Alkaisko teitä tympiin tällanen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fortunate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fortunate

Aktiivinen jäsen
07.11.2010
8 015
1
36
Lapsella on mummi, joka pitää yhteyttä (lapsen isä ei pidä).

Mummi käy ehkä kerran kuussa/kerran kahdessa kuussa, ilmoittaa päivää tai kahta aikaisemmin tulevansa ja käy sohvalla istumassa, ottamassa lapsesta kuvia ja tuomassa jotain leluja.
Saattaa tulla kaksikin tuntia myöhässä sovitusta ajasta, omat menot kärsii.

Lapsi on toisen puolen suvussa (siis isänsä puolen) tabu, jota piilotellaan ja mummi on tekemisissä vähän kuin varkain, vaikka kaikki siis tietävätkin.
Esimerkiksi mummi ei sanonut omalle äidilleen eli lapsen isomummolle lapsesta pitkään aikaan mitään, koska piti odottaa yhdet sukujuhlat kun isomummo näkee siellä lapsen isän ja voisi sanoa lapsen isälle jotain asiasta (isää ahdistellen siis).

Kaikkea tollasta pientä, ei nyt niiiin vakavaa enkä mä tässä mihinkään radikaaleihin toimenpiteisiin ole ryhtymässä, mutta rupeaa kyrsimään pikku hiljaa.
Pitääkö mun olla aina vaan kiitollinen siitä, että mummi on antanut lapselleni mahdollisuuden tutustua edes yhteen biologiseen sukulaiseensa toiselta puolelta, vai voinko sanoa joskus jotain poikkipuolistakin?

Teenkö mä nyt kärpäsestä härkäsen? :D

(No jos teen, niin ainakin sain tän ulos itsestäni eikä enää suurene sisälläni :D )

1. Kyllä, ole tyytyväinen siitä, että lapsellasi on yhteys myös isänsä puolen sukuun. Se antaa monta vastausta niihin kysymyksiin, joita lapsi myöhemmin kysyy omasta itsestään.

2. Ei, sinun ei ole kaikkea pakko niellä, voit sanoa aikuiselle jos jokin hänen toimissaan ottaa päähän. Yrittäkää pitää lapsi poissa näistä välienselvittelyistä.

Voimia!

• Tykkää
Reactions: fortunate
Minusta teet kärpäsestä härkäsen, sori. Jos tilanne todella noin, minusta on turha suurennelle visiittejä, jotka tapahtuu kerran kuussa tai joka toinen. Tokihan voit sanoa, ettei joku päivä sovi, jos ei kerta sovi ja on muuta menoa, mut ei kai siitäkään mitää numeroa pitäis tehä.

[QUOTE="vieras";27428140]Kyllä mua alkais tympiä. Ei se ole lapsen vika jos aikuiset ei osaa käyttäytyä.[/QUOTE]

Joo, tuo mua just eniten ottaa pattiin ja tuntuu pahalta, kun oma lapsi on joku juttu jota piilotellaan, josta ei saa puhua (ettei isä hermostu) jne.

Mutta......itsepähän olen mennyt lisääntymään kenen kanssa sattuu, nyt sit tuntuu pahalta.
Sainpahan ainakin jonnekin purkaa, ei tällasia viitsi tutuille selitellä.

Jos mietin tätä näin päin...Poikani olisi tehnyt jonkun kanssa lapsen jota ei halua nähdä ja minä tietenkin haluan, enkä puhuisi pojalleni hänen omasta lapsestaan ettei hän suutu...niin.. mitä hittoa?! Äidit palvoo ääliöpoikiaan, se tulee mieleen. Mitä palvomista tuollaisessa pojassa muutenkaan on?! No toivottavasti oma poikani ei ole noin typerä ikinä vaan kantaa vastuunsa kuten toivottavasti hänelle opetamme. Ja jos sitten ei, saa kuulla siitä meiltä vanhemmilta jatkuvana syöttönä, en ala piilottelemaan hänen OMAA LASTAAN vain koska pikku kullanmurumme voi vähän suutahtaa, minä olisin jo itse niin helvetin vihainen lapsen hylkäämisestä etten vain voisi olla hiljaa.
:headwall:

Jos mietin tätä näin päin...Poikani olisi tehnyt jonkun kanssa lapsen jota ei halua nähdä ja minä tietenkin haluan, enkä puhuisi pojalleni hänen omasta lapsestaan ettei hän suutu...niin.. mitä hittoa?! Äidit palvoo ääliöpoikiaan, se tulee mieleen. Mitä palvomista tuollaisessa pojassa muutenkaan on?! No toivottavasti oma poikani ei ole noin typerä ikinä vaan kantaa vastuunsa kuten toivottavasti hänelle opetamme. Ja jos sitten ei, saa kuulla siitä meiltä vanhemmilta jatkuvana syöttönä, en ala piilottelemaan hänen OMAA LASTAAN vain koska pikku kullanmurumme voi vähän suutahtaa, minä olisin jo itse niin helvetin vihainen lapsen hylkäämisestä etten vain voisi olla hiljaa.

