Alkuraskaus ja alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mini83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mini83

Jäsen
09.10.2007
545
0
16
En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta en oikein tiennyt missä muuallakaan kysyä.

Eli sain tänään tietää että olen raskaana. Viime v-loppuna tuli juotua alkoholia jonkin verran kun olin työmatkalla. Luin netistä että alkoholi vaikuttaa alkuraskaudessa pahiten. Eli onko sikiö jo voinut vaurioitua pahastikin? Vaikuttaako se jotenkin tulevaisuudessa? Onko kellään kokemusta tästä? :|

on kokemusta, oon molemmissa raskauksissa kerinny juoda ennenku tiesin raskaudesta. joku lääkäri on joskus sanonu että alkiolla on oma verenkierto ennen 8 raskausviikkoa et ei pitäs olla vaikutusta. tietysti raittius on paras vaihtoehto mut aika monta on sellasta äitiä ketkä kerkee juoda ennen ku tietävät raskaudesta ja terveitä lapsia syntyy silti. sinuna en olis huolissani. onnea plussasta :flower:

Sama juttu täällä. Olin ottanut alkoholia ja en tiennyt odottavani. Lääkäri sanoi et ei huolta ku se on tapahtunut ennenku menkat olisi norm. alkanut. Älä ole huolissasi ja onnea plussasta :flower:

hävettää myöntää mutta ite join suurimman osan raskausajasta,ja melko runsaastikkin,koska en tiennyt ollenkaan olevani raskaana. :ashamed: Ajattelin että menkat jäänyt pois kun stressasin niin paljon mutta siis eka kerran kävin neuvolassa kun olin n.5-6kuukaudella ja myös ultrassa. Kummassakin sanoivat että alkoholi ei ole vahongoittanut lasta mitenkään. Ehkä on vain hieman pienempi kuin normaalisti. :)

Tuli juotua "normaalisti" plussaamisen asti, eli rv 5 saakka, kun en oikein uskonut, että tärppäisi niin nopeasti. Nyt 37+1 ja kaikki tiettävästi ultrien yms. mukaan hyvin :heart: .
Onnellista odotusta! Älä suotta mieti edes koko asiaa :hug: !

Onnea :flower:

Turhaan olet huolissasi, hallaa et lapselle voi tehdä, kun et tiedä olevasi raskaana eli ihan alussa juotu alkoholi ei vaikuta. Alussa vauvalla on ruskuispussi ns. eväspussi, n. rv.lle 9 ja vasta sitten verenkierto on yhteinen eli istukka kehittyy.

Yhteistyössä