Alkuraskaus ja seksin vähyys. Onko epänormaalia tai muuttuukohan tilanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyväsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyväsy

Vieras
Olen viikolla 12 raskaana ja seksiä on ollut positiivisen raskaustestin jälkeen todella vähän, ehkä noin reilu viikon välein. Olen ollut todella väsynyt ja yhdessä vaiheessa aika huonovointinen, mikä on myös lisäsi väsymystä. Tuntuu, että oikein odotan kun pääsen nukkumaan ja kun pään pistää tyynyyn uni tulee heti. Mieheni tekee paljon iltavuoroja ja tulee kotiin vasta lähempänä klo 22 ja minä taas teen pelkkää aamuvuoroa eli olen jo ainakin menossa nukkumaan kun hän tulee kotiin iltavuorosta. Muutenkin tuntuu, että valvomisesta tulee huono olo eli ei ole kovin herkkua valvoa puolille öin. Viikonloppuina jos miehellä iltavuoro ei minun tee mieli jäädä sänkyyn pyörimään kun on kamala pissahätä ja hetkenpäästä oksettavaolo jos en syö.

Toki yhteistä aikaa vietetään viikonloppu aamuisin ja arki-iltoina jos mies aamuvuorossa, mutta seksi on jäänyt. Minä en vain jaksa innostua väsyneenä tai huonovointisena eikä mieskään ole ehdotellut, mutta innostuu jos teen aloitteen. Läheisyyttä muuten on yhtä paljon kun ennenkin mutta varsinainen seksi jäänyt vähemmälle.

Monen olen kuullut sanovan ja lukenut, että monien tekee seksiä mieli erittäin usein raskaana ollessa. Minulla vain olo, etten jaksa vaikka aikaisemmin seksiä oli vähintään 2-3 kertaa viikossa. Olen miehelle kertonut monta kertaa miksi ei seksiä tee mieli ja asiasta keskusteltu. Asia ei kuulemma miestäni häiritse mutta minua häiritsee onko kuitenkaan hänelle ok tilanne. Muuten miehen asenne on muuttunut minua kohtaan paljon "huolehtivaisemmaksi" raskauden myötä, joten en tiedä liittyykö sitten siihenkin ja ei siksi seksin vähyys häiritse häntä.

Muilla kokemuksia vastaavasta ja muuttuukohan tilanne raskauden edetessä?

no kyllähän tuo työtilanne raskauspahoinvointi vie halut pois :D. tilanne ei välttämättä muutu mutta voi olla että muuttuu, olisko ollu rv 25 kun mä uskalluin(teki mieli) harrastaa ukon kanssa, sitten tahtonut enään lopettaa parasta seksiä varmaa ikinä.

Me harrastettiin seksiä ennen lapsia 3-7 kertaa viikossa ja lasten tulon myötä se on jäänyt n. kertaan kahdessa viikossa. Ja tässä asiassa on tapahtunut huima parannus entiseen, huonoimpina aikoina sitä oli vaan kerran 6 viikossa. Oli meillä joskus puolen vuoden tauko ettei ollut lainkaan seksiä.

Ihan normaalia. Mulla on aina alkuraskaudessa pahoinvointi, kuivat limakalvot, alavatsakivut ja julmettu väsymys vieneet halut hyvin tehokkaasti. Jossain vaiheessa tilanne on korjaantunut, mutta sitten pian onkin tilalle tullut iso vatsa, joka taas on vähentänyt omia haluja :D Onneksi mulla on ymmärtäväinen mies joka ei ole jatkuvasti vonkaamassa kun näkee ettei mun ole hyvä olla, vaan jaksaa pitää mua muuten vaan kainalossa ja hieroa jalkoja jne. :) Osa taas haluaa raskaana seksiä koko ajan, ja sekin on normaalia.

