Alistuvat vaimot

  • Viestiketjun aloittaja kilttityttö
  • Ensimmäinen viesti
Sivupersoona.
Niin ja onnellisuutta kannattaa tavoitella parisuhteessa.
Sinne vaan on näköjään ainakin kaksi eri tietä.
Henkilöt jotka tuntevat olevansa tasa-arvoisia ja onnellisia. Toisaalla henkilöt jotka saavuttavat onnellisuuden alistumisen ja johtajuuden kautta. Molemmat tavat johtavat samanlaiseen päämäärään. Mikä on ihan oikein, ja jota kannattaa tavoitella. Toivottavasti vaan kaikki parisuhteet löytäisi tien tuohon onnellisuuteen. Eikä sekään haittaa, jos vaikka löytyisi vielä jokin muu tie onnellisuuteen. Siitäkin voi kertoa muille.
 
surrender
Alkuperäinen kirjoittaja kilttityttö:
Onko täällä ketään, joka olisi lukenut Surrendered wives- kirjan? Saatikaan elää oppien mukaan?
Minä harrastin aikoinani irtoseksisuhteita, olin epävarma ja jännittynyt. Kävin jossain välissä terapiassakin, joka ei auttanut mitään. Avun sain vasta kun tapasin nykyisen mieheni ja ymmärsin, että meillä Suomessa ollaan menty aivan väärään suuntaan tasa-arvossa. Onnellisten parisuhteiden ja naisten salaisuus on alistua miehelle. Mies on perheen pää, jolla on valta mutta myös vastuu.

En kaipaa ilkeitä kommentteja vaan samallaisten naisten kanssa ajatusten vaihtoa.

Olen sinun kanssasi samaa mieltä asiasta. Haluan olla itsenäinen, mutta haluan myös että mies pitää minusta huolta.

Suosittelen muillekin kirjan lukemista ilman ennakkoasenteita.
Kirjan kirjoittaja puhuu sopeutuvasta vaimosta, joten ehkä "alistuva vaimo" antaa väärän kuvan asiasta.
 
Sivupersoona
Alkuperäinen kirjoittaja surrender:
[quote="
Kirjan kirjoittaja puhuu sopeutuvasta vaimosta, joten ehkä "alistuva vaimo" antaa väärän kuvan asiasta.
Hyvä, siinä se sana löytyi jota olen mielessäni hakenut. Sopeutuva vaimo. Ehkä nyt kaikki ymmärtävät mistä on kysymys.

 
kilttityttönen
Laita ihmeessä blogisi osoite. Kiinnostaa paljon. Mieheni ehdotti minullekin, että voisin harkita kokemusteni kirjoittamista julkisesti, kun juttu ei tuntunut täällä etenevän oikeaan suuntaan.

Joo kannatan myös itse tuota Sopeutuva vaimo - käsitettä. Ehkä se ilmaisee asian paremmin, koska en koe olevani orja vaan äärimmäisen onnellinen ja tasapainoinen vaimo mieheni vahvassa ohjauksessa ja otteessa.
 
MLM
Alkuperäinen kirjoittaja Mietin ma:
Mieheni ei edes haluaisi alistuvaa naista. Kynnysmattoja saa tarjoustalosta.

Olisi kauheaa,jos esim. kotiäitys rinnastettaisiin automaattisesti siihen, että mies on perheen pää. Mies saattaa kyllä tuoda rahaa talouteen, mutta vastuu perheestä ja puolisosta on yhteinen.

Tällaisia vastauksiahan ap ei halunnut kuulla, mutta keskustelupalstalla kun ollaan, niin kaikilla on oikeus sanoa mielipiteensä, eikä niin, että täällä(kin) vaiettaisiin "seurakunnassa".

