V
väsyväsy
Vieras
Olen viikolla 12 raskaana ja seksiä on ollut positiivisen raskaustestin jälkeen todella vähän, ehkä noin reilu viikon välein. Olen ollut todella väsynyt ja yhdessä vaiheessa aika huonovointinen, mikä on myös lisäsi väsymystä. Tuntuu, että oikein odotan kun pääsen nukkumaan ja kun pään pistää tyynyyn uni tulee heti. Mieheni tekee paljon iltavuoroja ja tulee kotiin vasta lähempänä klo 22 ja minä taas teen pelkkää aamuvuoroa eli olen jo ainakin menossa nukkumaan kun hän tulee kotiin iltavuorosta. Muutenkin tuntuu, että valvomisesta tulee huono olo eli ei ole kovin herkkua valvoa puolille öin. Viikonloppuina jos miehellä iltavuoro ei minun tee mieli jäädä sänkyyn pyörimään kun on kamala pissahätä ja hetkenpäästä oksettavaolo jos en syö.
Toki yhteistä aikaa vietetään viikonloppu aamuisin ja arki-iltoina jos mies aamuvuorossa, mutta seksi on jäänyt. Minä en vain jaksa innostua väsyneenä tai huonovointisena eikä mieskään ole ehdotellut, mutta innostuu jos teen aloitteen. Läheisyyttä muuten on yhtä paljon kun ennenkin mutta varsinainen seksi jäänyt vähemmälle.
Monen olen kuullut sanovan ja lukenut, että monien tekee seksiä mieli erittäin usein raskaana ollessa. Minulla vain olo, etten jaksa vaikka aikaisemmin seksiä oli vähintään 2-3 kertaa viikossa. Olen miehelle kertonut monta kertaa miksi ei seksiä tee mieli ja asiasta keskusteltu. Asia ei kuulemma miestäni häiritse mutta minua häiritsee onko kuitenkaan hänelle ok tilanne. Muuten miehen asenne on muuttunut minua kohtaan paljon "huolehtivaisemmaksi" raskauden myötä, joten en tiedä liittyykö sitten siihenkin ja ei siksi seksin vähyys häiritse häntä.
Muilla kokemuksia vastaavasta ja muuttuukohan tilanne raskauden edetessä?
Toki yhteistä aikaa vietetään viikonloppu aamuisin ja arki-iltoina jos mies aamuvuorossa, mutta seksi on jäänyt. Minä en vain jaksa innostua väsyneenä tai huonovointisena eikä mieskään ole ehdotellut, mutta innostuu jos teen aloitteen. Läheisyyttä muuten on yhtä paljon kun ennenkin mutta varsinainen seksi jäänyt vähemmälle.
Monen olen kuullut sanovan ja lukenut, että monien tekee seksiä mieli erittäin usein raskaana ollessa. Minulla vain olo, etten jaksa vaikka aikaisemmin seksiä oli vähintään 2-3 kertaa viikossa. Olen miehelle kertonut monta kertaa miksi ei seksiä tee mieli ja asiasta keskusteltu. Asia ei kuulemma miestäni häiritse mutta minua häiritsee onko kuitenkaan hänelle ok tilanne. Muuten miehen asenne on muuttunut minua kohtaan paljon "huolehtivaisemmaksi" raskauden myötä, joten en tiedä liittyykö sitten siihenkin ja ei siksi seksin vähyys häiritse häntä.
Muilla kokemuksia vastaavasta ja muuttuukohan tilanne raskauden edetessä?