Alkaa mennä hermot ton 5-vuotiaan ruuasta kieltäytymiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PangPang
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PangPang

Aktiivinen jäsen
06.08.2004
2 272
0
36
:( :( :( :( :(
Mitä mä teen.. kun kaikki "on pahaa", mikään "ei maistu", ruokapöydässä menee yli tunti ja vain murusia on hävinnyt lautaselta..

mä alan olla niin neuvoton.. miten ihmeessä ton tytön saa syömään.. kaikki kurkut, viinirypäleet, ja vesimeloni menee tosta vaan, ei ongelmaa.. mut ei noilla elä!

Onkohan olemassa mitään lääkettä mikä parantais ruokahaluja?

vaikeaa sanoa.Minun pikkuserkkuni oli aikoinaan onneton syöjä, aikuiseksi ja kaikki ruokaiseksi kasvanut.Äitinsä oli aikoinaan pulassa, kun ei lapsi tahtonut syödä mitään.Voisko kokeilla, jos yhdessä lapsen kanssa suunnittelisitte vaikkapa ruokalistaa, että lapsi sais päättää yhden viikon ruoista.En tiedä yhtään auttaisko.... Ruoka aikojen välissä ei mitään ylimääräistä naposteltavaa

Anna olla, niin mäkin ja kertaakaan ei ole neuvolassa sanottu että olis liian laiha, ihan ok tyttö on.
Ja pakko laittaa että isoveljensä syö kuin hevonen ja on suhteessa tyttöön vieläkin laihempi.

Parasta oli eilen kun söi kaksi kertaa ison lautasellisen salattia, siis pelkkää salaattia ja annoin niin tehdä ja sen jälkeen ilmoitti että isona hänestä tulee kasvissyöjä.
Niin ja tyttö syö lihaa joka päivä sen haarukallisen, eli tuleehan siitä 7 haarukallista viikossa :)

Jos ei maistu, niin pois pöydästä. En kyllä sitten antaisi vesimelonia tai muutakaan. Ei se laspi itseään nälkään tapa.

Meillä ei tuntia istuttaisi pöydässä, vaan jos pelleilee eikä syö, se on sitten yhden varoituksen jälkeen pois pöydästä.

mä nostaisin likan pois viim 30min jälkee, jos tulee myöhemmin sanoo et nälkä niin antasin sen saman pöperön myöhemmin etee, eiköhän se jossain vaiheessa ala maistuu, jos ei niin sit ei.

Annatko lapsen annostella itse lautaselle? Meillä tämä on auttanut, aluksi annokset oli tyyliin jotain lusikallinen, mut sitten alkoi syömään paremmin. ELi ideana että lapsi ottaa itse sen verran kuin aikoo syödä, vähän on kuitenkin pakko ottaa, vaikkain vain se lusikallinen. Leipää saa ottaa kun on syönyt ruuan, ja hedelmää tms leivän jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
mä nostaisin likan pois viim 30min jälkee, jos tulee myöhemmin sanoo et nälkä niin antasin sen saman pöperön myöhemmin etee, eiköhän se jossain vaiheessa ala maistuu, jos ei niin sit ei.

Aivan täyttä paskaa, sanon minä.
Mulle tehtiin noin ko olin pieni ja mikä musta kasvoi, vittu syömishäiriöinen paska

Meillä kundi oli aikoinaan tosi huono syömään. Annettiin olla, maisto kaikkea mutta ei syöny oikeen mitään. Vähennettiin välipaloja, siis määrällisesti, niin alko kunnon ruoka maistumaan. Nykyään syö ku porsas, viime päivinä menny 2 annosta ruokaa per ateria. Ja tosiaan puol vuotta sitten ei menny mikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Alice:
Annatko lapsen annostella itse lautaselle? Meillä tämä on auttanut, aluksi annokset oli tyyliin jotain lusikallinen, mut sitten alkoi syömään paremmin. ELi ideana että lapsi ottaa itse sen verran kuin aikoo syödä, vähän on kuitenkin pakko ottaa, vaikkain vain se lusikallinen. Leipää saa ottaa kun on syönyt ruuan, ja hedelmää tms leivän jälkeen.

tätä vois kyllä kokeilla... ottakoot ite sen minkä syö ja se on sitten syötävä.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:

tätä vois kyllä kokeilla... ottakoot ite sen minkä syö ja se on sitten syötävä.. :)

Jep, meillä on päikkärissä näin, ja kotona toiminut kans. Selkeät säännöt mistä ei poiketa, mut tossa jää kuitenkin lapselle vapautta eikä tule sitä pakottamisen fiilistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:

Jep, meillä on päikkärissä näin, ja kotona toiminut kans. Selkeät säännöt mistä ei poiketa, mut tossa jää kuitenkin lapselle vapautta eikä tule sitä pakottamisen fiilistä.

sepä se.. ja kun meidän neiti on niin omapäinen että jos pakottaa, ei varmana syö...

Meillä 2 vanhempaa( nyt jo 17v ja 15v ) olivat tuossa iässä tosi surkeita syömään.Tuntui että mikään ei maistu.Mutta ei kannata stressata, sillä terve lapsi syö sen mitä syö.Lapsilla on kausia jolloin vanhemmista tuntuu, että millä ne elää, kun eivät syö, mutta ei ne nälkään kuole.Pakottamalla hommasta ei tule mitään.

Yhteistyössä