Hae Anna.fi-sivustolta

Alepa-täti

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Meikämaija ja monta muuta "merkkiä", 21.08.2007.

1. Pääsiäinen Vierailija

kuuntelin äsken radioaamuhartauden. Atte kirjola puhui körttitaustastaan. Minulla oli myös aikoinaan sananlainen jumalakäsitys.
    Ei Jumala oje ankara kyylä vaan lempea ja rajastava.

Heräsin outoihin uniin. Ehkävttlkaverinveiliset hautajaiset pyörivät mielessä.
    Olin eilen iktatyössä ja keskustelimme vainajasta. Yksi työkaveri oli mustissa siunauksen jälkeen.

Katselin tästä kännyköstä Brysselin onnettomuusuutisia.
    Sanoinvrilen ettei minulla ole varaa pelätä. Eräs henkilö ei uskalla liikkua illalla ulkona Taianilan raiskausjutun jälkeen.

Onneksi minklla ei ole telkkaria. En kaksa seurata uutisia ja Syke-sarjaa. On kuulema tosi hyvä eläkkeellä olevan ammattilIsen mukaan.

Nyt nousen sängystä ja lähden kouluun. Mietin vielä alanko opiskella tosissaan.

2. lupakirja Vierailija

Pallopalstan nimimerkki mm oli laittanut aamukahvilla ketjuun hauskan kuvan luudalla ajavasta noita-akasta ja kyselee onko ajolupakirja voimassa luudalla ajoon.

Ihan kuin noita olisi käynyt korjailemassa viestiäni. Niin paljon siinä on kirjoitusvirheitä.

Radiossa äsken mies puhui Valtteri-pojasta, joka oli kiittänyt saamastaan polkupyörästä. Poika on tottunut huonoon kohteluun ihonvärinsä takia. Jopa linja-auto ohittaa pysähtymättä.

Väänsin radion ohjelman loputtua takaisin Vega-kanavalle.
    Siellä on jotenkin mukavampaa ohjelmaa. Ei tule niin surullinen olo kuin suomenkielisellä puolella.

Pesin äsken ikkunan ja nojasin hölmöyttäni ikkunan karmiin, joka alkoi kallistua huoneeseen päin. En tiedä miten olisi käynyt, jos olisin lentänyt selälleni. Ehkä Noita-akan lentolupakirja pitäisi päivittää.

3. suklaaunelma Vierailija

Katsoin netistä pojan ja äidin haastattelun.
    Voiko tuo olla tottakaan Helsingissä. Onneksi asia otetaan puheeksi ko. linja-autoyrityksessä.

Netti pursuaa mainoksia. Ruudulla oikealla on kaksi kuvaa ennen ja jälkeen punaisilla bikiineissä olevasta naisesta.

Katsoin eilen netistä Rita Tanola showt. Nainen kertoi jo nuorena päättäneensä pysyä lapsettomana.
    Entinen naisministeri on nyt äitiyslomalla adoptiolapsensa kanssa. Meitä naisia on joka lähtöön ja se on elämän rikkautta. Ehkä Ritalle kaikki missit ja julkut ovat hänen lapsia. Niin äidillinen suhde hänellä on toimittajan urallaan. Joskus jopa mietin miltä tuntuisi istua Ritan haastateltavana. Hän antaa niin suoria elämänohjeita ja niitä nyt olisin vailla.

Kävin viime viikolla koulussa kurssillani opinto-ohjaajan juttusilla. Hän antoi hyviä ohjeita.
    Ehkä Rita osaisi sanoa mikä minusta tulee isona.

Luin äsken paikallislehteä ja jutun läheisestä yrityksestä. Sinne on kuulema lähiaikoina tullut 200 hakemusta terapeuteilta. Ei heilläkään työtilanne ole häävi.

Mikä uutinen eniten hätkäytti yle.fi sivulla. Ehkä Golf-virran muutokset. En tiedä miten meille käy, jos myrskyt vahvistuvat. Minä kun niin tykkään tyynestä ja tasaisesta elämästä.

Onneksi Malmi ei ollut listalla kaupunginosissa missä on eniten masennusta. Ei täällä kannata masentua.
    Jos on tylsä olo riittää kun käy vähän ulkona ja jo alkaa hymyilyttää.

Tuosta mainoksesta vielä. Enemmän ihailen tuota kuvaa, jossa vatsa ja reidet ovat muhkuroilla. Kotialbumissani on minusta ihan samanlainen kuva Italian reissulla. Silloin vielä perhe oli kasassa eikä maailmalla kuten nyt. Minä olen saattanut perheeni maailmalle. Opin tuon lauseen vähän aikaa sitten ja pidän siitä paljon. Ja tietenkin myös siitä suklaaunelmakakkupalasta Herttoniemen leipomossa.

4. mainokset Vierailija

Samat mainokset tässä ketjussa kuin tuossa Keskisen silmäpussit ketjussa.

Alepa-kauppakassimainos sinisellä värillä.

Mukvahan noita mainoksia on katsoa, mutta ei ole mitään tarvetta ostoksille.

Ankeita keskusteluja tällä palstalla. Ihana kevät. Läyn kohta Prismassa ja sitten kouluun. Punaisia bikineitä minulla ei ole ollut. Ehkä niitä voisin katsella kaupoissa.

5. "teuvot" Vierailija

http://www.ksml.fi/mielipide/kolumni/Seksuaalinen-halu-lähtee-itsetunnosta/640701

Luin tämän jutun ellien eläkkeellä palstalla.
    Osaan hyvin kuvitella huoltoasematilanteen.
    Eipä tullut maaseudulle ikävä.

Nyt on perjantai ja aprillipäivä. Onneksi tälle päivälle luvattiin sadetta. Allergia vaivaa jo aikalailla ja eilen yskin koulussa ja jo luulin, että pitää mennä rykimään käytävälle. Onneksi oli vesipullo mukana.

Säälittävä juttu tuo neulaskandaali. Minusta tuntuu, ettei laborantti ole tehnyt mitään virhettä. Iltalehden jutussa alalla 28 vuotta ollut sanoi ettei virhe yksinkertaisesti ole mahdollinen. Onneksi en ole käynyt Kampin verikokeissa.

Menin eilen aikaisin nukkumaan etten nukahda sohvalle ja herää klo 2 kuten toissayönä.

Tästä se päivä taas alkaa. Aprillia syö silliä ja juo kuravettä päälle. En aio narrata ketään. Tämä elämäni on niin uskomaton juttu ihan joka päivä.

Eilen harjoittelimme työhaastattelua. Olisin kuulema saanut paikan, jota ihan oikeasti hain. En tiedä mikä tätä maata vaivaa. Joka puolella yt:t. Nyt konduktöörit ovat helisemässä. SPR heittää väkeä kilometritehtaalle.

Minulla ei ole liivit kadoksissa. Kello on jo paljon.
    Nyt netti kiinni ja kaupan kautta bussipysäkille.
    Nettilinkin terapeutilla on sana hallussa. Voi kun minäkin osaisin kirjoittaa yhtä napakkaa tekstiä.

6. parasta jälkeen Vierailija

Prisman uimapuvut osastolla ei löytynyt muuta väriä kuin musta ja yhdet bikinit sinisillä kukilla. Punaisia bikineitä on ole tosissani ostamassa.

Kävin äsken vilkaisemassa sähköpostin ja ulos kirjautuessa jäin katsomaan amerikkalaista videota.
    Nuori nainen oli laittanut kaksi videota viereikkäin. Toisessa videossa juostaan ja vasemmanpuoleisessa laitetaan keittiössä terveellistä ruokaa.

Metro-lehdestä luin eilen jutun naisesta, joka on juossut
    maratoneja ympäri maailmaa. Antoi vinkin, että aina on aikaa juosta.

