Alkuraskauden kivut, normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tein eilen positiivisen testin, en tiedä miten pitkällä olen, kun kuukautiset tulleet ajallaan. Halusin kuitenkin kysellä näistä kivuista ennen kuin pääsen neuvolaan..

Mulla siis pari viikkoa koskenut alaselkään, pakaroihin ja välillä reisiinkin. Myös lonkat kipuilleet... Alaselän kivut tulevat luultavasti selkärangasta, pakaroiden ja reisien kipu vastaa lähinnä rasituskipua, ihan kuin olisi paljonkin treenannut. Työpäivän jälkeen koko lantionseutu ja jalat ovat tosi väsyneet. Onko tälläiset kivut ihan normaaleita alkuraskaudessa? Oma epäilys raskauden kestosta 5+5.

Kannattaa varmaan neuvolasta kysyä.

Joillekin raskaus ei vaan "sovi". Siis tulee kaikenlaisia vaivoja ja kipuja, kremppaa joka puolelle kroppaa. Itse lukeudun näihin, jotka eivät täysin alleviivaa käsitettä "raskaus ei ole sairaus". No raskaushan itsessään ei ole sairaus, mutta tuo mukanaan oheisvaivoja.
Mulle tuli jopa joku kyynelkanavan vaiva, niin että toinen silmä vuoti viikkokausia nestettä.

Toista odottaessa mulle tuli varhaisessa vaiheessa liitoskivutkin.

Ja jotkut kykenevät olemaan koko raskausajan ihan normaalisti. Minä en voinut. Esim. kävely loppuraskaudessa oli niin vaikeaa ja kivuliasta, että kuljin hitaasti 200 metriä kerrallaan, jonka jälkeen oli pakko istuutua.

Pieni kipuilu ja "tuntemukset" kuuluvat mutta jos kivut ovat kovia niin suosittelen olemaan yhteydessä neuvolaan.
Kerran kohdunulkopuolisen raskauden kokeneena suosittelen ainakin juttelua neuvolan terkkarin tai lääkärin kanssa.

Okei.. Toivottavasti ei ainakaan toimintakykyä vie sit loppupuolella nää kivut (olettaen alkion olevan oikeassa paikassa..). Mitenköhän sitä sais itsensä pidettyä rauhallisena neuvolaan saakka, kauheeta tämmönen ajatusten vatvominen :D

Uusimmat

Yhteistyössä