Alkkispariskunta ja lapsi Itäharjun Prismalla. Asuu Pääskyvuoressa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surumus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surumus

Vieras
Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota tähän känniseen pariskuntaan lauantai-päivisin Itäharjun Prismalla Turussa. Niillä on joskus ollut tyttölapsi mukana kauppareissulla ja äiti ainakin ihan tuhannen tuiterissa. Näin heidät taas eilen siellä Prismalla ihan päissään, mutta heillä ei ollut lasta mukana. Asuvat Pääskyvuoressa ilmeisesti, koska olen nähnyt heidän tulevan sitä kolun mäkeä alas.

Mietin vaan, että pystyvätkö hoitamaan lapsensa? Tietääkö kukaan tätä tapausta ja mikäli siitä on tehty ls-ilmo?

Tää vaivaa mua todella, kun niin säälittää se lapsi. :(

Minkä ikäinen lapsi suunnilleen on? Jos vanhemmat ovat sellaisessa kunnossa että näyttää etteivät pysty huolehtimaan pienestä lapsestaan, paikalle pitäisi minun mielestäni heti soittaa joku viranomainen. 112:een voisi varmaan soittaa ja kysyä mitä asialle voisi tehdä. Myymälän vahtimestariakin voisi pyytää katsastamaan tilannetta, että voi vaikka pysäyttää pariskunnan tarvittaessa.

Surullista on tosiaan:( Toivotaan että joku pysäyttää tuon porukan ja lapsen asiat saadaan järjestykseen.

Minulla pistää vihaksi kun meidän lähiön kaupassa käy raskaana oleva nainen, joka on aina ihan aineissa. Hän ei haise viinalta eikä horjahtele, mutta puhe sammaltaa pahasti ja silmät harittavat. Hänellä on aina mukana mies- tai naisipuoleinen ystävä, joka on yhtä huonossa kunnossa. Tuollaiselle ei ole mitään tehtävissä, koska raskaana olevalla on halutessaan oikeus tuhota tulevan lapsensa terveys, kun pakkohoitolakia ei hyväkyssy:(

Olen itse asiassa kerran soittanut siitä, sanoin hätäkeskukseen, että haluan tehdä ls-ilmoituksen. Poliisit tuli ja jututti mua ja kävi sitten jututtamassa pariskuntaa. Soittivat mulle viel sitten, että hyvä, kun soitit ja että isä aikoi olla juomatta enempää. Just joo. Ei ne tehneet muuta. Tästä on nyt melkein kolme vuotta aikaa. Tyttö oli silloin varmaan joku 5-6v.

Ajattelin, josko joku tietäis enemmän näistä, että missä asuvat? Kun enhän mä tiedä heistä mitään, joten on vaikea tehdä ilmoitusta....

Voi surku, jos poliisit eivät pistä mitään seurantakäyntiä tuollaisille. Tietenkin vanhemmat selittelevät, että tuli tämän kerran otettua vähän liikaa, mutta jatkossa ei sitten enää. Ainoa tapa on varmaan että seuraat vaivihkaa tuota porukkaa heidän kotiovelleen saakka, otat osoitteen ylös ja soitat maanantaina lastensuojeluun ja kerrot että molemmat vanhemmat ovat useasti humalassa.

Pidetäänkö tätä framilla, jos vaikka joku Pääskyvuorelainen sattuisi tietämään tapauksen.

Eilen tuli mieleeni, että ovatko sen jälkeen, kun poliisit kävi jututtamassa, alkaneet jättää tytön kotiin, kun lähtevät lauantaisin hakemaan lisää viinaa..

:/

Voit soittaa lasun päivystykseen. Sillä eiole mitään merkitystä onko ilmoitusta jo tehty koska usein tarvitsevat useamman ilmoituksen joka tapauksessa. Voi kuulostaa "tehtailulta" mutta jos huoli herää, on ilmo tehtävä.

Pakko vielä sanoa, että on melko törkeää täällä alkaa kyselemään suht tunnistettavilla tiedoilla perheen lasu-ilmoituksista vaikkakin olet oikealla asialla. Teet ilmon jos aiheelliseksi näet mutta perheen tilanne ei valitettavasti sen jälkeen kuulu sinulle.

