alkuraskauden verenvuoto ja onnistunut raskaus?

  • Viestiketjun aloittaja pelokas mamma
  • Ensimmäinen viesti
pelokas mamma
Auttakaa hyvät ystävät !
Olen nyt viikolla 7 (6+3) ja pientä ruskeaa vuotoa tullut. Olen pelosta jäykkä, kun takana vuoden sisään jo kaksi tuulimuna keskenmenoa.Tosin meillä jo yksi 4v. lapsi, mutta kakkonenkin ois enemmän kuin tervetullut...
Siis Kertokaa kokemuksianne onnistuneesta raskaudesta vuodoista huolimatta.... olisin niin kiitollinen onnistuneista kokemuksista ! eka ultra vasta ois ens viikolla ja sitä en varmaan voi kiirehtiä...
 
Hyvin kävi
Mulla oli 12. viikolla verivuotoa, menkkamaista, yhden aamupäivän. Kävin ultrassa muutama päivä sen jälkeen ja kaikki oli pikkuisella hyvin. Nyt 37+4. Alkuraskauden vuodot ovat Todella yleisiä! Toivotaan parasta :)
 
pele
itsellä ei kokemuksia, mutta muistan että ystävälläni on ollut kaikkien 3:n lapsen kanssa aluksi verenvuotoa, lähinnä kuukautisvuotoa "entisten kuukautisten ajankohdalla".
 
minulla myös
Mulla oli ruskeaa verensekaista tuhruvuotoa vuotoa viikolla 6 yhden päivän ja viikolla 9 yhden päivän. Nyt menossa rv39 ja kaikki hyvin. Puolella naisistsa esiintyy alkuraskaudessa pientä vuotoa, yleensä sellaista rusehtavaa, joten luulen että voit olla huoletta. Eri asia jos muuttuu kirkaaksi vereksi tai kestää useamman päivän putkeen..
 
samoin
Mulla oli rv 6+4 ja 6+5 sekä pari viikkoa myöhemmin yhtenä päivänä vähän rusk. vuotoa. Nyt rv 38+5 ja pikku hiljaa synnytystä odotellaan. Eli tod. näk. tuo rusehtava vuoto on aika normaalia...
 
alkuperäinen
Kiitos kannustuksesta.Mut vaik tietää, et yleistä ruskea vuoto voi olla, niin sitä jo ajattelee, et ruskeaa vuotoa aluksi ja sit jo kirkasta ja kun tuoreessa muistissa entiset raskaudet, niin pelko ottaa vallan...
Pitää yrittää vai ajatella,et kaikki ois hyvin niin kauan ennen kuin muuta näyttäytyy...
 
Kristallinen
Hei,
meilläkin täällä kakkosta odotellaan ja viimeisiä viikkoja jo viedään (35),mutta itsekin koin kauhunhetkiä rv n.11 kun aamuyöstä heräsin että jotakin tulee "holahtamalla" alapäästä ja vessassa totesinkin sen vereksi!Lähdin siltä istumalta tarkistuttamaan tilannetta synnärille,jossa ultrassa todettiin kaiken olevan ok.Paria päivää myöhemmin olin rakenneultrassa jossa kätilö havaitsi istukassani tumman kohdan -> hematooma (verihyytymä) joka ilmeisestikin poistui elimistöstä tuolla tapaa vuotamalla.Loppu raskauteni (tähän päivään saakka ainakin)on sitten sujunutkin hyvin eikä lisää vuotoja ole ilmaantunut.Tuo sinunkin vuotosi voi siis olla täysin harmitonta ja kuten tässä on jo aiemmin mainittukin niin ei edes kovin harvinaista mutta jos mieltäsi kovin huolettaa voit käydä tarkistuttamassa asian äitipolilla tms.Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin ja saat sen odotetun pikku kakkosen ajallaan!:)
 
alkuperäinen
Vuotoa ei ole tullut enää enenpää, mut alamaha hieman hellä.
olin jo sopinut ajan polille ensi viikolle ja toivotaan et siellä ois pikkuinen, eikä vain rippeet ....
 
tatu
täällä alkoi vuoto 6+2 ja jatkui 8 päivää ja loppui ja kaikki ok (toivottavasti)menossa rv33+4

edellinen alkoi vuotaa kans 6+2 ja vuoteli muutaman päivän ja toistui rv16+ vuoti yhden päivän ja myöhemmin rakenneuä vauva oli elin kelvoton havaittiin kromosomipoikkeama..ett
näinkin voi olla...
 
