Alkuraskauden oireena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turvottelu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turvottelu?

Vieras
Hei, oliko teillä alkuraskauden oireena alavatsan turvottelua? Itselläni vasta ovulaatio nipin napin ohitse ja alavatsa on pinkeänä kuin potkupallo. Koskaan ennen ei ole ollut tällaista, hyvä jos housujen nappi menee kiinni. Mitään muita oireita ei ole, nyt siis vasta kp 12/26-27. Jos ei ole oire niin ikävältä tuntuu..

Näin olen kuullut, että vasta viikon kuluttua ovulaatiosta alkio kiinnittyy, ja vasta sen jälkeen voi bongata oireita. Mutta miksi sitten niin monet plussanneet kertovat, että heti ovulaation jälkeen rinnat kipeytyivät tai heti oviksen jälkeen alkoi pahoinvointi? Tai jokin muu oire?

Tämä vatsaturvottelu on ihan outoa, jos tosiaan ei ole mitään tekemistä mahdollisen hedelmöittymisen kanssa niin olen hiukan huolissani. Ovulaatio on ollut kp 9-10, siis neljä viisi päivää sitten.

Itselläni oireilu alkoi jo ennenkuin menkat olivat myöhässä. Mutta raskaushormonia joka yleensä on pahoinvoinnin syy, alkaa erittyä vasta alkion kiinnityttyä. Pahoinvointia ei siis voi olla ennen tätä tai sitten se ei ainakaan johdu raskaudesta. Rintojen aristuskin on hyvin yksilökohtaista. Joillakin se alkaa jo ovulaatiosta, joillain rinnat eivät arista ollenkaan missään vaiheessa raskautta. Ja täytyy muistaa, että rinnat voivat aristaa myös niissä kierroissa, joissa ei ole raskaana.

Turvotteluhan voi johtua ihan mistä vaan, mutta tuskin vielä tuossa vaiheessa mahdollisesti alkaneesta raskaudesta. Tsemppiä kuitenkin raskautumisen suhteen sinulle!

Kiitos, juu toivotaan parasta! Toisaalta kuitenkin toivon, että tämä turvotus laskisi niin mahtuisi housut paremmin jalkaan.. Lihonut en ole joten siitäkään ei ole kyse. Ei tunnu yhtään siltä että olisi tärpännyt, mutta nythän on vasta muutama päivä mennyt oviksesta, joten saa nähdä.

Moi!

Mulla ainakin maha alkoi turvota aivan kamalasti iltaisin n. viikko oviksen jälkeen! Ajattelinkin silloin, että jos nyt ei tärpännyt niin pitää mennä lääkärille tutkittavaksi, niin järkyttävää se turvotus ja kaasun muodostuminen oli. Pian turvotuksen alkamisen jälkeen alkoi myös palelu iltaisin, rinnat kipeytyi vasta silloin kun menkkojen ois pitänyt alkaa.

Eli ainakin minun kohdallani tuo turvotus oli aivan selkeästi ensimmäinen raskausoire, toivottavasti sullakin! :-)

Ihanaa, juuri tämän halusinki kuulla! :)
Olin jostain lukevinani, että joillakin vatsan turvottelu ollut ensioireita, joten jäin aprikoimaan. Tosin itselläni ei ole viikkoakaan oviksesta (ei ainakaan pitäisi olla) ja turvottelu alkoi jo eilen. Jospa tämä on ovisturvottelua? Mutta erilaista turvotus on kuin yleensä, ihan kuin olisin raskaana 3 kuukaudella! Tulen kertomaan jos paljastuu, että kyse on oireesta.

Yhteistyössä