alkoholi ja penisiliini ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZIKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZIKI

Aktiivinen jäsen
06.03.2010
1 227
0
36
kun mmiule on ennenkin kymmeniä antibioottokuureja sun muuta määrätty, niiden pakkausselosteessa lukee ettei alkoholia suositella käytettäväksi kuurin aikana, alkoholi kuulemma jotenkin vie sen antibiootin vaikutuksen tai keskeyttää sen, niin että se onkin sitten ollut yhtä tyhjän kanssa koko kuuri. Mutta entäs penisiliini ? Pakkausselosteessa mainitaan tietyt lääkeaineet, joita ei saa käyttää samanaikaisesti, mutta alkoholista ei mainita yhtään mitään. Yleensähän siitä alkoholista lukee pakkausselosteessa jos se on kielletty, tai lääkäri olisi asiasta maininnut. Eli oiskohan se nyt sitten sallittua ?
enkä tarvii mitään "etkö voi olla paria päivää ilman alkoholia" kommentteja, olen yksin koko viikonlopun, mies vei muksun mummolaan toiselle puolen suomea ja meinasin että vetäsin kunnon kalsarikännit ja nukkuisin huuuurrrjan pitkään. Tällasia tilaisuuksia tulee ehkä kerran vuodessa, joten harmittaa jos ei mitään voi ottaa. Miten sinä tekisit ?

Yleensähän noiden lääkkeiden kanssa ei suositella alkoholia, koska vaarana on se että oksentaa lääkkeen, tai unohtaa ottaa. Ainoastaan ne lääkkeet jotka voivat aihettaa antabus-reagtion, on kielletty alkoholin kanssa, mutta siitä olis varmasti pakkauksessa maininta. Joten ota vaan jos siltä tuntuu, kunhan muistat ottaa lääkkeen ajoissa.

nyt ei ole sinänsä kovinkaan vakavasta "parantumisesta" kysymys, lääkkeet ovat hampaan juurikanavan tulehdukseen, ja syön niitä siksi että tulehdus poistuisi ja hammas olisi niin kiltti ja puutuisi kun menen ensi viikolla hammaslääkäriin....

Yleensähän noiden lääkkeiden kanssa ei suositella alkoholia, koska vaarana on se että oksentaa lääkkeen, tai unohtaa ottaa. Ainoastaan ne lääkkeet jotka voivat aihettaa antabus-reagtion, on kielletty alkoholin kanssa, mutta siitä olis varmasti pakkauksessa maininta. Joten ota vaan jos siltä tuntuu, kunhan muistat ottaa lääkkeen ajoissa.

"vaarana on se että oksentaa lääkkeen, tai unohtaa ottaa"
tarkoitatko et olis nini kännissä et oksentais ? en mie vaan ikinä oo oksentanu, enkä nyt sinänsä meinannu perskännejä, sellast pehmeät höperöt vaan, että nukuttaa hyvin. Olen kärsiny unettomuudesta kolme kuukautta, tän viikonlopun meinasin nukkua vaan että taas ensi viikolla jaksaa.

Mä en vetäis kalsarikännejä mutta voisin kavereideni kanssa kaupungille lähteä ja muutaman ottaa jossain kivassa paikassa:)

mie en tunne tästä kaupungista yhtään ketään. Suurkaupungissa on maailman yksinäisimmät ihmiset...
ei oo yhtään kaveria 300 kilometrin säteellä, enkä kyllä nyt kaipaakaan muuta ku yksinoloa ja hiljaisuutta.

"vaarana on se että oksentaa lääkkeen, tai unohtaa ottaa"
tarkoitatko et olis nini kännissä et oksentais ? en mie vaan ikinä oo oksentanu, enkä nyt sinänsä meinannu perskännejä, sellast pehmeät höperöt vaan, että nukuttaa hyvin. Olen kärsiny unettomuudesta kolme kuukautta, tän viikonlopun meinasin nukkua vaan että taas ensi viikolla jaksaa.

Juu sitä just tarkotin :). Niin mulle lääkäri sanoi kun joskus asiaa kysyin.

Itse ottaisin vinkkua ihan hyvällä omalla tunnolla! :) En tosin yksin juopottele, mutta jos sinulle maistuu, niin anti mennä vaan! :) Minä olen ainakin juonut alkoholia penisilliini kuurilla. Kyllä siitä olisi maininta paketissa, jos siitä olisi haittaa.

Yhteistyössä