Maki
Minulla oli ruskehtavaa pientä vuotoa vkolla 8 ja 12 ja nyt terve puolivuotias poika=) Kummallakin kerralla vuotoa tuli muistaakseni kahtena päivänä. Neuvolaan soitin silloin kummallakin kerralla ja sanoivat olevan normaalia. Jos alkaa olemaan todella veristä, runsasta tai kipuja mahassa, niin sitten varmaan kannattaa äippäpolilla käydä tarkastamassa tilanne.
 
mette
Mulla oli koko alkuraskauden tuhruvuotoa, että se siteettömästä 9 kuukaudesta ;)
Kaikki oli ja on hyvin. Nyt raskausviikkoja 34+4. Todellakin tuo tuhruvuoto on erittäin yleistä ja sille vain ei ole mitään kummempia selityksiä. Yksi selitys on tietty se, että tuhruvuotoa voi esiintyä kuukautiseten aikoihin. Minulla ainakin esiintyi ihan miten sattui.
Soitin aikoinaan neuvolaankin ja kysyin, että kuuluuko minun nyt jotenkin ottaa rauhallisemmin (ei rankkaa liikuntaa tai seksiä), mutta neuvolantädin mukaan niillä ei keskenmenoa saada aikaiseksi. Toki oman mielenrauhan kannalta voi ottaa toki rauhallisemmin vuodon ajan. En nimittäin itse silti uskaltanut sekstailla kyseisenä aikana, vaikka se luvallista olisi ilmeisesti ollutkin.
Älä turhaan stressaile. Kaikki menee varmasti kohdallasi kivasti! (Raskaudet muuten ovat erilaisia, eli vaikka sinulla ei ole ollut vuotoa aikaisemmassa raskaudessasi, se ei tarkoita, etteikö sitä voi tulla muissa raskauksissa ja on aivan normaalia.)
 
Katriina
Mette: Millä raskausviikoilla tarkkaan ottaen tarkoitat tota vuotoa tulleen? Mä plussasin lauantaina ja tänään aamulla tuli ihan pikkaisen limaista verensekaista vuotoa. Eli ois kai viides viikko menossa tällä hetkellä vasta...
 
Terra
Heippa! Minulla on tällä hetkellä 9+jotain. Itse koin myös nimenomaan viikolla 6+jotain veristä vuotoa, joka oli kaiken lisäksi kirkasta. Kun kävin pissillä sitä tuli aina pari länttiä paperiin. Sit ravasinkin vähän väliä vessassa tarkistamassa. Hätä oli suuri, ja odotin vain koska alkaa kova vuoto. Soitin keskellä yötä myös äippäpolin päivystykseen ja sieltäkin vaan todettiin et menee kesken jos on mennäkseen, mitä en voida siinä vaiheessa tehdä. Eivätkä ota mihinkään "tarkistusultriin" et onko kaikki ok tuossa vaiheessa. Vuoto onneksi loppui ja seur ultrassa reilun viikon päästä tuosta kaikki oli ok. Niin ja olihan mulla jo tuota aiemminkin ollut monena päivänä peräkkäinkin ruskeeta tuhrua. Nyt odottelenkin jo kovasti niitä viikkoja 12/13 ja toivon vain että kaikki olisi ja menisi hyvin. (Meillä kun tämä pelkkä yhden nyytin alulle saaminen kesti n 2,5 vuotta ja vaati useita lääkkeitä + toimenpiteitä...)
 
alkuperäinen
vuotoa ruskeaa tullut tuhruttanut tosi vähän, mut kuitenkin edelleen . Kävin siellä ultrassa (6+4), ja pieni sydän sykki!!!!! oli suuri helpotus monen peräkkäisen keskenmenon jälkeen.....nyt jo uskon et kaikki menee hyvin !
 

Yhteistyössä