Alkuraskaus ja sairausloma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aappa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aappa

Jäsen
10.10.2009
75
0
6
Olen nyt kuudennella viikolla. Pari päivää on ollut todella heikko olo. Mun normaali verenpaine on ollut aina siinä 120/80 tienoilla. Nyt se on ollut 88/50. Meinaan kaatua aina kun nousen ylös. En jaksa kunnolla edes käsiä nostaa. Silmissä sumenee ja pyörii. Olo on todella voimaton.

Läheiset on sitä mieltä, että mun pitäis olla saikulla edes vähän ja levätä kun viimeeksi sain keskenmenon ja paineet oli kanssa tosi alhaalla.

Mun on taas tosi vaikea olla saikulla. Tulee siitä paha mieli ja harvoin olen.

Onko muut joutuneet ottamaan saikkua tällaisen takia? Kyllä mä väsymyksen kestän kai jotenkin, mutta pelkään kaatumista työmatkoilla yms... Saan kulkea ihan seiniäkin pitkin välillä.. :(

Otat saikkua vaan. Kyllä ne työt odottavat ja niitä ehtii sitten tehdä myöhemminkin. Niin ja ei tarvi mitään pahaa oloa tuntea saikusta. Monet ovat saikulla ilman syytä...

Mä hain kolmosta odottaessani sairauslomaa ihan alkuraskaudessa viikoksi. Syynä oli kovat alavatsakivut ja keskenmenohistoria yhdistettynä juuri sen viikon yövuoroihin. Menin työterveyslääkärille ja kerroin huoleni. Sanoin vielä, että en halua työnantajalle vielä kertoa raskaudestani. Lääkäri kirjoitti syyksi "akuutti stressireaktio" ja sen varjolla olin pois. Kerroin töissä heti, kun saatiin tietää, että sikiö kohdussa oli ok ja jätin samantien yövuorot pois vedoten tuohon keskenmenohistoriaan. Raskaus menikin tosi hyvin ja pystyin olemaan töissä rv33 asti (kun aiemmissa raskauksissa jouduin jäämään pois rv 22 ja rv26). Pointtina tässä siis se, että pieni sairausloma nyt voi auttaa hyvin eteenpäin niin, että pärjäät töisäs jatkossa paremmin. Lepää vaan pikkuisen, se on sun ja vauvankin etu :)

Mua yleensä ärsyttää provohaukat, mut nyt mä kyllä innostun ite... Oletko varma ettei Porvoossa ole verenpainemittarit rikki?

Voiko jollain olla noin ylikehittynyt velvollisuudentunto työpaikkaa kohtaan, että yhden keskenmenon jälkeenkään ei tarkistaisi mikä se oikea velvollisuusjärjestys onkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Otat saikkua vaan. Kyllä ne työt odottavat ja niitä ehtii sitten tehdä myöhemminkin. Niin ja ei tarvi mitään pahaa oloa tuntea saikusta. Monet ovat saikulla ilman syytä...

Totta tuokin... Lisäksi on vielä se, että mulla on työssäni tietyt omat asiakkaat ja mulle ei tavallaan ole tuuraajaa. Kannan aina huolta siitäkin, että jos olen pois niin kuka hoitaa heidän asiat jne.. Tietty tuo on johdon ongelma mutta silti.. Ärsyttävää! :(

Aina kuulee, että "raskaus ei ole sairaus" ja tottahan tuo on. Sairaaksi kyllä silti itseni tunnen.
:ashamed:

Täytyy aamulla soittaa neuvolaan tai lääkärille ja kysyä sieltä mielipidettä kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Mua yleensä ärsyttää provohaukat, mut nyt mä kyllä innostun ite... Oletko varma ettei Porvoossa ole verenpainemittarit rikki?

Voiko jollain olla noin ylikehittynyt velvollisuudentunto työpaikkaa kohtaan, että yhden keskenmenon jälkeenkään ei tarkistaisi mikä se oikea velvollisuusjärjestys onkaan?

Nätisti ilmaistu.

Mutta pakko sanoa, että tuo kohta "ylikehittynyt velvollisuudentunto työpaikkaa kohtaan" herätti aika hyvin. Ihan liiaksi aina mietin, mitä joku työpaikalla musta ajattelee. Se on just tota ylikehittynyttä velvollisuudentuntoa. On niin kauan ollu samassa paikassa töissä ja jotenkin kasvanut kai liiaksi kiinni siihen pieneen yritykseen, että on alkanut kantaa sen huolia ominaan!

Huomenna jään saikulle ja olen niin kauan kuin tarve vaatii. Tämän vauvan kanssa en ota riskejä.

Kiitos.

No mä olen kaikilla kolmella kertaa ollu saikulla loppuraskauden supistusten takia. Enkä todellakaan tunne siitä huonoa omatuntoa! Sillon kun odottaa vauvaa niin se vauva on se kaikkein tärkein. Raskaus ei ole sairaus, mutta raskaus ei aina suju "itsellään". Ja onhan se keholle aika rankkaa joka tapauksessa.
Ethän sä ihminen voi noiden paineiden takia missään tapauksessa olla töissä! :o

Alkuperäinen kirjoittaja Aappa:

Totta tuokin... Lisäksi on vielä se, että mulla on työssäni tietyt omat asiakkaat ja mulle ei tavallaan ole tuuraajaa. Kannan aina huolta siitäkin, että jos olen pois niin kuka hoitaa heidän asiat jne.. Tietty tuo on johdon ongelma mutta silti.. Ärsyttävää! :(

Aina kuulee, että "raskaus ei ole sairaus" ja tottahan tuo on. Sairaaksi kyllä silti itseni tunnen.

Täytyy aamulla soittaa neuvolaan tai lääkärille ja kysyä sieltä mielipidettä kanssa..

laita sormesi vesilasiin. kun otat sen lasista pois, katso jääkö veteen sormen kolo. jos jää, olet täysin korvaamaton työpaikallasi.

Nätisti ilmaistu.

Mutta pakko sanoa, että tuo kohta "ylikehittynyt velvollisuudentunto työpaikkaa kohtaan" herätti aika hyvin. Ihan liiaksi aina mietin, mitä joku työpaikalla musta ajattelee. Se on just tota ylikehittynyttä velvollisuudentuntoa. On niin kauan ollu samassa paikassa töissä ja jotenkin kasvanut kai liiaksi kiinni siihen pieneen yritykseen, että on alkanut kantaa sen huolia ominaan!

Huomenna jään saikulle ja olen niin kauan kuin tarve vaatii. Tämän vauvan kanssa en ota riskejä.

Kiitos.

:flower: Rennosti nyt sitte vaan. Vai pitäiskö sanoa, että ressaa ny senverta kummiski että vähän ne paineet nousis... Äläkä lyö sitä päätäs mihkään!

Alkuperäinen kirjoittaja assi:

laita sormesi vesilasiin. kun otat sen lasista pois, katso jääkö veteen sormen kolo. jos jää, olet täysin korvaamaton työpaikallasi.

Joo joo mä tiedän noi jutut :kieh: Mutta silti. Lähinnä nyt kiinnostais, että ovatko lääkärit kirjoittaneet tämmöisestä saikkua helpolla vai meneekö väännöksi? Tosin meillä ei saikkulappu ole välttämätön kun vaan sanoo että on kipeä niin se riittää. Luottamuksella pelataan. Silti varmaan olisi hyvä kysellä lääkäriltä näistä paineista. Viimeksi kysyin neuvolasta ja ei sanottu mitään asiaan.

Toivottavasti matala verenpaine ei ole haitaksi sikiölle? Onko kellään siitä tietoa? Onko joku joutunut "väkisin" nostamaan sitä jollain konstilla?

Nätisti ilmaistu.

Kiitos.

:flower: Rennosti nyt sitte vaan. Vai pitäiskö sanoa, että ressaa ny senverta kummiski että vähän ne paineet nousis... Äläkä lyö sitä päätäs mihkään!

Jep. Mä koitan chillaa. ;)

Nyt on pakko poistua makoilemaan. Kiitos vastauksista! :flower:

Yhteistyössä