alkuraskaus ja rinnoista maitoa

  • Viestiketjun aloittaja lottaliini
  • Ensimmäinen viesti
lottaliini
Hei!

Mulla olis nyt menossa raskausviikko 3+2 jos olis oikein hyvin käyny (sormet ristissä:)
Eilen illalla saunan jälkeen huomasin että rinnoista tuli puristamalla nestettä,sellasta vaaleahkoa maidon tapaista. Voiko tämä olla merkki raskaudesta näin aikaisessa vaiheessa,onko kellään muulla ollut? Nestettä on tullu tänäänkin.
Muilla kierroilla ei ole mitään tällasta tullu kun olen sillon tällön kokeillut.Lasta on yritetty nyt 1.5vuotta..kuukautiset on aina ollu säännölliset. Voiko tämä olla jokin aivokasvainkin?jotain sen suuntasta käsitin netistä ku pikasesti katoin. Onko kelläään tietoa?
 
Heissan
Älä nyt ainakaan mitään aivokasvaimia mieti. Joillakin rinnat alkavat erittää maitoa jo viikon kuluttua ovulaatiosta. Puristelua kuitenkin pitää välttää, jotta maitoa ei ala tulla koko raskauden aikana, jos nyt raskaana olet.

Eli peukut pystyyn, toivottavasti olet raskaana! kohtahan sen näet, tuleeko kuukautiset vai ei.
 
--
Rinnoista ei pitäisi tulla "maitoa" alkuraskauden aikana ts. se ei ole raskausoire. Sinuna pyytäisin lähetteen labraan ja mitattaisin prolaktiini-arvot. Rinnoista tuleva maitomainen neste voi tosiaan olla yksi hyvänlaatuisen aivokasvaimen oire. Se voi liittyä myös kilpirauhasen toimintaan. Tai kuten minulla, se liittyi serotoniinin takaisinottaja-lääkitykseen ja neste loppui pian sen jälkeen, kun lopetin lääkityksen.
 
milk
Olen ottanut hormonikierrukan n. 6 kk sitten pois ja siitä asti myös tullut juuri saunassa kirkas tippa jos puristaa. Ja olen kuullut muutaman muunkin sanovan, että saunassa saattaa tulla tippa jos toinenkin ;)
 
sofia
Hei...mullaki on tullu rinnoista vähän nestettä, lapset on jo 2 ja 3-vuotiaat. Ja nykyään on päästä vähän huipannu kun olen pyörillyt tai kävellyt. Eikai se vaan johonki aivokasvaimeen voi viitata? Sitä nestettä on tullu jo viime vuoden puolella, mut en oo aikasemmin ollu huolestunu koko asiasta.
 
minä myös
Kysyin maitovuodosta viime viikolla lapsettomuuslääkäriltäni koska edellisen, tosin keskenmenneen raskauden ekaksi arvasin juuri tuosta oireesta. Sanoi että se on aivan normaalia alkuraskaudessa, eikä keskenmeno liittynyt siihen oireeseen. Tosin hänellä oli tuossa vaiheessa tiedossa se, että mitattu prolaktiiniarvoni on normaali ja muutkin labrat tiedossa. Itse kyllä kävisin lääkärillä jos tulee maitovuotoa pidempään, ja kuten joku jo aiemmin sanoi, ei pidä puristella koska se lisää vuotoa.
 
Vieras
Mulla on nyt vajaan viikon tullu rinnoista tippa-pari-hiukan enemmän maitoa. Voiko olla raskausoire, vaikkei menkat ole vielä myöhässä? Vai pitääkö huolestua, et kyse onkin aivolisäkkeen hyvänlaatuisesta kasvaimesta?
 
Vieras
Unohdin tuossa edellisessä viestissä kertoa, että meillä on vielä ehkäisy käytössä, joten "ei pitäisi" olla raskaana, vaikka onhan noita kierukkalapsia syntyny aina välillä. (Enkä itseasiassa heti huomannu, että tämä on vauvahaaveet-palsta, kun googlella tän keskustelun löysin. :D)

Nyt on kuitenkin selvät menkkoja enteilevät oireet päällä (menkkakivut, ärsytysolo), että ei taida olla raskaus syynä minun maidontuloon.
 
Vieras
Huomasin alkuviikosta, että toisesta rinnasta tulee puristaessa maitomaista nestettä ja kuitenkin ehkäisypillerit ollut säännöllisessä käytössä jo parisen vuotta. Viime kierrolla tein raskaustestin iham rutiininomaisesti, joka oli negatiivininen. Nykyisen laatan kohdalla ekalla viikolla otin yhden yazmin pillerin 10h myöhässä, minkä tuoteselosteen mukaan ei pitäisi heikentää ehkäisytehoa vielä. Tässä oon kanssa kerenny jo kaikki kasvaimet ittelleni diagmosoida googlen kautta. Lapseton siis olen ja raskaana en usko olevani. Millähän sitä sais mielenrauhan, pitää varmaan soitella terveyskeskukseen, kun sitä nyt kuitenkin päivittäin tulee...
 

Yhteistyössä