Kysyisin ap:lta ihan mielenkiinnosta, että mikä sai sinut ajattelemaan noin, ettet ole yhtä arvokas tai kykenevä vastaamaan perheestä ja itsestäsi? Onko sinut pikkuhiljaa aivopesty vai onko taustalla ihan oikea halua heittäytyä herran haltuun ilman huolia ja vastuuta edes omasta elämästä? Oletko miettinyt, mitä tapahtuu jos miehesi sairastuu, alkoholisoituu tai jopa kuolee? Jäätkö sinä lapsienne kanssa tyhjän päälle -osaatko edes toimia ja hoitaa pakollisia arjen rutiineja? Nyt kyllä homma vielä lie onnistuu, mutta entä kun tilanne on ollut tuo vaikkapa 20 vuotta?

Entäpä kasvatuspolitiikkka? Jos teillä on tai tulee poikalapsia, niin hän joutuu väistämättä omituiseen asemaan tultuaan seurusteluikään. Valtaosa nykylapsista kun kasvatetaan tasa-arvoisiksi.
Hyvä kysymys. Kuinka käy sopeutuvaisten ja alistuvien vaimojen kriisien yllättäessä? Minä olin 15 vuotta kotiäitinä/rouvana ja jos mieheni olisi jättänyt minut niin aika tyhjän päälle olisin jäänyt. Näin uhkaili kunnes itse sairastui ja muuttui ääni kellossa. Hoidin vuoden kunnes katkeruus menneistä nosti päätänsä ja kaikki paha olo minkä olin pitänyt sisälläni purkautui kuin pato olisi murtunut ja jätin hänet. Mies oli jonkin asteinen narsu ja manipuloi minut valtaansa. Onneksi ei tarvitse enää katsoa moista pikku paskaa.

 
mmmaaa
Kurja tarina MLM. Miehesi ei sitten osannut käyttää asemaansa perheensä hyväksi ja onneksi. Keskenkasvuinen nilkki tai narsisti on ollut mutta normaalin itsetuntoisen miehen kanssa on hyvä olla tämmöisessä suhteessa. Olen ollut jo kahdeksan vuotta ja edelleen onnellinen. Mielellään myös tutustuisin aheeseen liittyvään blogiin. Missä sellainen on? Tietääkö kukaan?
 
mmmaaa
Alkuperäinen kirjoittaja Blogista:
http://naisenpaikka.blogspot.com/

Asiallista keskustelua toivoisin asiasta, itse vasta " aloittelevana sopeutujana" ;)
Ihana blogi!

Käykää kaikki asialle vihkiytyneet tutustumassa. Te, jotka ette asiaamme kannata, jatkakaa arvosteluanne vaikka täällä
 
annatte terrorisoida itseään
Alistuvilla naisilla ja vaiomoilla on usein " stockholm syndrome " = oma tahto on tapettu. kumaratte tomitte siten , eli miten se teidät terroristi haluaa.

suomex = tukholma syndrooma
 
annatte terrorisoida
Alistuvilla naisilla ja vaimoilla on usein " stockholm syndrome " = oma tahto on tapettu. kumaratte toimitte siten , eli miten se teidän HERRA- terroristi haluaa.


suomex = tukholma syndrooma

 
hämmästyttää
Alkuperäinen kirjoittaja annatte terrorisoida:
Alistuvilla naisilla ja vaimoilla on usein " stockholm syndrome " = oma tahto on tapettu. kumaratte toimitte siten , eli miten se teidän HERRA- terroristi haluaa.


suomex = tukholma syndrooma
Kalahtaako se jotenkin omaan nilkkaan kun on pakko tuomita ja puhua kuin sopeutuva vaimo olisi lähinnä terapian tarpeessa. Jos joku saa onnen ja rauhan siitä, että joku ohjailee ja suhde toimii ihanasti, kun saa olla naisellinen itsensä ja huolehtia perheensä tarpeista ja ansaitsee näin miehensä arvostuksen.

Jotenkin vaan tuntuu oudolta kun niin hanakasti tarvitsee tuomita..
 
