Alkuraskaus, apuja? Kokemusta, neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "newmama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"newmama"

Vieras
Plussasin muutama päivä sitten selvän, mutta haalean viivan. Eilen aamulla testasin uusiksi ja plussa oli vahvistunut lähes kontrolliviivan vahvuiseksi.
Menkoista laskettuna rv 4+, kp 31/23-28. Ovulaatiosta ei tarkkaa tietoa, ovisoireita 23.-25.8.
Tein eilen vielä digitestin illasta parin tunnin pidätyksellä: raskaana 1-2.

Illalla kävin pyöräillen kaupassa ja takaisin polkeminen oli raskasta. Pyöräilyn jälkeen vatsaa kouristi tosi lujasti ja vessassa käydessä paperiin jäi pyyhkiessä punaista verta.
Ajattelin, että tämä oli tässä, mutta siteesen ei ollut yöllä tullut mitään. Aamulla paperiin jäi muutamalla vessareissulla tummaa, ruskeaa vuotoa. Myöhemmin tänään ei mitään. Vatsa on turvonnut ja nippailee, ei menkkakipuja tms.

Mitä tämä voi olla? Kokemuksia vastaavasta? Neuvoja?

Todennäköisesti on vain normaalia alkuraskauden verenvuotoa, joka on tyypillisesti niukkaa ja kivutonta. Olisiko sinulla nyt kuukautiset, jos et olisi raskaana? Kyseessä taitaa siis olla "valekuukautiset".

Jos verenvuoto yltyy tai muuttuu kivuliaaksi, niin kyseessä saattaa olla keskenmeno. Mutta ei kannata vielä murehtia, tällä perusteella kaikki vaikuttaa olevan hyvin!
Onnea raskaudesta :)

Itselläni myös alkutaival menossa. Oletin jo kovastii olevani raskaana, mutten saanut plussaa. Teki tiputtelut viikonloppuna todellakin ruskeaa vuotoa, ja ajattelin myös etten sit ollutkaan raskaana. Mulle oli käynyt näin myös aiemmalla yrityskerralla keväällä ja silloin tutustuin olevinaan siihen kiinnitysvuodon mahdollisuuteen. Mutta silloin sit kuitenki parin päästä ruskeista merkeistä alkoi vuotamaan.
Seuraavalla viikolla odottelin vuotoja turhaan ja sain šen plussankin. Tuo aika kans semmosta vihlontaa ja ettei uskaltanut asentoa nukkuessaankaan vaihtaa. Ja heti tosiaan raskauden alettua tuo helposti hengästyminen tulee kuvioihin. Ja tällä viikolla (7) jo hirveetä pahoinvointiakin.
Onnea matkaan!

Ei kukaan voi sitä tietää mitä tapahtuu. Jos menee kesken, niin sitten menee. Et saa sitä itse aikaiseksi, eikä sitä voi estää. Mulla 4 raskaudessa on kahdessa vuotanut ruskeaa pikkuisen ja tästä tuli terveet lapset, yhdessä vuoti verta ja tuulimunahan se, nykyisessä ei tippaakaan verta ole tullut.

Yhteistyössä