Näitä on paljon ja harvoin niille ilmeisesti mitään tehdään. Itse todistin vierestä todella pahan huumekämpän ratsiaa. Kämpästä löytyi myös aivan sekaisin oleva pariskunta, jolla oli mukana kaksi alle 3-vuotiasta lasta. Poliisit päästivät perheen lapsineen lähtemään paikalta AUTOLLA.

Poliisien lähdettyä perhe palasi takaisin ja sama meno jatkui. Perhe oli lastensuojelun seurannassa, mutta tuohon tilanteeseen eivät nähneet aihetta puuttua. Ilmeisesti lasten oli ihan ok ryömiskellä pitkin huumeluolan lattioita aikuisten vetäessä huumeita suoniinsa yötä päivää.

Näitä tapauksia tietäneenä en usko hetkeäkään, että Suomessa tehtäisiin kovinkaan usein huostaanottoja kevein perustein. Vanhempien etu on lasten etuja tärkeämpi. Tässäkin esimerkkitapauksessa perheen äitiä ilmeisesti yritettiin pitää pystyssä lasten avulla.

[QUOTE="Sheddon";26075664]Voit soittaa lasun päivystykseen. Sillä eiole mitään merkitystä onko ilmoitusta jo tehty koska usein tarvitsevat useamman ilmoituksen joka tapauksessa. Voi kuulostaa "tehtailulta" mutta jos huoli herää, on ilmo tehtävä.

Pakko vielä sanoa, että on melko törkeää täällä alkaa kyselemään suht tunnistettavilla tiedoilla perheen lasu-ilmoituksista vaikkakin olet oikealla asialla. Teet ilmon jos aiheelliseksi näet mutta perheen tilanne ei valitettavasti sen jälkeen kuulu sinulle.[/QUOTE]
ajatella, hys hys vaan sun mielestäsi?! että kunhan nyt ei tunnisteta, niin kaikki ok?! asioihin ei koskaan tule muutosta, ellei ihmisten asenteet muutu!!

ajatella, hys hys vaan sun mielestäsi?! että kunhan nyt ei tunnisteta, niin kaikki ok?! asioihin ei koskaan tule muutosta, ellei ihmisten asenteet muutu!!

En kyllä sitä tarkoittanut. Mikäli tämä olisi minun asiakasperheeni, toivoisin ihmisten ilmoittavan (joka ikinen kerta kun näkyy tai kuuluu). Sillä tavoin voi saada muutosta.

Mutta se, että täällä netissä perään kuulutetaan perheen aiempia ilmoja ja hyvä ettei kysellä sukunimiäkin niin on mielestäni väärin. Omalta osaltamme voimme toimia tekemällä ilmon mutta perheen jatko/saati menneisyys ei kuulu ilmoittajalle, ei edes suunnattoman huolen verukkeella. Ja kuten sanoin, ap on oikealla asialla ja toivottavasti perhe saa apua.

Ap, sun ei tarvitse tietää perheen nimeä eikä tarkkoja tietoja heistä tehdessäsi ilmon. Riittää että tiedät arviolta lapsen iän (onko sisaruksia) ja esim kadunnimen/talon numeron, salapoliisina toimiminen näiden saamiseksi ei kai niin moraalitonta ole.

[QUOTE="Sheddon";26075874]En kyllä sitä tarkoittanut. Mikäli tämä olisi minun asiakasperheeni, toivoisin ihmisten ilmoittavan (joka ikinen kerta kun näkyy tai kuuluu). Sillä tavoin voi saada muutosta.

Mutta se, että täällä netissä perään kuulutetaan perheen aiempia ilmoja ja hyvä ettei kysellä sukunimiäkin niin on mielestäni väärin. Omalta osaltamme voimme toimia tekemällä ilmon mutta perheen jatko/saati menneisyys ei kuulu ilmoittajalle, ei edes suunnattoman huolen verukkeella. Ja kuten sanoin, ap on oikealla asialla ja toivottavasti perhe saa apua.

Ap, sun ei tarvitse tietää perheen nimeä eikä tarkkoja tietoja heistä tehdessäsi ilmon. Riittää että tiedät arviolta lapsen iän (onko sisaruksia) ja esim kadunnimen/talon numeron, salapoliisina toimiminen näiden saamiseksi ei kai niin moraalitonta ole.[/QUOTE]

No, tarkoitin lähinnä ihan sellaista ympäripyöreää 'tilanne on tarkistettu' tms, ei mitään sossuhistoriaa.

Ap:han yritti aikaisemmin saada perheelle apua, mutta se ei ilmeisesti toiminut ja nyt yrittää saada jotain lisätietoa uutta yritystä varten. Minusta ihan ymmärrettävää kysellä täältä, josko joku tietäisi asiasta jotakin.

Ap, voisiko olla mahdollista että lapsi olisi jo otettu huostaan kun ei ole näkynyt kaupassa vai oletko nähnyt häntä muuten?

minäkin. Tärkeä asia. Ja etenkin se, että ihmiset alkavat puuttua näihin tilanteisiin näin. Palstoilla tai varsinaisessa tilanteessa. EN oikein ymmärrä, että lastensuojelun työntekijän mielestä joku tapa löytää perhe ja saada lapselle apua olisi parempi kuin joku toinen. Tärkeintä on, että joku jossain huolehtii ja alkaa tehdä asialle jotain. Vaikka sitten palstan kautta. Ei sen perheen yksityisyys nyt tästä vaarannu. Ihan julkisestihan keikkuvat kännissä ympäriinsä.

Näitä on paljon ja harvoin niille ilmeisesti mitään tehdään. Itse todistin vierestä todella pahan huumekämpän ratsiaa. Kämpästä löytyi myös aivan sekaisin oleva pariskunta, jolla oli mukana kaksi alle 3-vuotiasta lasta. Poliisit päästivät perheen lapsineen lähtemään paikalta AUTOLLA.

Poliisien lähdettyä perhe palasi takaisin ja sama meno jatkui. Perhe oli lastensuojelun seurannassa, mutta tuohon tilanteeseen eivät nähneet aihetta puuttua. Ilmeisesti lasten oli ihan ok ryömiskellä pitkin huumeluolan lattioita aikuisten vetäessä huumeita suoniinsa yötä päivää.

Näitä tapauksia tietäneenä en usko hetkeäkään, että Suomessa tehtäisiin kovinkaan usein huostaanottoja kevein perustein. Vanhempien etu on lasten etuja tärkeämpi. Tässäkin esimerkkitapauksessa perheen äitiä ilmeisesti yritettiin pitää pystyssä lasten avulla.

Jotenkin vaikea uskoa, mutta jos on totta niin kai teit asiasta ilmoituksen? Tuo on jo virkavirhe poliisilta.

[QUOTE="vieras";26080088]Jotenkin vaikea uskoa, mutta jos on totta niin kai teit asiasta ilmoituksen? Tuo on jo virkavirhe poliisilta.[/QUOTE]

Nää on taas näitä, ollaan todistettu jotain ja tiedetään kaikki faktat ihan vaan sillä perusteella mitä ikkunasta on tuijotettu.

Uteliaat ulkopuoliset oli yksi suurin murheen kryyni kun poliisina hoidin virkatoimia. Se vaan on joidenkin niin vaikea uskoa, ettei se tavallinen pulliainen tiedä tilanteesta todellakaan samoja tosiasioita kuin tehtävää hoitava partio. Pakko on kuitenkin päästä kertomaan oma mielipide ja antaa ohjeita kuinka tulee toimia.

Nää on taas näitä, ollaan todistettu jotain ja tiedetään kaikki faktat ihan vaan sillä perusteella mitä ikkunasta on tuijotettu.

Uteliaat ulkopuoliset oli yksi suurin murheen kryyni kun poliisina hoidin virkatoimia. Se vaan on joidenkin niin vaikea uskoa, ettei se tavallinen pulliainen tiedä tilanteesta todellakaan samoja tosiasioita kuin tehtävää hoitava partio. Pakko on kuitenkin päästä kertomaan oma mielipide ja antaa ohjeita kuinka tulee toimia.

No niinpä. Poliisitkaan eivät täydellisiä ole mutta jotenkin luulen ja toivon, että 99% Suomen poliiseista ei päästä aineissa olevaa auton rattiin lasten kanssa.

Joopajoo taas mitä paskaa. Vai vielä sekaisin olevan ihmisen päästivät rattiin, jepjep. Olitko itse sekaisin kun tuollaisia keksit?

voiko kaupan täti tehdä myös ilmon, lapsi mukana aina äidillä ja äiti selvinpäin mutta ostaa aina juomaa ja palauttaa kamalat määrät. Tekisi mieli tehdä ilmo.