Kiltin äidin kiltti tytär
Tiedän tästä asiasta varmasti enemmän kuin moni muu. Oma äitini on jokaisen miehen unelmanainen, joka on omasta lapsuudenkodistaan oppinut sen, että miestä palvotaan ja hänen tarpeensa tyydytetään kaikin tavoin. Kuitenkin äitini ilmeestä välillä näkee, että hän pahoittaa mielensä, kun hän raataa eikä isäni osaa sitä arvostaa. He ovat olleet yhdessä jo yli 40-vuotta alle 20-vuotiaista lähtien.

Minä olen saanut saman kasvatuksen ja täytyy sanoa, että vasta vuosikausien huonojen suhteiden jälkeen olen oppinut pitämään minun itseni puolia. Minäkin palvoin miestä, tein kaiken hänelle, seksiä sai ihan milloin vain, hoidin kodin viimeisen päälle ja lapset olivat fiksuja, siististi puettuja jne. Oma oloni vain sen kun paheni. Tutkimusmatka sisimpääni olikin sellainen vuosikausien pohdiskelua siitä, miten minulla olisi myös hyvä olla ja myös sitä, että millaisen naisen ja vaimon mallin annan omille lapsilleni.

Jokainen pariskunta tietysti tekee juuri niin kuin hyvältä tuntuu, kunhan se on molempien vapaa tahto. Tiesittehän muuten, että maailman kaikista töistä naiset tekevät 3/4? Jos asiat tehdään liiaksi miehen mielen mukaan, niin sehän on juuri sitä elämää, jossa kehitysmaissa eletään: Mies päättää, nainen raataa. En henkilökohtaisesti oikein itse usko, että mies osaa oikein arvostaa kotitöitä ja naisen uhrauksia parisuhteen eteen, mikäli hänen ei itsensä tarvitse tehdä niitä samoja asioita. Esim. jokainen, joka on esimerkiksi suursiivousta pitänyt, tietää tasan tarkkaan sen, miten kova urakka se on. Ei mies sellaista osaa arvostaa, jollei hän itse ole ollut sitä tekemässä.

Ihan eri asia on sitten se, jos yhteisesti päätetään, että esimerkiksi mies keskittyy huippu-uraan ja vaimo hoitaa kodin ja lapset siksi, että mies ei yksinkertaisesti ehdi olla tarpeeksi kotona. Silloin naiselle voi esim. maksaa vapaaehtoista eläkettä ja avioehto/testamenttijärjestelyillä voidaan taata, että nainen ei jää tyhjän päälle, mikäli ero tulisi. Suurituloinen mies voi myös kustantaa siivous-, lapsenhoito- ja kodinhoitoapua, jos sellaiselle on tarvetta. Minä en kyllä sellaista järjestelyä haluaisi, koska haluan, että mieheni olisi enemmän koko perheen kanssa ja että lapsilla olisi läheinen suhde isään, joka on aktiivisesti mukana joka päiväisessä elämässä.
 
Sivupersoona.
No ei se tuollalailla toimikkaan oikein. Kun nainen on sopeutuva, niin miehen pitää aina ajatella vaimonsa parasta. Naisen pitää ilmaista mielipiteensä. Jos se on esimerkiksi se, että hänellä on liian paljon töitä ja hän ei jaksa niitä tehdä. ( nyt tarkkana) Miehen tulee etsiä ratkaisu juuri tuohon ongelmaan. Joko tekee itse osan töistä tai ottaa ulkopuolista apua. Jos mies ei näin tee, niin ongelma on silloin miehen syy. Sopeutuvaa naista ei voi milloinkaan syyttää mistää.
 
Beatriz
Miksi tässä ketjussa alistuminen liitetään niin usein kotitöiden tekemiseen tai kotirouvana olemiseen? Minä teen keskimäärin vähemmän kotitöitä kuin mieheni, koska hänellä on enemmän aikaa olla kotona. Nyt olen lomalla, joten minulla on enemmän aikaa kotitöihin kuin hänellä.