Ap:n seksitahti on vielä huima verrattuna siihen, mitä se tulee olemaan lähivuosina. Nyt olisi ap:n aika kyllä lopettaa anteeksipyytely mieheltä, joka pääsee raskausasioissa tosi helpolla. Vai aikooko ap pyydellä mieheltä anteeksi sitä, ettei parillakymmenellä tikillä kokoonkursitulla alapäällään pysty synnytyksen jälkeen ihan lähiaikoina yhdyntään.

en minäkään alussa halunnut, varsinkaan tässä raskaudessa, kun oli pahoinvointia ja väsynyt aina.. mutta sitten myöhemmin, nyt menossa 34. rv, haluttaa kyllä niin kuin viime raskaudessakin, vaikka ulkonäkö tuntuukin valaalta.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ryhdistäydy;26935307:
Ap:n seksitahti on vielä huima verrattuna siihen, mitä se tulee olemaan lähivuosina. Nyt olisi ap:n aika kyllä lopettaa anteeksipyytely mieheltä, joka pääsee raskausasioissa tosi helpolla. Vai aikooko ap pyydellä mieheltä anteeksi sitä, ettei parillakymmenellä tikillä kokoonkursitulla alapäällään pysty synnytyksen jälkeen ihan lähiaikoina yhdyntään.

onko se pakko antaa ymmärtää että se menee aina noin? kyllä meillä varovasti rakasteltiin jo ennen jälkitarkastusta.

[QUOTE="mamm";26935337]onko se pakko antaa ymmärtää että se menee aina noin? kyllä meillä varovasti rakasteltiin jo ennen jälkitarkastusta.[/QUOTE]

No mulla ainakin jälkitarkastus oli 8 vko synnytyksestä. Ap puhui kuitenkin monta kertaa viikossa tahdista, jota harvempi tahti oli jotenkin ongelmallista.

Minusta sinulla on fiksu mies, kun ymmärtää ja sen perusteella mitä kerroit, uskon, että hän oikeasti ymmärtää eikä ole hänelle mikään ongelma. Ja tosiaan se kerta viikossa on ihan runsas määrä, turhaan podet huonoa omaatuntoa.

Tulikohan kirjoitettua jotenkin epäselvästi. Mutta en siis ole pyydellyt mieheltäni anteeksi kun en jaksa seksiä harrastaa vaan aiheesta on keskusteltu ihan "neutraaliisti". Toki tiedostan, että synnytyksen jälkeen tulee pidempi tauko mutta kummastuttaa vaan tämä oma haluttomuus tässä vaiheessa.

Yhteistä taivalta minulla ja miehelläni takana 9 vuotta ja siihen on mahtunut mm. minulle yksi isompi leikkaus ja miehen pidempiaikainen sairaus, jolloin taisi seksissä olla useamman kuukauden tauko ellei pidempikin. Silloin kuitenkin jokin selvä syy miksi seksiä ei harrastettu. Onhan nytkin tavallaan syy, mutta en vain osannut odottaa, että raskausaika vie seksihalut minulta pois.

Ihan normaalia, meillä ainakin meni koko raskausaika korkeintaan kerran viikossa, eikä aina sitäkään. Nyt odotellaan sitten että paikat paranee synnytyksen jäljiltä. Kärsivällisyyslaji tämä perheen perustaminen. Asioista keskusteleminen on hyvä lähtökohta ja lähekkäin voi olla muutoinkin kuin seksi mielessä.

Raskausaika+ imetysaika ja palautuneet siis kun lapsi n.2v eli 2 kertaa 3v ollut jo surkeaa. Nyt vielä kolmaskierros menossa... No aina näinä jääkausina olen pyrkinyt hoitelemaan miehen edes jollain tavalla...

Mulla katosi myös halut heti alkuraskaudessa. Se väsymys iltaisin oli niin kova, että halusin vaan äkkiä nukkumaan kun mahdollista. Välillä jo ajatus siitä, että mies koskisi muhun, ällötti. Lisäksi kuivat limakalvot ei tehny niistä muutamista kerroista herkkua. Halut palasi tosi hiljalleen joskus rv25 jälkeen, eikä silloinkaan hommailtu kuin ehkä kerta viikkoon jos sitäkään. Loppupuolella teki jo mieli enemmän, mutta sit oli tosiaan se maha jo vähän tiellä.
Eli tilanteesi on oikeasti aivan normaali, jotkut haluaa seksiä raskaanaollessaan 24/7, toiset ei yhtään. Miehesi tosiaan kuulostaa ymmärtävän asian, ja se on hienoa. On tosi rasittavaa jos mies painostaa, vaikka olet kertonut hänelle selvästi että haluja ei ole jatkuvasti. Hellyyttä ja läheisyyttä voi olla myös ilman seksiä, nauttikaa siis toisistanne ja etenkin kahdenkeskisestä ajasta nyt kun vielä voitte. Tsemppiä tulevaan! :)

Yhteistyössä