Alkuraskauden oireiden loppuminen yhdessä yössä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viljaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viljaa

Aktiivinen jäsen
12.01.2016
138
52
28
38
Hei!
Kirjoittelin jo huolistani syyskuisten omassa ryhmässä, mutta päätin aloittaa oman ketjun, jotta kaikki voisivat osallistua kokemuksien jakamiseen.

Minulla on nyt menossa rv 6 ja alkuraskauden oireena on ollut todella kosketusarat rinnat. Oireet katosivat kuitenkin täysin yhdessä yössä. Onko muille käynyt näin? Olen hyväksynyt jo keskenmenon mutta pelottaa, hirvittää, surettaa ja jännittää hirmuisesti voisiko pikkuinen kuitenkin olla elossa. Koska edes kuutta täyttä viikkoa ei ole vielä kasassa, ei ultrassa käyminenkään vastaa kysymyksiini.

Kertokaa omia kokemuksianne, hyviä ja huonoja.

Pidin edellisessä raskaudessa aika tarkkaa kirjanpitoa oireista ja just tarkistin, että rv 6+6 oli viimeinen päivä kun olen kirjoittanut mitään nännien arkuudesta. Kai se sitten siinä vaiheessa hävisi. Mulla oli siinä kohtaa jo niin raju pahoinvointi, että en tuota ihmetellyt sen enempää. Eiköhän niitä oireita voi tulla ja mennä. Varsinkin jos joku yksittäinen häviää niin en olisi kovin huolissani. Tietysti tuntuu varmaan pelottavalta jos se on ollut ainoa oire! Mutta ei tuo nyt kuitenkaan välttämättä keskenmenoa tarkoita. Voiskohan jo viikon päästä käydä ultrassa? Vaikka onhan se viikkokin pitkä aika. Mutta kuten sanoi, en olisi kovin huolissani tuon takia. :) Toivotaan parasta! <3

Moikka! :) Elin samanlaisia fiiliksiä muutama viikko sitten. Minulla alkoi jo hyyyvin varhain niin 24/7 kestävä kuvotusällötysolo kuin rintojenkin turvottelu ja arkuus ym.ym. Niitä siis kesti olla hyvän aikaa, kunnes rv 6+5 kuitenkin kaikki mahdolliset oireet loppuivat kirjaimellisesti yhdessä yössä kuin seinään ja minulla oli yhtäkkiä täysin normaali olo (lukuunottamatta huolta ja suorastaan varmuutta keskenmenosta) parin päivän ajan. Itse myös "hyväksyin" tavallaan jo keskenmenon tuolloin ja lähinnä vain odottelinkin, että alkaisi sitten vaan ne kivut ja vuoto. Tuo oli alkuviikkoa ja loppuviikosta sitten pahoinvointi nostelikin yhtäkkiä taas päätään, se oli kuitenkin muuttunut nyt varsinaiseksi pahoinvoinniksi ja erityisesti aamu-sellaiseksi. Saman viikon viikonloppuna sitten oksensinkin ekaa kertaa ja sen jälkeen olen oksentanut n. joka toinen aamu ja välillä tosi heikkokin olo koko aamupäivän! Myös aamuöisin heräilen säännöllisesti pahaan oloon. Nyt siis meneillään 10+0 ja tämäkin aamu alkoi pönttöä halaillen..
Niin ja en tuolloin oireiden loppumisen aikaan päässyt ultrassa käymään tilannetta varmistamassa, mutta oireiden palattua entistä paljon vahvempina ei sitten oma mieli olekaan enää muuta varmistusta kaipaillut!

Tsemppiä sulle, luotto sinunkin tilanteen puolesta erittäin kova! :) On ihan luonnollista perustaa raskauden todellisuus näin alkuvaiheessa pelkästään muihin oireisiin kun ei vatsakaan vielä näy tai vauvan liikkeitä pysty tuntemaan, mutta niin se vain on että ne oireet voi tulla ja mennä välillä ihan miten sattuu ilman että olisi jokin hätä. Ja tuosta silloin omaakin tilannetta hätäillessäni jostain luin, että monelle on käynyt juuri näin, että "tauon" jälkeen ne onkin palanneet sitten kahta kauheimpina.

• Tykkää
Reactions: Viljaa ja Cembalo
Heippa!
Itelläni kävi toissa kuussa juurikin niin (rv noin 7), että rinnat oli koko lyhyen raskauden ajan ollu aivan älyttömän kipeet. Kunnes sitten yhtenä iltana tajusin että miten ihmeessä pystynkään olemaan mahallaan, rintoihin ei koskenu enää ollenkaan. Seuraavana päivänä alkoikin sitten kova vuoto, ja raskaus meni kesken. Vaikka suru olikin hirvittävän kova, osasin jo kuitenkin sillon edellisenä iltana valmistautua siihen keskenmenoon. Enkä missään nimessä halua tällä asialla pelotella!

Onko ollu kaikki vielä hyvin, Viljaa?

Yhteistyössä