No se on komee, pyydetty malliksikin. Ja ÄO huomattavasti keskivertoa korkeampi. :glasses:
Muuta ei sit ookaan.. :D

Niin ja ei ollut edes kyse siitä, ettei äiti puhu pojalle lapsestaan vaan siitä, ettei äiti kertonut omalle äidilleen (eli lapsensa mummolle) tulleensa mummoksi ennen niitä sukujuhlia, koska isomummo on kuulemma sellainen että olisi saattanut sanoa pahastikin pojalle (siis tuosta ettei kanna mitään vastuuta).
Jee. :D

No se on komee, pyydetty malliksikin. Ja ÄO huomattavasti keskivertoa korkeampi. :glasses:

Niin ja ei ollut edes kyse siitä, ettei äiti puhu pojalle lapsestaan vaan siitä, ettei äiti kertonut omalle äidilleen (eli lapsensa mummolle) tulleensa mummoksi ennen niitä sukujuhlia, koska isomummo on kuulemma sellainen että olisi saattanut sanoa pahastikin pojalle (siis tuosta ettei kanna mitään vastuuta).

Voi olisi sanonut ihan pahasti pojalle... :'(

Alkaa oma suku tuntua suhteellisen normaalilta :D

En voi käsittää lapsesi mummon toimintaa enkä ajatuksen kulkua, mutta sille tuskin voi mitään tehdäkään. En osaa kyllä neuvoa mitenkään, mutta ymmärrän ketutuksen määrän. Kuulostaa meinaa aivan älyttömältä koko sakki.

Koeta kestää :hug:

• Tykkää
Reactions: fortunate
Lapsella on mummi, joka pitää yhteyttä (lapsen isä ei pidä).

Mummi käy ehkä kerran kuussa/kerran kahdessa kuussa, ilmoittaa päivää tai kahta aikaisemmin tulevansa ja käy sohvalla istumassa, ottamassa lapsesta kuvia ja tuomassa jotain leluja.
Saattaa tulla kaksikin tuntia myöhässä sovitusta ajasta, omat menot kärsii.

Lapsi on toisen puolen suvussa (siis isänsä puolen) tabu, jota piilotellaan ja mummi on tekemisissä vähän kuin varkain, vaikka kaikki siis tietävätkin.
Esimerkiksi mummi ei sanonut omalle äidilleen eli lapsen isomummolle lapsesta pitkään aikaan mitään, koska piti odottaa yhdet sukujuhlat kun isomummo näkee siellä lapsen isän ja voisi sanoa lapsen isälle jotain asiasta (isää ahdistellen siis).

Kaikkea tollasta pientä, ei nyt niiiin vakavaa enkä mä tässä mihinkään radikaaleihin toimenpiteisiin ole ryhtymässä, mutta rupeaa kyrsimään pikku hiljaa.
Pitääkö mun olla aina vaan kiitollinen siitä, että mummi on antanut lapselleni mahdollisuuden tutustua edes yhteen biologiseen sukulaiseensa toiselta puolelta, vai voinko sanoa joskus jotain poikkipuolistakin?

Teenkö mä nyt kärpäsestä härkäsen? :D

(No jos teen, niin ainakin sain tän ulos itsestäni eikä enää suurene sisälläni :D )

Onko lapsi jostakin syrjähypystä,vai miksi isä ei halua pitää yhteyttä? :/ toi on varmasti tosi inhottavaa,ja tosi hermoja raastava tilanne.Kyllä muakin tommomem mummo ärsyttäs,mutta ne tapaamiset pitäisi sopia vaan päivälle,jolloin ei ole muuta.Käykö lapsi koskaan mummolassa kylässä?

Onko lapsi jostakin syrjähypystä,vai miksi isä ei halua pitää yhteyttä? :/ toi on varmasti tosi inhottavaa,ja tosi hermoja raastava tilanne.Kyllä muakin tommomem mummo ärsyttäs,mutta ne tapaamiset pitäisi sopia vaan päivälle,jolloin ei ole muuta.Käykö lapsi koskaan mummolassa kylässä?

Ei oo syrjähypystä, eikä muutenkaan mistään "hypystä". :D

On lapsi käynyt pari kertaa muutaman tunnin (sekin on joku valtiosalaisuus).
Tapaamiset ei oo oikeestaan mun käsissä, kun mummi kysyy nopealla varoajalla voiko tulla ja yritän saada sit johonkin väliin sopimaan.
Jos ei sovi juuri silloin, niin saattaa mennä pidempikin aika, ettei käy.
Nyt on viimeksi käynyt elokuussa, asuu tossa 2km päässä. :D

Ei oo syrjähypystä, eikä muutenkaan mistään "hypystä". :D

On lapsi käynyt pari kertaa muutaman tunnin (sekin on joku valtiosalaisuus).
Tapaamiset ei oo oikeestaan mun käsissä, kun mummi kysyy nopealla varoajalla voiko tulla ja yritän saada sit johonkin väliin sopimaan.
Jos ei sovi juuri silloin, niin saattaa mennä pidempikin aika, ettei käy.
Nyt on viimeksi käynyt elokuussa, asuu tossa 2km päässä. :D

:O kahen kilsan päässä? Just joo, mä varmaankin laittaisin kaikille miehen puolen sukulaisille kuvalliset(siis lapsen kuva) synttärikutsut, siinäpähän paljastuis laps väkisinkin kaikille?:saint::xmas: Ihme sa*tanan hyysäämistä, äitee hyysää aikuista miestä??:mad: Olishan se lapsen hyvä oppia tuntemaan isän puolen sukukin?

:O kahen kilsan päässä? Just joo, mä varmaankin laittaisin kaikille miehen puolen sukulaisille kuvalliset(siis lapsen kuva) synttärikutsut, siinäpähän paljastuis laps väkisinkin kaikille?:saint::xmas: Ihme sa*tanan hyysäämistä, äitee hyysää aikuista miestä??:mad: Olishan se lapsen hyvä oppia tuntemaan isän puolen sukukin?

No joo mutkun sillä on ollu niin rankka lapsuus ja se on aina ollu tollanen.. :xmas: :headwall:

Joo, ois munkin mielestä hyvä, mut inhottaa ku oma lapsi on tavallaan sellanen objekti joka lakastaan tarpeen tullen maton alle jne.

No joo mutkun sillä on ollu niin rankka lapsuus ja se on aina ollu tollanen.. :xmas: :headwall:

Joo, ois munkin mielestä hyvä, mut inhottaa ku oma lapsi on tavallaan sellanen objekti joka lakastaan tarpeen tullen maton alle jne.

No on varmasti ikävä tilanne sinulle&lapselle, todellakin mulle tuli kans tois sama fiilis, et lakaistaan tarpeen tullen maton alle.:(
Ei oo kyllä kaikki muumit laaksos tolla aikuista poikaa hyysäävällä äidilläkään en ymmärrä, eihän nyt eletä enään 50-lukua, kuitenkin aikuisesta ihmisestä kyse?:O
Kauankos tää mummi meinaa piilotella tätä asiaa, onko ollu puhe?

Voi vittu.

[QUOTE="hei";27428630]Ikävää, että lapses alkaa varmaan melko aikaisin vaistota tilanteen, lapset on niin yllättävän hyviä vaistoamaan tollaisia hämäriä juttuja.[/QUOTE]

Niin varmaan alkaa.

Eihän lapsi voi esim. jouluaattona soittaa mummille, koska siellä on muu suku ja "isä" joka suuttuu.

Lapsen isä taitaa olla sukuaan terrorisoiva uhmaikäisen tasolle jäänyt isänmaantoivo. Ihan hyvä minusta, että mummi yrittää pitää yhteyttä yllä. Ja tuskin on ainut aikuinen nainen, joka tässä maassa pelkää poikaansa ja sen reaktioita. Mummi käy katsomassa lapsenlastaan ku salarakastaan, ettei vaan jää kiinni. Jos ei tuon tiheempään käy niin en ehkä viime tipan muutoksista ja ilmoituksista hermostuis. Lapsi pitää kasvaessaan varmaan ihan normaalina, et mummi käy salakylässä. Saa olla koululainen tai jopa esiteini, et kyseenalaistaa jonkun aina tietyllä tavalla olleen asian kummalliseksi. Jotkut tajuu vasta aikuisena...

Kuumimmat

Yhteistyössä