Ei se kotitöiden määrästä riipu, kuka on pomo, ei edes siitä, kuka on töissä kodin ulkopuolella. Meillä mies hoitaa raha-asiat, vaikka itse tienaan enemmän.
 
sopeutuva
Voisiko joku kirjan omistava kirjoittaa sieltä muutamia lainauksia tänne.

Ehkä se auttaisi ihmisiä ymmärtämään ettemme me kirjan oppien mukaan elävät ole onnettomia ja sorrettuja.
 
Miii
Eri tapoja toimia ja elää on just niin monta kuin on parisuhteitakin. Jos molemmat ovat tyytyväisiä niin kaikki hyvin? Näin luulisi. Miksi hitossa kritisoida toisten toimivaa suhdetta?

Toinen kyykyttää, toineen alistuu -molemmat tyytyväisiä.

Molemmat päättävät asioista tasavertaisina -molemmat tyytyväisiä.

Käydään vääntöä, kumman pään mukaa asiat menevät, sopu syntyy, tehdään kompromisseja. Ja taas molemmat tyytyväisiä.

Ihan missä tahansa näistä vaihtoehdoista, jos et ole mukana kahden kaupassa, saat sen maan kuulun kolmannen korvapuustin. Eikös vaan?
 
kat_riina
Meilläkin piiska kuuluu olennaisena osana kuvioon. Otitpa sen rohkeasti esille, vaan luulen, että nyt vasta saadaankin kaikki silmille. Täällä on törmännyt niin vihamieliseen asenteeseen.

Piiska on kuitenkin olennainen ja luonnollinen osa tämäntyyppistä suhdetta. Muistan aikoinaan kun telkkarista tuli dokkari alistuvista vaimoista, en voinut välttyä ajatukselta, että jokainen heistä saa tarvittaessa piiskaa. Sitä vaan ei sovinnaisuussyistä mainittu ohjelmassa.
 
sivupersoona
Ihan noin pitkälle en vielä ole mennyt.
Eikö siinä kuitenkin ole suuri vaara, että se menee yli?
Pitääkö siihen piiskaamiseen aina olla jokin syy, vai ihan syyttäkin?
 
ElinaE
Alkuperäinen kirjoittaja sivupersoona:
Ihan noin pitkälle en vielä ole mennyt.
Eikö siinä kuitenkin ole suuri vaara, että se menee yli?
Pitääkö siihen piiskaamiseen aina olla jokin syy, vai ihan syyttäkin?
Meillä siihen piiskaamiseen ainakin on aina syy. Jos esim. kiukuttelen tai tuhlan rahaa johonkin tyhmään, niin voin olla varma, että mieheni antaa minulle koivuniemenherraa.
 
bloginvioletta
Meillä ei kuulu piiskaaminen suhteeseen.

Kyllä mies joskus saattaa joskus nappasta niskavilloista kiinni, mutta ei satuttaakseen. Tehostaa sillä tavoin tietoisuuttani siitä, että olen toiminut väärin.
 
Elämää seuraillut
Ihan kuin olisi käynyt niin, että miehet muuttuvat naisiksi ja naiset ottavat miehen roolin.
Parisuhteessa, perheessä ja työelämässä. On "hyviä jätkiä"(naisia) esim. pomoina ja sitten näitä ns. pehmomiehiä, jotka on nössykän maineessa.
Tasa-arvo on mielestäni sitä, kun puolisot kunnioittavat syvästi toisiaan. Silloin arki sujuu mukavasti vastuuta jakaen. Kotihommat ja muut hoidetaan yhteisymmärryksessä ja molemmat tekevät sen minkä osaavat ja kykenevät, jotta kaikilla olisi kotona hyvä olla.
Ei oikea tasa-arvo ole KILPAILUA VALLASTA. Siltä se kuitenkin valitettavan usein vaikuttaa. Ei se, että naiset muutuvat koviksi ja miehet pehmeiksi ole mielestäni mitään tasa-arvoa, vaan ikuista taistelua. Se vie turhaan voimavaroja estäen onnellisen ja tasaPAINOISEN elämän.
 

Yhteistyössä