Alkuraskauden verenvuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Mulla on nyt viikkoja 13+1 ja veren viiruista valkovuotoa tullut melkein 2 viikkoa. Nyt menkkamaista verenvuotoa pari päivää ja selässä tuntuu vähän kuin vienoa menkkamaista jomotusta. Voikohan olla alkavaa keskenmenoa vaiko vain "normaalia" verenvuotoa, esim. "valekuukautisia". Nyt periaatteessa olis kukautisten aika, mutta sitä on hankala tarkasti sana kun ennen raskautta kuukautiset oli tosi epäsäännölliset.

Varmaan sanomattakin selvää, että kannattais käydä polilla tarkastuttamassa oman mielenrauhankin vuoksi. Onko sua ultrattu tässä raskaudessa jo aiemmin? Mulla oli yhdessä raskaudessa rv.12+ verenvuotoa ilman että saatiin selvyyttä mistä se edes tuli, ja se raskaus jatkui sittemmin ihan normaalina onnelliseen loppuun asti. Mutta muut verenvuotoraskaudet mulla on aina menneet kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Varmaan sanomattakin selvää, että kannattais käydä polilla tarkastuttamassa oman mielenrauhankin vuoksi. Onko sua ultrattu tässä raskaudessa jo aiemmin? Mulla oli yhdessä raskaudessa rv.12+ verenvuotoa ilman että saatiin selvyyttä mistä se edes tuli, ja se raskaus jatkui sittemmin ihan normaalina onnelliseen loppuun asti. Mutta muut verenvuotoraskaudet mulla on aina menneet kesken.

Ensimmäinen ultra-aika on huomenna. Asia on vaan painanut mieltä jo yli viikon ja siksi täältä kysäisen. Mielenrauhaa en varmaan kuitenkaan saa kuin huomenna. Tämä menkkamainen jomotus on tullut vasta tänään.

Jos tämä keskenmenoa on niin ei sille mitään voi tehdä. Ja kun ultra tosiaan on huomenna niin odotan sinne saakka jotta saan varmuuden. Eipä ne puhelimessakaan sen kummempaa voi. Jos täällä jollain on kokemusta omasta takaa niin mielellään luen.

Minulla alkuraskauden vuodot johtuivat keskeytyneestä keskenmenosta, mutta monillahan vuotoja on ilman, että mikään on huonosti. Kannattanee ottaa oman mielenrauhankin takia yhteyttä lääkäriin / äitipolille.

kyllä toi huomiseen voi odottaa jos on "laimeeta" ollut siihenkin asti..
ja valitettavan oikeassa olet jos tuo on km niin eip mtn estääkseen voi tehdä. toivotaan kuite että olis harmitonta.. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
kyllä toi huomiseen voi odottaa jos on "laimeeta" ollut siihenkin asti..
ja valitettavan oikeassa olet jos tuo on km niin eip mtn estääkseen voi tehdä. toivotaan kuite että olis harmitonta.. :hug:

Hyvin vähäistä "tuhrua" ollut tähän saakka, siksipä olenkin jaksanut odotella ja seurailla tilannetta. Oikeastaan eilen illalla ja tänään tullut menkkamaista vuotoa, kuin kuukautisten ensimmäisenä päivänä. Ja tänään tullut tämä selän menkkamainen jomotus, samanlaista (tosin kovempaa) jomotusta mulla on aina menkkojen ensimmäisen päivän aikana.

Mulla tuli valtavasti vuotoa rv 13 (enemmän kuin menkoissa) vuorokauden ajan. Vuoto tuli istukasta. Nyt meneillään rv 15, joten vielä ei ole tullut keskenmenoa, mutta lääkärin mukaan on kyllä ison riskin raskaus. Mitä sulle sanottiin?

Just tultiin ultrasta. Raskaus keskeytynyt n.1kk sitten. Sikiö oli vielä sisällä, mutta nyt on verenvuoto hieman yltynyt ja vatsassakin jo tuntuu nippailua. Huomenna aamulla polille jossa lääkkeillä tyhjentävät. Jos tämä tyhjentyiskin jo tänään itsekseen niin vältänkö huomenna niiden lääkkeiden oton? En haluais niitä kohtua supistavia lääkkeitä ottaa jos tyhjentyiskin itsekseen.

Yhteistyössä