Olen katsellut lenkkikenkämainoksia, mutta olen enempi kävelijätyyppi. Juoksen vain bussille kuten eilen ja ehdin hyvin. Pulssi nousi ihan mukavasti.

Kurssikaveri selän takana usein muistuttaa minua perustamaan oman blogin. Hän on it-alan asiantuntija.
    Sanoin ettei ole enää asioita mistä kirjoittaisin. Pitäisi olla joku kriisi päällä. Toinen vieruskaveri ehdotti, että kirjoita harrastuksistasi.

Ehkä keskityn vain cv-netin päivitykseen. Avasin Omat sivut eilen elämäni ensimmäisen kerran ja siellä oli viestejä työpaikoista. En klikannut niitä auki ja kai joku oli jo päivämäärältään vanhentunut ilmoitus.

En ole vielä lukenut päivän uutisia. Toivottavasti maailmalla kaikki on hyvin.

Eilen oli mahdottoman hauska koulupäivä. Opettaja sanoi, että aiemmin ole ollut näin aktiivista videotyöskentelyä. Olihan tuota videota mukava eilen katsoa kotikoneella. Harmi vain etten saanut kuvaa oikeinpäin. Käänsin läppärin toisinpäin ja ongelma poistui. Videota ei voinut laittaa sähköpostina kännykkään. On kuulema liian iso tiedosto.

Kun kurssi loppuu ensi viikolla taidan pitää lomaa it-asioista. Tai sitten kun maanantain it-kurssi loppuu huhtikuun lopulla.

7. Liikuttunut o Vierailija

Tänään vietimme kurssin päättäjäisiä. Loppukevennyksenä kirjoitimme toisistamme positiivisia asioita. Paperini viimeiselle riville joku oli kirjoittanut, että olen hyvä ihminen.

Kauan sitten eräs mies kysyi mikä haluan olla. Mietin ja sitten sanoin hyvä ihminen.

Piirroskuvissa olin samanlainen hymysuu kuin lasteni päiväkotipiirroksissa.

Selasin äsken uutisia. Veroparatiisijupakka ja paljon muuta. Nauratti äsken rautatietorilla. Mies piti herätyspuhetta ja joku mies osoitti sormella jonnekin. Puhuja sanoi ettei tiedä missä raha-automaatti on ja jatkoi puhettaan.

Kurssikaverit kertoivat tänään etteivät kuulu kirkkoon eikä heistä toinen käy kirkossa.

Minulle tulee aina hyvä mieli noista julistajista. Harvalla meistä on pokkaa pihua uskostaan yleisesti.

En minä ole hyvä ihminen. Olin kurssin jälkeen niin pyörällä päästä, että menin turhaan kaupungille.

Parasta jättää Stockan Hullut päivät väliin.

8. helpottunut olo Vierailija

Silmiä kutittaa eli kevätallergia vaivaa.

Eilen liikui Pasilassa ja katseli Triplan työmaata. Kävin tilaaassa sirulisen henkilökortin. Passikuvat ovat vielä voimassa eikä siis tarvinnut ottaa uusia.

Mainokset ovat hävinneetviestien välistä. Kai joku on valittanut ylläpitoon.

Liin äsken uutiset Nordean Panamapaperista ja Nokian yt:stä. Onneksi fuusiolla menee hyvinnjs irtisanotut saavat tukipaketin.

Ingen där huutelee miesjuontaja Vegan toivekonsertissa. Kuuntelen nykyään vain Vegaa.

Opin tilen monta asiaa juostessani asioilla ympäri kaupunkia. Iltatyössä ihmettelin miksi miestyökaveri on aina niin puhelias. Hän taatusti keksii minusta outoja juttuja kun en keskustele hänen kanssa. Käyn vain töissä enkä tyhjää löpisemässä.

Ellit on minulla höpinää varten.

Voi kun tämä pieni ja ihana maa nimeltään Suomi taisi taloutensa kuntoon.
    Toivon myös monta muuta asiaa, mutta ei kaikkea voi kertoa elleissä.

Nyttuli kännykkän joku viesti.
    Klikkaan valmis ja lähetän tämän viestin. Kiitos jos jaksoitte lukea.

9. björken Vierailija

Avasin tietokoneen ja korjasin kirjoitusvirheeni.
    Älypuhelimeeni tuli sähköpostiin kirjakaupan mainos.
    En ole aikoihin lukenut yhtään kirjaa. Olen tässä jo miettinyt mitä luen seuraavaksi.

Kuuntelin netistä uudestaan aamun Andrum-lähetyksen.
    Sibeliuksen Koivu pianomusiikki on kaunis, mutta ehkä aistin parhaillaan luonnon ihanuuden aivastelemalla ja hieromalla kirveleviä silmiäni. Onhan sekin osa luonnon kokemusta soluillaan.

On terapeuttista huomata miten olen päässyt eroon turhasta puhumisesta ja kirjoittamisesta.
    Maailma on täynnä puhetta ja kirjoituksia.
    Monella ei aika riitä kaikkeen vaan pitää osata löytää olennainen.

Miten Sibelius pystyisi kuvaamaan luontoa tässä ajassa.
    Eilen ihmettelin kun Kela-toimistossa soi musiikki.
    Ei sentään Pasilan poliisiaseman aulassa. Oli tuuria pääsin melkein heti tilaamaan sirullisen henkilökortin ja peruimme pitkälle huhtikuulle osuneen nettivarauksen.

Klikkasin kirjamainoksen roskiin. Saan liikaa mainospostia.

10. björken Vierailija

11. Kevättä Vierailija

Hyvää kevättä Sinulle A-täti.

Ikävää luettavaa on Panama-paperit yms. Minunkin pankkini on sekaantunut asiaan. Kuinkahan paljon hämärähommia jää rahamiehiltä salaiseksi. Varmasti on salaseuroja ja pimityksiä enemmänkin. Häpeä, että eivät halua tukea yhteiskuntaa.

Vähän säälittää tämä nuori suosittu juontaja joka on tuhonnut elämänsä ja uransa naisten takia. Jos tyytyy seurustelemaan ensin ja tutustumaan vastakkaiseen sukupuoleen ei tarvitse pelätä, että tulee raiskaussyytteitä. Jos haluaa retostalla ja harrastaa yhden yön suhteitä niin vaara on olemassa. kuvata silti ei saa. Se hänellä täyty olla tiedossa. Myötätunto on kuitenkin naisten puolella jotka ovat tyhmyyttään haksahtaneet julkkiksee ja saaneet mitä??

Ei ole ensimmäinen mies jonka ura kaatuu seksiskandaaliin.

Me tavikset voinemme nukkua yöt rauhassa kun ei ole liikoja rahoja joita olisi voinut pimittää eikä salasuhteita (ainakaan minulla). Kaikki verot on maksettu ja rehellisellä pelillä elämä vedetty tähän saakka.

Niin ja hyvää viikonloppua myös.

12. Vilkaisin maikkarit sivuja ja katsoin videopätkän Panamapapereista. Kovin hikisen, hätääntyneen ja nöyrän oloinen harmaahiuksinen mies näytti olevan.

Kävin tänään taas Pasilassa asioilla ja hyvin osasin perille. Tulin autotasanteelle ja ihmettelin missä neuvonta on. Eilenhän se oli tässä alakerrassa. Sitten älysin nousta portaat ylös. Sain hyvää palvelua ja tulin takaisin hymy huulilla. Kävin sitten iltapäivällä selvittämässä S-Pankin bonuskertumän. Sain sähköpostiini bonuskertymän, mutta en päässyt katsomaan ostoksiani. Pankissa selvisi syy ja asia on nyt järjestyksessä.

