Alkuraskaus ja lämpö?

  • Viestiketjun aloittaja yksi haaveilijoista
  • Ensimmäinen viesti
yksi haaveilijoista
Heipähei kaikki plussanneet.
Haaveilupuolella pohditaan parissakin ketjussa, onko ruumiinlämmöt aina kohollaan jos raskaus on alkanut.
Voisitteko ystävällisesti kertoa, jos olette mittailleet lämpöjä alkuraskauden aikaan, tai jos olette juuri plussanneet, niin laittaisitte mittaria kainaloon meitä vielä-haaveilijoita varten?
 
Vappupallo
Mun viimeisimmästä alkuraskaudesta on jo aikaa ;) mutta olihan ne lämmöt koholla - sen verran, että hytisin kuin olisin kipeäksi tulossa. Toivottavasti pääset pian kokemaan oireet itsekin!
 
Oli mullakin
lämmöt koholla, jotain 0,5 astetta korkeemmalla kuin ennen. Palelin koko ajan pikkasen. Nyt en enää mittaile enkä palele ihan niin paljon, koska olen jo 13. viikolla...
 
yksi haaveilijoista
Kiitos vastauksista ja teille hyvää odotusaikaa!

Ja jotta poikkeus vahvistaisi säännön...löytyykö yhtään odottajaa, jolla ei ollut lämmönnousua, kertomaan oman kokemuksensa?
 
riippuu ovulaatiosta
Lämpöjenhän kuuluu kohota ovulaation jälkeen, eli jos lämmöt eivät ole kohonneet on todennäköistä että ovulaatio ei ole vielä tapahtunut. Siitä että ovatko lämmöt koholla ei siis voi päätellä onko raskaana. Kannattaa lukea tuolla haaveilijoiden puolelle se ylhäällä oleva Lauran kirjoitus.
 
yksi haaveilijoista
Hei "riippuu ovulaatiosta"!

Ajattelin vain tehdä tällaisen kyselyn plussanneille, ihan uteliaisuuttani ja tietysti heitä varten, joilla mahdollisena oireena on yli 37 asteen lämpö ja kyselevät tätä haaveilupuolella. En siis ole arvuuttelemassa omia oireita, se ei ole vielä ajankohtaista.

PS:Lauran kirjoitus on luettu, olen haaveilupalstan vakikirjoittaja :)
Oma ovuloiminen ei nosta lämpöjä likimainkaan niin korkealle kuin aiemmin lämpöjään kertoneilla plussanneilla.
 
riippuu ovulaatiosta
Hei "yksi haaveilijoista"!

Juu siis en todella millään pahalla tarkoittanut.. Mutta siis edelleen oireena EI voi olla yli 37 asteen lämpö koska se kuuluukin olla ovulaation jälkeen, eli jos lämmönnousua ei tapahdu, tuskin sitten ovulaatiotakaan ja sitten ei voi olla raskaana jos ei ovulaatiota tapahdu.. Vaikeesti selitetty mutta edelleen sanon lämmöistä ei voi päätellä mitään kun ne ovat ovulaation jälkeen koholla oli sitten raskaana tai ei. Niin ja lämmöthän laskevat kun menkat alkaa ja jos ne eivät alakaan pysyvät lämmöt ylhäällä ja hedelmöittyminen on tapahtunut.
 
Ihmeissään..
Entä jos lämmöt laskee, mutta menkkoja ei vaan kuulu?

Odottelen nimittäin omiani... Olen monessa kierrossa mittaillut aamulämpöjä ja nyt eka kerta kun menkkoja ei kuulu vaikka lämmöt ovat normaalissa jälleen. Testiä en siis ole tehnyt vielä.. Josko la aamuna sitten tarvittaessa....
 
toinenihmeissään
Mä en edes totta puhuen tiedä mikä on tarkalleen minun normaali lämpötila. Aikaisemmassa raskaudessa lämmöt oli vähän yli 37. Siinä vaiheessa, kun menkat olleet ehkä viikon myöhässä. Nyt kierrot olleet aika tasaiset ja vasta 2-3 päivää myöhässä. Toiveet nostaa päätään. Mutta nyt lämmöt ei kovin koholla, ehkä 36,7. Pessimistisenä hetkenä ajattelen, että menkat alkaa koska vaan. Ja positiivisena hetkenä ajattelen, että josko lämmöt onkin koholla. Kun en kerran tiedä mikä on normaali tila. En ole mitannut lämpöjä järjestelmällisesti. Limoista olin bongaavinani oviksen ja siksi olen nyt toiveikas.
Kysymys kuuluu, tietääkö kukaan miten nuo lämmöt käyttäytyy. Eli onko heti oviksen tapahduttua sen reilut 37? Vai nouseeko se pikku hiljaa? En tosiaan edellisessä raskaudessa mitannut tässä vaiheessa enkä aikaisemminkaan, joten ei ole mitään vertailu pohjaa.
 
lämlämlämpö
Itse monen monta kiertoa mittailleena, voin kertoa oman kokemukseni. Eli minulla lämmöt aina kohonneet saman päivän aikana (siis ovispäivänä) sen puolisen astetta ja jos menkat alkoi, niin samassa lämmöt romahti. Plussakierrossa lämmöt pysyivät koholla plussan jälkeenkin.
 
:D
Mulla ollut nyt raskauden aikana kolmeviikkoa lämpö vähän päälle 37,, normaalisti ruumiinlämpöni on 35,5-36.. Onko tämä lämpöily normaalia?!? Olen raskausviikolla 8+1..
Tämä on mulla ensimmäinen raskaus ja monesti joutuu kyselemään ja miettimään mikä on normaalia ja mikä ei.. :D
 
Heituli
Minulla taas alkuraskaudessa lämmöt oli ihan normaalit, mitä niitä aluksi mittailin. Ei ne kohonnut missään vaiheessa. Mulla normaali lämpö on 36,4. Eli en huomannut missään vaiheessa, että lämmöt olisi noussut edes sitä 0,5 astetta :) eikä mitään "flunssa" oireitakaan tullut, mitä joillakin alkuraskauden aikana tulee :)
 
Minkku
okei mulla on ollut viimeset 3 päivää 37.1-37.2 lämpöä ja normaali on siin 36.5.. siis voisinko olla raskaana,,,
Mulla kans nyt ollu lämpö koholla viikon verran oma lämpö on 36,2 ja nyt lämpöä ollu viikon verran sen 36,7-37,1 olenko silloin raskaana? Haluaisin tietää kun toiveissa olis saada lapsi ja tämä olis mun ensimmäinen!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä