Alkuraskaus+kohdussa näkyy nestettä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hapsiainen

Vieras
Hei! Olen raskausviikolla 9. Kaksi viikkoa sitten olin ultrassa, ja siellä näkyi vauvanalku jonka sydän löi :) Eli kaikki hyvin, vastasi viikkoja jne.
Mutta, lääkäri sanoi, että kohdussa näkyy myös jotain nestettä! Että minulla tulee ehkä tässä parin viikon sisällä ruskeaa tuhruvuotoa. Kyselin että vaikuttaako se raskauteen, ei kuulemma, mutta lääkäri oli oudon vaitonainen. Mitään vuotoa ei ole tullut vielä...
Ensi viikolla minulla on taas ultra, ja pelottaa ihan kamalasti, että onko pieni alkio vielä kunnossa! Minulla ei ole edes mitään rajuja raskausoireita kuten esikoista odottaessa oli koko ajan.
Olenkohan ihan vainoharhainen? Onko muilla näkynyt nestettä kohdussa?

Mulla näkyi istukan alla kaikutyhjiö, toisin sanoen nestettä sekin. Epäilivät hematoomaksi eli hyytyneeksi vereksi. Ikinä ei sieltä vuotanut, vaikka varottelivat että voi tulla vuotoja ja oli rakenneultraan mennessä jo hävinnyt. Mitään muuta harmia siitä ei siis ollut kuin hirmu huoli ja miettiminen. Tällä hetkellä tämä hematooman kanssa asustellut masukki on jo 4-vuotias.

Koita olla stressaamatta, kyllä se siitä vielä, useimmiten nuo ihan harmittomia kuitenkin!

Mulla näkyi varhaisultrassa nestettä kohdussa. Ennen ultraa oli ollut pientä turhuvuotoa pariin otteeseen, mutta ultran jälkeen ei enää mitään vuotoa tullut. Eikä lääkäri tuosta nesteestä mitenkään varoitellut, totesi vaan että nestettä näyttää olevan... En edes ymmärtänyt siitä huolestua! Ja jälkikäteen ajatellen hyvä niin :-)

Hei!

Mulla oli myös hematooma ja valui sitten itsekseen pois, säikäytti todella. Verinen ja lopuksi rusetava vuoto, viikon verran tiputteli. Vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin. Ultrassa ollaan käyty jo yhdeksän kertaa.

Uskon, että sinuakin hapsiainen pelottaa, ole kuitenkin huoletta. Meitä kohtalotovereita on ja minua se ainankin helpotti.

10+2

Vastauksenne huojensi tosiaan mieltäni. "Onneksi" on muitakin, joilla on ollut samaa! Mietin jo sitäkin, että mitä jos vauva "hukkuu" siihen nesteeseen, mutta eihän se ole anatomisesti mahdollista, vedessähän ne on muutenkin :) Kirjoitan tänne sitten ensi maanantain ultrakuulumiset :) Toivotaan, että kaikki on ok.
t. hapsiainen

Hei minä täällä taas! Kävin tänään ultrauksessa ja ei siellä enää mitään nestettä näkynyt! Eikä ole tullut vuodon vuotoa koko raskausaikana. Eli se katosi sitten salaperäisesti, hyvä niin! Turhaan murehdin. Nyt on rv 10+0 ja kaikki hyvin :)
t. hapsiainen

Yhteistyössä