Mukavaa, että edes joku elli lukee höpinöitäni ja jaksaa kommentoida ajatuksenjuoksuuni.

Yt jyllää jokapuolella. Sain pankissa paperille maaliskuun ostokset. Paljon voin vielä vähentää kulutustani.

Suosikkijuontajan naisjutuista minulla ei ole mielipidettä. Seiskan kannessa juorutaan Dannyn 50 vuotta nuoremmasta naisystävästä.

Ehkä olisi viisainta lopettaa tähän viestiketjuun kirjoittelu. Vuosi 2007 on jo niin kaukana.
    Tässä yt:n jälkeisessä elämässä olen oppinut ettei yli 7 vuotta vanhoja asioita enää tarvitse eikä kannata muistella.

Tuskin s-ryhmä on rikastunut ellit-jutuillani.
    Aion pysyä Nordean uskollisena asiakkaana.
    Meistä jokainen tekee virheitä.

Suomessa jatkuvasti vatvotaan toisten virheitä.
    Ehkä siinä suurin syy miksi olemme niin syvällä suossa.

Olen saanut ex-työnantajaltani työtarjouksia, mutta eivät ne nappaa. Mutta jos pyytävät mukaan poimimaan mustikoita niin laitan heti paluupostia. Finnairin mustikkasopasta tykkäsin ja niin näyttää tykkäävän moni muukin.

Nyt rakkaat ellit kiitos seurasta. Jatketaan jutustelua toisissa ketjuissa. Jätetään tämä ikivanha ketju pölyttymään muistojen joukkoon. Hyvää viikonvaihdetta!

13. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Tämä oli tässä nyt.
    Tämän ketjun yt-neuvottelut päättynyt.

14. vierailija Vierailija

https://yhteishyva.fi/artikkeli/lah...oilija-sanna-karlstrom/4mYKsmHACLJczf7s6Kcf4d

Luin Suomen Kuvalehden sivulta 57 jutun Kaupassa eletty.
    Päätin nostaa pölyistä vanhan viestiketjun.
    Neljä vuotta pyörähti siivillä ja taas on vaalit.
    Lehdessä oli juttua aktiivimallista. Saisivat perua koko jutun ja pyytää asianosaisilta anteeksi.
    Tänään satoi räntää ja silmien kutitus helpotti. Liika lukeminen myös ärsyttää silmiä.
    Luen Alepala runokirjan, jos osuu kohdalle kirjastossa tai kaupassa. Tuskin kirjan kirjoittaja on koskaan lukenut höpinöitäni.

15. vierailija Vierailija

Resuista ja sirpaleista oli elämäni kirjoittamieni juttujen perusteella.
    Tuli oli aina hännän alla ja hätä rahojen riittävyydestä.
    Luin anna.fi jutun laulaja Einistä. Näin hänet maailman alussa ravintola Josafatissa Kalliossa.
    Selasin aamulla paikallislehtiä.
    Paula Koivuniemi oli esiintynyt palvelutalossa, jossa filmattiin 50-luvulla elokuva Opri. Sanoin aikoinaan työpaikan kahvipöydässä, että haluaisin olla tyyppinä Opri.
    Samanlainen kohtalo hieman minullakin. Mökki ei mennyt alta tietyömaan takia vaan muista syistä.
    Kun on hyvä elämänasenne viihtyy vaikka aidanseipäänä.
    Etsin netistä katuosoitetta ja huomasin, että alepafillareita löytyy myös Oulunkylästä.
    Toivottavasti Brasilia tajuaa miten maailma on riippuvainen sademetsien keuhkoista.
    On ihana hengittää puhdasta ilmaa Suomessa. Muistan kun yhtenä kesänä tuprutti metsäpalosavua Venäjältä.
    Ajatus hypähtelee asiasta toiseen ja kolmanteenkin.
    Luotan siihen, että järki voittaa maailmassa ja halutaan yhteistä hyvää.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri