alkuraskaus, kaksi sikiöpussia!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja evioll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

evioll

Vieras
kävin ultrassa (neuvolasta laittoi varmistamaan viikkoja) ja siellä näkyikin kaksi sikiöpussia. rv 5+0, toisessa pussissa erottui pieni piste (lääkäri kutsui alkiolevyksi?) josssa näkyi syke. toinen näytti tyhjältä. pussit kyllä oli samaa koko luokkaa.. toista pussukkaa ei aluksi huomattu edes, jotenkin sopivasti vaan sattui käännäyttämään sitä ultrauslaitetta ja toinen tulikin toisen takaa esiin.

ja sehän tässä tietenkin mietityttää että onko kellään samanmoisia kokemuksia?

lääkäri ei osannut sanoa juuta tai jaata siihen että katoaako toinen pussukka vai näkyykö sielläkin jotain viikon päästä.

jännittävää, mutta toisaalta ärsyttävää että pitikin joutua ultraan noin aikaisin, pähkäillä nyt sitten täällä malttamattomana kun np-ultraan on kuitenkin aikaa!

Kun odotin nuorimmaistamme niin minultakin löytyi kaksi sikiöpussia. Se toinen sitten hävisi itsellään, ilmeisesti olin yrittänyt tehdä kaksosia mutta toinen alkio ei ollut elinkelpoinen edes sykkeen löytymiseen saakka.

Käy ihmeessä yksityisellä väli-ultrassa, siis jo ennen np-ultraa sillä voihan olla että odotatkin kaksosia ja toisen sikiön sydänäänet eivät vielä sattuneet löytymään kun raskautesi on kuitenkin vasta näillä viikoilla.

Minun lääkärini totesi että ne väliultrat jotka helpottavat odottavan äidin oloa ovat kovinkin hyvä keksintö ; ) Stressitön äiti kun on aina parempi kuin huolestunut äiti.

mikähän sitten olisi semmonen hyvä rv mennä? että esim. sydämensykekin todennäköisesti olisi nähtävissä?? itse käsitin että mulla nyt vaan sattui käymään tuuri kun jo 5+0 näkyi syke

Nyt rauhoitut ja odotat rauhassa seuraavaan ultraan. Voi olla että odotat kaksosia, onnittelut siitä sillä se on maailman hienoin asia! Itse kävin aikoinani yksityisellä ultrassa viikolla 6+0 ja lääkäri huomasi yhden alkion kun taas niskapoimussa sain tietää vasta monikkoraskaudesta. Alkiot saattavat siis kehittyä hieman eri tahtiin.

[QUOTE="vieras.";29301562]En suosittele. Toinen sikiö kun voi menehtyä varhaisilla viikoilla ja np-ultrassa näkyy enää vain yksi. Sitten sinä suret sitä. Koita nyt vain jaksaa odotella rauhassa.[/QUOTE]

tuo on kyllä kanssa ihan totta. toisaalta, yksikin terve lapsi on jo siunaus :)

minulta löytyi aikuisiällä selkärangasta paise.Lääkäri puhkaisi sen ja sisältä löytyi hammas.Kuulemma jäänne alkiovaiheessa menehtyneeltä kaksoissiskolta...

Yhteistyössä