alkoholismista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
suvuissa paljon, nyt itse huomaan että saatan ottaa kulauksia silloin tällöin kun on paha olo ja masentaa. Työttömyyttä, masennusta, kriisiä...
Siitä elämä kirkastuu. Se auttaa jaksamaan, hetkeksi.

Siinä on se valmis oravanpyörä..Viinaa tarvii koko ajan enemmän, kun tahtoo sen hyvän olon jatkuvan koko ajan..ei voi olla juomatta, kun muuten mieleen tulee vaan miten asiat menee p*rsiilleen..Juttele, pyydä apua, harrasta jotain missä ei tuu alkoholi mieleenkään..
Sen koitat muistaa, että viina on liuotinaine, ja aivot ja maksa koostuu pää-osin rasvasta..Eli mitä enemmän juot, sitä enemmän tuhoat omaa kroppaasi..:(
Jaksamista!

Alkuperäinen kirjoittaja Neela:
Siinä on se valmis oravanpyörä..Viinaa tarvii koko ajan enemmän, kun tahtoo sen hyvän olon jatkuvan koko ajan..ei voi olla juomatta, kun muuten mieleen tulee vaan miten asiat menee p*rsiilleen..Juttele, pyydä apua, harrasta jotain missä ei tuu alkoholi mieleenkään..
Sen koitat muistaa, että viina on liuotinaine, ja aivot ja maksa koostuu pää-osin rasvasta..Eli mitä enemmän juot, sitä enemmän tuhoat omaa kroppaasi..:(
Jaksamista!

Kiitos. Sehän siinä onkin kun syön todella terveellisesti, mutta sitten vaan jostain syystä on pakko ottaa kulaus kun tuntuu että kaikki kaatuu päälle. aattelee vaan että on ainakin syy - kun on geeneissä niin minkäs sille voi. vihaan itseäni. olen heikko. syrjäytynyt.haluaisn vajota johonkin koloon yksin piiloon.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Neela:
Jaksamista!

Kiitos. Sehän siinä onkin kun syön todella terveellisesti, mutta sitten vaan jostain syystä on pakko ottaa kulaus kun tuntuu että kaikki kaatuu päälle. aattelee vaan että on ainakin syy - kun on geeneissä niin minkäs sille voi. vihaan itseäni. olen heikko. syrjäytynyt.haluaisn vajota johonkin koloon yksin piiloon.

olen ap (vahingossa laitoin . )

Älä vihaa itseäsi..ei se auta, pahentaa vaan oloasi :hug:
Nyt sun pitää miettiä, mikä saa sut hyvällä mielelle, mitä tykkäät tehdä..Purkaa elämän sotkuja yksi kerrallaan..

Kuka sitä viinaaa teillä ostaa? Jos itse, niin yritä olla ostamatta (älä mene rokaostoksillekkaan viinakaupan liepeille, ettei houkuta) Ja jos joku muu sitä teille ostaa, pydä ettei osta.

Se, että juot alkoholia ahdistukseen, on opittu tapa, josta pääsee eroon :) .

Alkoholismigeeni vaikuttaa siihen, että osaako lopettaa juomisen ajoissa vai juoko niin kauan, että taju lähtee.

Jätähän ne alkoholit kokonaan kaupan hyllylle ja keksi itsellesi hyväksytty tapa purkaa ahdistuneisuutta. Alkoholista ei koskaan seuraa mitään hyvää, kenellekään. Ja mikä sitä ahdistusta aiheuttaa? Kyvyttömyys käsitellä/tunnistaa/purkaa omia/toisten tunteita?

Mikset vastaa, kuka sen viinan sulle ostaa? Eikö voisi olla ostamatta kun kerta on jo "sukurasitetta"? Siis ostatko muka vierasvaraksi ja sitten kuitenkin itse killität? Etkö voi jättää ostamatta sitäkin?

Yhteistyössä