan syyskuussa 1-vuotiaan kanssa.

10. Vastaaja Vierailija

Lisäänpä vielä, että ko. tauti tarttui sitten koko perheeseen. Eli kaikki oksentelivat ja tuli myös toisesta päästä. Aikuisille nousi myös kuumetta. Särki julmetusti ja väsytti. Nyt alkaa jo reilun viikon perästä helpottamaan. Kävi kuitenkin vieraita 4 pv taudin jälkeen ja saman pöpön meiltä saivat ja nyt oksentelee se perhe. Eli sitkeä pöpö elämään.

11. ksuhydn Vierailija

Menkää ihmeessä lääkäriin outojen vatsavaivojenne kanssa. Salmonellaan kuuluu molemmista päistä tuleva sekä kuumeilu, väsymys. Välillä voi olla ihan hyviä päiviä ja sama huonovointisuus senkun jatkuu.
    Bulgariassa ekaa kertaa tänä vuonna lasten kanssa, enkä enää koskaa mene!!! Niin rankat pöpöt sieltä kerättiin varovaisuudesta huolimatta. Lapseni oli sairaalassa tiputuksessa 4 vuorokautta ja bulgaari tohtori sanoi sen olevan vain lievää allergiaa...

12. Vastaaja Vierailija

Saanko kysyä milloin olitte Bulgariassa ja tuliko teille siis salmonella? Rupesin vasta tänään epäilemään salmonellaa kun molemmat pojat ovat valittaneet mahakipuja. Tarvii varmaan huomenna soittaa lääkäriin vaikka salmonellaa ei kuulema hoidetakaan kuin erityistapauksissa.

Taitaa kyllä meikäläiseltäkin jäädä ainoaksi Bulgarian reissuksi, ei ole sen väärti että monta viikkoa sairastetaan ja tartutetaan samalla kaikki muutkin :(

13. mukava matkustaa Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olimme heinäkuussa Albenassa ja ei tarttunut mitään tauteja .. ja kyllä tuollaiset taudit voi tarttua muuallakin kuin Bulgariassa. Käsihygeniaa oppaat muistuttelivat. Mutta tietenkin on aina lasten kanssa vaikeaa koko ajan olla muistuttelemassa ja kyllähän paikallinen bakteeritaso on erillainen kuin meillä.
    Yksi tuttava oli sairastunut salmonellaan ja ärhäkkään sellaiseen käytyään Virossa muistaakseni Tallinnassa. Toivottavasti olette jo toipumaan päin!

14. kippe66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    meidän reilu puolivuotiaamme harjoitteli kiinteään ruokaan heinäkuussa albenassa. söi hedelmiä, puuroja, perunaa ja mikä nyt suuhun sopi rintamaidon lisäksi. pysyi terveenä ja nautti sekä syömisestä että matkasta muutenkin. kantoreppu oli täydellinen varuste mukana vaunujen lisäksi. kahdella isommalla oli huonovointisuutta, mutta tarkemmin ajatellen, saattoi johtua siitä, että olivat rannalla kauan ilman lakkia.. itse otatin kokeita matkan jälkeen, kun tuli lihassärkyä, mutta mitään pöpöä ei ollut. saattoi olla myös selkäperäistä.. se siitä kantorepusta. mielellään lähtisimme uudelleenkin. käsidesiä käytimme bussimatkojen jälkeen, ennen syöntiä ja silloin tällöin muutenkin. viiden lapsen kanssa tuo käsihygienia jää kyllä aika näennäiseksi, ehtiihän ne koskea joka paikkaan. mukavia albenan lomia!

15. Auvvineh Vierailija

oli siistii, vaik ei viel olla ikin käyty, menos ollaa voi kakka sentää

16. Albeana alas Vierailija

Olen 45 v. mies, albenassa olin 2 viikkoa. Huono paikka, liian vilkasta, yritettiin ryöstää kahdesti. Rahaa annettiin liian vähän takaisin melkein joka kerta. En suosittele missään nimessä. Olin retkellä, joka kiersi Albenan keskustaa, bussiimme hyökkäsi 4 terroristia, olin kauhuissani, kuten kaikki muutkin.

