Hae Anna.fi-sivustolta

alkoholin haju

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä EI MIKÄÄN JUOPPO!, 06.06.2005.

1. EI MIKÄÄN JUOPPO! Vierailija

Osaisikohan joku neuvoa?
    Olen käyttänyt vuosikausia alkoholia siten, että stressaavan työpäivän jälkeen olen ottanut purkin olutta tai muutaman lasin viiniä ruuan kanssa. Joskus olen lisäksi illalla ottanut toisen purkin olutta tai viiniä. Viikonloppuisin olen mieheni kanssa juonut viinipullon aterilla.

Alkoholin käyttöni on lääketieteellisesti runsasta, mutta käytännössä en kuitenkaan itseäni minään juoppona pidä.
    Nyt kuitenkin olen jo pitemmän aikaa huomannut liikkuessani tietyissä paikoissa, että alkoholi lemahtaa hengityksessäni. Ihmettelen, miksi?
    Olisiko siihen jokin lääketieteellinen syy, esim. vikaa haimassa, maksassa, munuaisissa...?
    Mitään oireita minulla ei ole.

Mieheni juo yhtä paljon, viikonloppuisin enemmän kuin minä. Hänen hengityksensä ei haise millekään.

Olisiko myös jollain keinoja, miten kotikonstein raikastaa hengitysträ? Purkka ja pastillit eivät auta!

2. ML Vierailija

Tavallisimmat syyt hengityksen haisemiseen lienevät refluksitauti, jolloin mahalaukun sisältöä nousee ruokatorveen tai hampaiden/ikenien kunto. Käytäpä hammaslankaa ja huomaat miten lanka haisee käytön jälkeen!

3. - Vierailija

no samaa oon kuule itekkin täällä ihmetellyt...ei tartte ottaa kun yks pullo siideriä niin lemuaa kun oisin juonut enemmänkin..ei muilla henki haise niin paljon alkoholille...oon kyllä ihmetellyt kanssa asiaa.

4. JUTTA Vierailija

Kysy apteekista lääkettä, minulla sitä oli mutta en muista tabletin nimeä. Vie pois tehokkaasti alkoholin, valkosipulin yms. hajut.

5. Eikö? Vierailija

Ehkä kannattaisi lopettaa tuollainen tissuttelu, niin ongelma katoaa. Viikonloppuna sitten parin punaviinilasin jälkeen kotona ei tartte hajuja harmitella, jos miestä ei haittaa.

6. Yksi Vierailija

raviantola-annos palaa pari tuntia. Siitä on helppo laskea, kauanko hengitys lemahtelee. Kai jokainen tietää, mikä on yksi ravintola-annos!

Hengitys haisee niin kauan kuin alkoholia on veressä. Ei se sen kummempaa ole, sitä vain tupataan kaunistelemaan asioita kuten yleensäkin alkoholin käytön suhteen.

7. Why? Vierailija

Miksi pitää ottaa alkoholia joka ilta tai päivä? Tuo saattaa luiskahtaa helposti alkoholismin puolelle. Lopeta petollinen paha tapa niin ei tarvitse haistakaan. Juo vaikka rentouttavaa iltateetä sen sijaan.

8. Peeda Vierailija

En pidä itseäni alkoholistina. Juon viikossa vaan 3 pulloa kossua. Lisäksi viiniä ruuan kanssa ja rentoutumiseen, pulloja menee viikossa 3-4 ja tietysti iltaisin kaljat ja saunan jälkeen. Henkeni ei haise koskaan mutta enpä tietysti juokaan niin paljon, että siihen olisi aihetta. Aloittaja taitaa juoda luvattoman paljon eikä huomaa sitä itse.

9. ? Vierailija

Peeda, minusta juot kyllä aika reippaasti!

10. Hänhän Vierailija

vain pelleili, tämä Peeda. Tietää sen itsekin ja halusi vain provosoida.

11. Peeda Vierailija

Miten niin? En ole koskaan kännissä. N:am:a nesteet menee pikkuhiljaa päivänmittaan. Ei se ole kännäämistä.

12. Peedalle Vierailija

Olet ns. alkoholin suurkuluttaja, jos puhut totta. Se on oma asiasi, mutta olet ihan tyypillinen juoppo, joka omasta mielestään ei sitä ole. Sellaisena pysyt, jos et itse huomaa ja myönnä tilaasi.

Asian itselleen myöntäminen on ensimmäien askel parempaan, mutta itsepähän tiedät. Sääliksi käy lähiomaisiasi, jos sinulla sellaisia asuu samassa huushollissa. Saavat katsella jatkuvasti juovuoksissa koikeloivaa.

13. just Vierailija

Niin on alkuperänenkin.Tyypillinen alkoholisti mut on vaan olevinaan katuojajuoppoa parempi.

14. Nipsu Vierailija

Kyllä alkuperäinen on juoppo noilla juomsimääärillä. Jos et halua haista alkoholille älä sitten juo. Yritä löytää töiden jälkeen muita rentoutumis tapoja, miten ois vaikka liikunta tai seksi tai joku muu harrastus mihin ei alkoholi sovi. Hanki ystäviä jotka eivät juo, mene heidän kanssaan vaikka kahville.

15. Hih hih Vierailija

16. Kaikki Vierailija

Kaikki ranskalaiset ja italialaiset ovat siis juoppoja; hehän
    juovat punaviiniä joka päivä.!(ruoan kanssa, mutta kuiteskin)

17. kyllä Vierailija

eivät enää pärjää ilman

18. eh Vierailija

No tämä ""eurooppalaisella juomakulttuurilla"" ryyppäämisen perustelu on aika naurettavaa.

Ei siellä aina vedetä viiniä ja olutta päivittäin useita annoksia. Ainoastaan päivällisellä ja ehkä illalla ruoan yhteydessä lasillinen tai pari. Ei pullo/lasitolkulla ""rentoutuakseen"" joka päivä ja ilta. Menkää asumaan sinne hetkeksi niin huomaatte eron.

19. Etelasta Vierailija

Ei ruokailussa juoda edes koko lasillista vaan usein se jaa puolikkaaseen. Janojuomana on vieressa raikas vesi. Viini ei ole ruokailussa mukana ihan joka paiva.

20. N I N N U Vierailija

No, ei tuo alkoholin määrä ainakaan mikään hirveä ole! Oluessahan on B-vitamiiniakin! Osta apteekista tabletteja; ne vievät mennessään tollaset hajut. Valkosipulinkin haju lähtee niillä. En muista nimeä mutta kyllä apteekissa neuvotaan. Noh, otetaanhan taas . . .

21. *?* Vierailija

otetaas taas,oli raskas työpäivä.Huomenna vasta iltavuoro.B-vitamiinista saa pirteyttä,ei tarvi Beroccaa.Viinan haju ei erotu käsihuuhteen hajusta, saa juoda rauhassa vaikka työaikana.

22. EI MIKÄÄN JUOPPO Vierailija

Hei
    Olin aika yllättynyt, kun huomasin viime kesäkuussa lähettämäni kyselyn nousseen uudelleen esille.

Apteekissa en ole käynyt ja ihmettelen edelleenkin ""viinan hajua"" hengityksessäni.
    En todellakaan juo niin paljoa, että olisin jatkuvasti jotenkin humalassa. Nytkin viikonloppuna join perjantaina kaksi olutta, lauantaina n. puoli pulloa punaviiniä ja yhden aperitiivin ja sunnuntaina pari lasillista punaviinia n. klo 14.
    Siitä huolimatta maanantaina lehahdin alkoholille.
    Olen seurannut, ettei näin ole muilla yhtä paljon juovilla!
    Täytyy nyt mennä apteekkiin kyselemään niitä täällä suositeltuja tabletteja!

23. EI MIKÄÄN JUOPPO Vierailija

HEI
    Vielä: joku kirjoitti, että alkoholi haisee hengityksessä niin pitkään kuin sitä on veressä.
    Minun tietääkseni yhden ravintola-annoksen vaikutus kestää n. 2 tuntia.
    Olen usein huomannut haisevani alkoholille, vaikka olen juonut edellisenä päivänä vain pari olutta.
    Ihmettelen!

24. Ehdotus Vierailija

Hyväksy jo se vallitseva haju kun kerran on pakko juoda! Jos se noin paljon häiritsee niin tuossa jo joku muu lakkaisi juomasta senkin vähän. Hulluinta on taistella hajua vastaan mutta jatkaa juomista.

25. ??? Vierailija

Harvoin sitä ihminen itse haistaa, miltä oma hengitys haisee. Ehkä luulottelet vain, vai onko joku huomauttanut?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri