Alkoholi ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tähti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tähti"

Vieras
Olin eilen juhlissa ja join jonkun verran alkoholia. Olin etukäteen maitolaiturin sivulta katsellut ohjeita alkoholin ja imetyksen yhdistämisestä ja niiden mukaisesti pidin tuntien tauon alkoholin nauttimisen ja imetyksen välillä.

Nyt tuli kuitenkin paniikki. Imetinkö kuitenkin liian aikaisin (yöllä) ja annoin "myrkkyä" lapselleni? Olihan se niin että maidon alkoholipitoisuus on sama kuin veren, eli todella pieni vaikka olisi juonut useammankin? Apua!

No oikeasti maitoon erittyvä alkoholimäärä on niin pieni ettet voi mitenkään aiheuttaa sillä imeväiselle vahinkoa. Periaatteessa voit imettää vaikka kolmen promillen humalassa eikä se silti ole lapselle vaarallista maidon kannalta. Asia erikseen sitten onkin oma kunto siinä vaiheessa, jonka vuoksi se tuskin on senpuolesta järkevää.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="Elli";26640468]No oikeasti maitoon erittyvä alkoholimäärä on niin pieni ettet voi mitenkään aiheuttaa sillä imeväiselle vahinkoa. Periaatteessa voit imettää vaikka kolmen promillen humalassa eikä se silti ole lapselle vaarallista maidon kannalta. Asia erikseen sitten onkin oma kunto siinä vaiheessa, jonka vuoksi se tuskin on senpuolesta järkevää.[/QUOTE]

Olin kotiin tullessani enintään kevyessä hiprakassa, jos sitäkään. Eli en ole voinut aiheuttaa vahinkoa?

[QUOTE="Tähti";26640504]Olin kotiin tullessani enintään kevyessä hiprakassa, jos sitäkään. Eli en ole voinut aiheuttaa vahinkoa?[/QUOTE]

No et todellakaan. Käytännössä on edes mahdoton juoda niin paljon, että maidossa oleva alkoholimäärä vaikuttaisi mitenkään lapseen.

[QUOTE="Elli";26640571]No et todellakaan. Käytännössä on edes mahdoton juoda niin paljon, että maidossa oleva alkoholimäärä vaikuttaisi mitenkään lapseen.[/QUOTE]

Kiitos!!

Yhteistyössä