Hae Anna.fi-sivustolta

alkionkuoren avaus

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä alma, 07.06.2006.

1. alma Vierailija

Hei

Onko kellekään tehty alkionkuoren avausta? Onko siinä jotain riskejä? Millaisessa tilanteessa teille on sellainen tehty? Oliko taustalla kuinka monta epäonnistunutta hoitoa? Ja auttoiko se, eli lähtikö raskaus käyntiin?

2. Katariina Vierailija

Hei!

Mulle on tehty alkion kuoren avaus kaksi kertaa ja nyt jälkimmäisestä plussa. Hoitoja takana kaksi vuotta. Ei kuulemma mitään riskiä, mutta ei takuitakaan onnistumisesta. Mulle siirrettiin molemmilla kerroilla kaks alkiota ja toiseen alkioon tehtiin sitten se alkiokuorenavaus.
    Nyt kuitenkin olen plussannut, mutta oliko se juuri kumpi kiinnittyi niin ei tiedetä eikä tietysti vielä näin alkuvaiheessa, että onko molemmat kiinnittyneet.

Katariina

3. Miia Vierailija

Toisessa ivf-yrityksessä tehtiin toiselle alkiolle, mutta ei auttanut...

4. Mia Vierailija

Moi,
    JKL:n klinikoilla ei tunnuta tietävän mitään alkionkuoren avauksesta. Missä näitä tehdään? Yksityisillä klinikoilla?
    Millaisissa tilanteissa alkionkuoren avauksia tehdään?

5. mona Vierailija

Meille tehtiin tähän viimeiseen hoitoon alkionkuoren avaus kahteen siirrettyyn alkioon. Hoitava lääkärini myös kertoi että mitään haittaa siitä ei ole mutta joissain tutkimuksissa jollekin on ollut hyötyä. Nyt sitten vain piinistellään. Plussasäteitä kaikille !

6. Onni Vierailija

Onko kenellekään tehty alkionkuoren avausta Kuopiossa?

7. Elukka Vierailija

Nostetaanpa vähän ylöspäin, jos joku vaikka osaisi kertoa lisää asiasta!! :)

8. Meillä vaadin viimeiseen eli neljänteen hoitoon kuoren avausta ja Avalla sanoivatkin, että biologi tutkii aina asian onko siihen tarvetta. 2 alkoita siirrettiin ja toinen vihdoin kiinnittyi, raskauduin ja nyt kohta 8kk ihana poika tuossa vieressä tuhisemassa!

Otin myös hoitojen ajaksi omaa lomaa töistä ja keskityin vain itseeni. Uskon, että näillä kahdella asialla oli jonkinlainen merkitys kun vihdoin tärppäsi. Paljon haleja ja jaksamista kaikille lasta yrittäville!

9. Elukka Vierailija

Kiitos paljon "Tsempin lähettäjälle"!!! :) Saanko vielä udella, että oletko "vanha" vai nuori?? Itse olen 25 ja lääkäri epäili, että kuoren avaus ei ehkä auta, koska paksumpi kuori on yleensä "vanhemmilla" naisilla. Olis kiva tietää, onko nuoret yrittäjät onnistuneet tällä keinolla??

10. Hei! Olin 32 vuotias, kun olimme hoidossa jossa avaus tehtiin. Kannattaa ehdottomasti vaatia kuoren avausta, sillä mistä lääkäri voi tietää miten toimenpide vaikuttaa teidän kohdallanne.Mitään ette ainakaan häviä jos se tehdään. Me oltiin valmiita kuuden vuoden lapsettomuuden jälkeen jo todellakin tekemään kaiken mitä vaan voi. Haleja edelleen kaikille ja voimia!

11. Elukka Vierailija

Kiitos "Tsempin lähettäjä"!! Kyllä me ajateltiin että se alkionkuoren avaus tehdään. Se ja hieman erilaisempi keltarauhastukihoito on meidän viimeinen keino. Tän tulevan PAssin jälkeen käydään läpi vielä ainakin yksi täysi hoitorumpa.

Niin ja tosi paljon onnea pienestä pojasta!! Minusta on aina niin ihanaa (vaikka ei itse lasta saiskaan) että joku muu saman taistelun läpi käynyt onnistuu!!! :)

12. Kiitos Elukka kovasti onnitteluista! Ja onnea teille hiemuisesti hoitoihin! Pidän peukut ja varpaat pysyssä, jotta kiinnittyminen tapahtuu ja kaikki vihdoin onnistuu!

13. Haiku Vierailija

Tehdäänkö tuota alkionkuoren avausta myös julkisella puolella? Ja voiko sitä tehdä pakastetuille alkioille?

14. Elukka Vierailija

Haiku: En tiedä tehdäänkö sitä julkisella puolella. Meillä ainakin lupas lääkäri, että tehdään pakastealkiosiirrossa. Meillä on siis viisi alkiota pakkasessa ja kaksi siirreteään (jos nyt niin moni selviää sulatuksesta) ja toiselle alkioista tehdään se kuoren avaus.

15. Joanna* Vierailija

Nostelleenpa nyt tätäkin pinoa...

Tietäiskö joku tehdäänkö tätä alkionkuoren avausta Tays:ssa?

16. vierailija Vierailija

Teh
    Tehdään ainakin nyt vuonna 2018.

17. vierailija Vierailija

Minulle siirrettiin juuri tänään pakastealkio, jolle oli tehty alkionkuorenavaus ja alkioon oli laitettu alkioliimaa. Ja tämä siis julkisella taysissa.

18. vierailija Vierailija

Onnistuitteko raskautumaan näin? Itselle tehtiin juuri tänään samat. Liima ja alkiokuoren avaus.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri