alkoi huvittaa, mies nalkuttaa, onpahan joskus sanonut mulle että mä nalkutan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neptula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neptula

Vieras
minun mielestäni siis koko nalkutus sanan ovat keksineet laiskat ja lapselliset ihmiset jotka haluavat loukata toista siksi kun tuntevat oman olonsa epämiellyttäväksi.

mutta asiaan, minä huomautin miehelle monta kertaa asioista,koska hän jätti omat jälkensä mun siivottaviski viikosta ja kuukaudesta toiseen, ja vuodesta toiseen. minä siis olin nalkuttaja kun vihaisesti lopulta sanoin siitä että vie omat tiskinsä tiskiin ja laittaa kenkänsä kenkätelineeseen niinkuin muutkin.

no mitä tapahtu kun minä todella sairastuin fyysisesti enkä saa esimerkiksi kuivattua vessan lattiaa kunnolla, johan mies valittaa ettei tykkää kun sukat kastuu ja heti sellasella ikävällä äänen sävyllä. itse sanoin samasta asiasta nätisti monta kymentä kertaa aikoinaan johon mies totesi että se on vaan vettä. mutta sen yhden kerran kun en selkävamman takia kyennyt lattiaa kuivaamaan niin johan mies urputti asiasta.

Eli siis arvon miehet nalkutus ei olekkaan naisen ominaisuus vaan sen joka joutuu siivoamaan toisen jälkiä!

Saman olen huomannut. Yhtälailla mies valittaa meillä eri asioista, mutta sitä ei lasketa nalkuttamiseksi. Vain jos minä huomautan jostain, niin se on miehen mielestä nalkuttamista. Olen kyllä sanonut hänelle napakasti takaisin, että älä natkuta, hänen sanojaan lainaten. On mennyt vähäksi aikaa hiljaiseksi.

Olen samaa siitä että molemmat sekä mies että nainen nalkuttamisen halittsee. Erityisen sukupuoli sidonnaista se ei ole, ehkä eroja jonkin verran löytyy asioista joista tyypillisesti nalkutetaan. Se että molemmat sukupuolet nalkuttamista harrastavat ei tee siitä kuitenkaan yhtään vähemmän rasittavaa. Aika lapsellista on myös ajatella että minulla on oikeus johonkin jos ja kun toinenkin siihen kerran sortuu. Esimerkin voima on monesti hyvin ratkaiseva. Nalkuttaminen johtaa nalkuttamiseen. Lopulta on ihan sama kumpi kierteen ensiksi huomaa katkaista, pääasia on että nalkuttamisesta päästään eroon.

Olen samaa siitä että molemmat sekä mies että nainen nalkuttamisen halittsee. Erityisen sukupuoli sidonnaista se ei ole, ehkä eroja jonkin verran löytyy asioista joista tyypillisesti nalkutetaan. Se että molemmat sukupuolet nalkuttamista harrastavat ei tee siitä kuitenkaan yhtään vähemmän rasittavaa. Aika lapsellista on myös ajatella että minulla on oikeus johonkin jos ja kun toinenkin siihen kerran sortuu. Esimerkin voima on monesti hyvin ratkaiseva. Nalkuttaminen johtaa nalkuttamiseen. Lopulta on ihan sama kumpi kierteen ensiksi huomaa katkaista, pääasia on että nalkuttamisesta päästään eroon.

minusta ei ole nalkuttamista, se on loukkaava sana jolla yritetään syyllistää toista.

minusta valittaminen on oikeampi sana, ja kyse on tasan siitä että jokin mättää suhteessa yleensä se saa alkunsa siitä että toinen,usein se mies heittäytyy lapseksi,vaimsota tuleekin äidin korvike, vaimo kokee että mies välittää vaan itsestään, eikä siis välitä vaimostaan/hänen tunteistaan/ eikä arvosta häntä. sehän on hyväkskäyttöä jos vuosia vaan ottaa vastaan,eikä anna. tarkoitan siis sitä että on ok jos molemmat välillä tekee toisenkin puolesta asioita mutta jos se on yksipuolista silloin se johtaa siihen että toinen "nalkuttaa". ongelma on siis pohjimmiltaan jokin muu ja nalkutus vain seuraus.

Minusta on ihan sama kutsutaanko tapaa nalkuttamiseksi, valittamiseksi tai jatkuvaksi huomautteluksi samasta/samoista asioista. Jos siihen pitää turvautua kommunikoinnissa/vuorovaikutuksessa parisuhteessa on ongelmia. Myönteisyys vuorovaikutuksessa on yleensä palkitsevaa. Se että asioihin suhtaudutaan jo valmiiksi negatiivisesti saa toisen vain puollustus kannalle näyttäytyy se sitten vaikenemisena tai esim. vasta väitteinä.

Yhteistyössä