alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JAANA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JAANA

Vieras
Muistelen joskus lukeneeni että jos on juonut alkoholia ennen kuin on tiennyt olevansa raskaana, siis ennen seuraavia kuukautisia, niin silloin se ei olisi niin vakavaa, vaan sikiö ikään kuin korjaisi alkoholista aiheutuneet viat.

Pitääkö tämä lainkaan paikkaansa, vai joutuuko hermoilee mitä vahinkoa on tullut jos on ihan humalassa ollut pari päivää ennen menkkojen alkua, menkkojen jotka ei siis alkaisi koska on raskaana.

Olikos se niin, että ensimmäiset 5 raskausviikkoa voi olla ihan huoletta? siis jos ei tiedä raskaana olevansa. Toki alkoholista tulisi joidenkin mielestä pidättäytyä jo raskautta suunnitellessa ym. mutta sinuna en turhaa miettisi. Jos jotakin on vialla, luonto
tod.näk. itse aiheuttaa keskenmenon. Tuskin johtuu sinun yhdestä kännistäsi. Tämä vain minun mielipiteeni ja ystävälleni tohtori sanoi kutakuinkin näin.

itse saatoin raskausaikan ottaa lasillisen viiniä tai siideriä silloin tälöin (noin kerran kuussa) enkä siitä huonoa omaatuntoa potenut. lapsemme on erittäin terve ja iloinen tästä huolimatta...=) en todellakaan usko että on mitään vahinkoa, jos jotain sattuu niin johtuu varmast muista tekijöistä. onnea raskaudelle!

Italiassa naiset juovat viiniä aina ruuan yhteydessä joka päivä vaikka olisivatkin raskaana. Lapsilla ei ole tietoakaan FASsista, vaan ovat terveitä. Syy siihen on ilmeisesti se, että he eivät juo kännejä niinkuin Suomessa on tapana.

Yhteistyössä