17. HAISTAKAA PASKA Vierailija

18. NO HAISTAKAA JO Vierailija

19. kissu yy Vierailija

todella mautonta että jotkut tylsistyneet terrorisoi palstoja . eivät todellisuudessa ole käyneet missään reissussa ,mutta ajan kulux kirjottavat mitä mieleen tulee huh . huh. itse suosittelen albeenaa etenkin lapsiperheille..meidän mielestä paras bulgarian kohteista .. ja hotelleista joko flamingo tai laguna beach.ja viitaten alkukeskusteluihin koskaan ei oo ollu mitään vatsaoireita.. pääsääntösesti ei sen yleisempiä kun missään etelässä...

20. oikeasti Vierailija

Miksi ihmeessä ihmiset matkustaa sellaiseen paikkaan kuion Bulgaria??? Itsekin olen tehnyt sen kerran ja se kerta riitti. Ranta hyvä, mutta muut siinä paikassa ei todellakaan ollut mukavaa, olimme Albenassa. Ruoka, ei hyvää, ei todellakaan. Mitenkään en voi suositella paikkaa Bulgaria. Säästäkää hyvät ihmiset pari sataa euroa enemmän ja menkää muualle, kuten esim. Kreikkaan, jossa saa syödä hyvin ilman, että saa vatsataudin. Vatsatauti oli pahin Bulgariassa, luulin oikeasti, että kuolen siihen paikkaan. Egyptissä olen ollut myös ja siellä vatsa oli vain "vähän löysällä". iHAN OIKEASTI, MENKÄÄ MUUALLE KUIN BULGARIAAN.Ei se paljoa maksa enempää ja pääsette oikeasti nauttimaan. Lapsillekin paljon mukavempaa.

21. Hania65 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä sä varmaan joudut kotimaassakin käsiä pestä.. Suomi kun on tosi hygieeninen maa, olisit aika usein vatsataudissa. Olen ollut Bulgariassa ja normaalit käsihygieniat tehtiin niin ei kylläkään tullut edes maha löysäksi.
    Jos sinulla on ollut huono tuuri, ei tarkoita että kaikki sairastuisi. Kreikassakin voi sairastua jos ei pese käsiään. Ja vatsataudin voi saada vaikka Ruotsin laivalta tai Tallinnasta.

22. nazz w Vierailija

taas mennään viidennen kerran bulgaariaan ens heinäkuussa... albena kiva paikka..koskaan ei ole ollut mitään vatsapöpöjä...bulgaaria on ihan samaaa luokkaa hygieenia tasoltaan kun mikä tahansa muu etelän kohde...

23. mintttyyyu Vierailija

me lähetään talvella bulgariaan ja minua ihan oikeasti pelottaa mennä sinne, jos saan vatsataudin! Auttakaa! olen aina pelännyt sairastuvani oksennustautiin! tahtoisin sinne bulgariaan, mutta pelottaa vaan se vatsatauti! kuinka paljon nuo maitohappobakteerit maksavat? auttavatko? mistä kannattaa ostaa sitä ruokaa? eli kannattaako ostaa esim. jostain kojusta vai ravintolasta? auttaakohan tuo käsidesi... itse laitan sitä aina kotona. Olen kyllä aikamoinen hysteerikko, mutta toivon että lomasta tulee kiva. kertokaa hyviä lomakokemuksianne! :)

24. pawew Vierailija

tosiaan olen käynyt 4 kertaa bulgariassa sunny beachilla eikä minkään näköistä mahatautia ole tullut kellekään! ikinähän ei voi tietää tuleeko mitään vatsatautia, mutta käsidesi onkin hyvä juttu minkä kyllä pitäisi auttavan!

25. Hmmm... Vierailija

Mietittiin tossa että mahtaako paikka sopia pariskunnille?! Kun puhutaan että se on niin lapsiystävällinen paikka. Ja luin jostain että se on vain pieni aidattu kylä. Olen käynyt muutama vuosi sitten Sunny Beachilla ja siellä oli mielestäni halpaa, kun oluen sai halvimmillaan alle eurolla. Ja nyt puhutaan että hinnat ovat liki suomen tasolla!!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri